Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:52:42 GMT

۵ مرکز نوآوری تخصصی در لرستان فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۲۴۲۳

۵ مرکز نوآوری تخصصی در لرستان فعالیت می‌کنند

 رییس دانشگاه علمی کاربردی لرستان در افتتاحیه انجمن صنایع دستی و رونمایی از مجوز مرکز نوآوری انیمیشن بروجرد که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، گفت: مراکز نوآوری، خدمات ایده پردازانه و خلاقانه ای در زمینه های مختلف و تخصص های مختلف در اختیار جوانان در مقاطع مختلف مدارس، دانشگاهها و افراد حرفه ای و متخصص در یک زمینه خاص را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید فرح بخش افزود: هم اکنون پنج مرکز نوآوری در لرستان تاسیس شده که ۲ مرکز از آنها شامل مرکز نوآوری انیمیشن بروجرد و مرکز نوآوری زاگرس پوش در بروجرد فعالیت دارند .

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به حمایت این دانشگاه از مراکز نوآوری گفت:  حمایت های مختلفی اعم از برگزاری کارگاه های مختلف در زمنیه های تخصصی هر رشته، ثبت اختراع، مشاوره تخصصی و حرفه ای و مدیریت کسب و کار در حمایت از ایده های خلاقانه نوآور توسط مراکز نوآوری به صاحیان ایده های خلاقانه ارائه می شود.

فرح بخش گفت: مراکز نوآوری و مراکز رشد خوشه های فناوری در استان می توانند بسیاری از مشکلات مرتبط با بیکاری و رفع مشکلاتی در راستای اشتغال زایی را حل کنند و در مجموع فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی چون رشته ها را بر اساس نیاز شغلی تعریف می کنند به شغل نزدیک تر هستند.

وی با اشاره به ثبت بروجرد بعنوان شهر ملی ورشو سازی گفت: دانشگاه علمی کاربردی آمادگی حمایت و ایجاد این رشته را دارد و راه اندازی انجمن صنایع دستی و سنتی بروجرد نیز می تواند مقدمه ای برای طرح جامع گردشگری در استان باشد.

علی کردی رئیس کانون کارآفرینان لرستان و رئیس دانشگاه علمی کاربردی شماره ۲ بروجرد گفت: بروجرد پایتخت انیمیشن کشور  است که راه اندازی مرکز نوآوری انیمیشن در بروجرد نیز باعث خواهد شد تا هنرمندان و صنعت گران عرصه سینما بهتر دیده شوند .

وی افزود: انیمیشن بروجرد از ظرفیت مطلوبی برخوردار است بطوریکه با تقویت این بخش می توان امیدوار به اشتغال حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر شد.

کردی با اشاره به تلاش دانشگاه علمی کاربردی در اخذ مجوز مرکز نوآوری انیمیشن بروجرد گفت: انیمیشن بخش بسیار مهم ، پویا و هنرمندانه است که می توان در این بخش از ایده های خلاقانه و نوآورانه حمایت کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شماره ۲ بروجرد یادآور شد: ثبت بروجردب عنوان شهر ملی ورشو سازی ظرفیت مطلوبی برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت در این شهر دارد که می تواند به بهبود و تقویت فضای کسب و کار کمک کند.

وی با اشاره به راه اندازی انجمن صنایع دستی بروجرد گفت: این انجمن با  هدف انسجام، هم افزایی و استیفای حقوق واحدهای صنایع دستی ایجاد شده است که در زمینه آموزش ، پژوهش و کمک به هنرمندان ، صدور مجوزهای مرتبط و برگزاری نمایشگاهها، فعالیت خواهد داشت.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی انیمیشن فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی انیمیشن فرهنگی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی انیمیشن فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان