Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:26:25 GMT

سرنوشت لندر هندی روی ماه مشخص شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۱۳۸۷

سرنوشت لندر هندی روی ماه مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، لندر ویکرام متعلق به سازمان فضایی هند در ماه سپتامبر روی سطح ماه سقوط کرد و ارتباط آن با مقر کنترل روی زمین قطع شد. 

اکنون سازمان فضایی هند در گزارشی برای قانونگذاران این کشور ، سقوط این لندر را تایید کرد. طبق این گزارش دلیل این سقوط از کارافتادن پیشرانه های مربوط به ترمز در لندر مذکور  بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویکرام در فاصله 500 متری مکان تعیین شده برای فرود، سقوط کرده است. 

البته ٨ ابزار علمی لندر هنوز کار می کنند و اطلاعات علمی ارزشمندی را فراهم می کنند. 

اگر لندر ویکرام به طور موفقیت آمیز روی سطح ماه فرود آمده بود، هند به چهارمین کشوری تبدیل می شد که لندر آن روی ماه فرود آمده است. 

کد خبر 4783214

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی هندوستان فضاپیما شرکت دانش بنیان نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری نانو اینترنت موبایل فناوری فضایی شبکه ملی اطلاعات امنیت اطلاعات شرکت هواوی تولید خودروی برقی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد

با منتفی شدن حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ یمن به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حاضر خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از انتشار خبر خبرگزاری تسنیم مبنی بر احتمال منتفی شدن حضوری هندی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران،‌ علی رمضانی قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در توئیتی نوشت: علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات «وعده صادق» و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،‌ حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقلال سرنوشت قهرمانی و سقوط را مشخص می‌کند!
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • سرنوشت قهرمان لیگ در صورت امتیازهای برابر مشخص نیست! | آخر فصل نظر بدهید
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت