Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجرد در افتتاح انجمن صنایع دستی بروجرد که روز پنجشنبه در سالن جلسات اداره ارشاد برگزار شد گفت: انجمن ها می توانند نقش راسته بازارهای قدیمی را داشته باشند و علاوه بر این، زمینه برای انتقال دانش ، آموزش و تولید در زمینه صنایع دستی است.

حجت اله یارمحمدی بیان کرد: بروجرد بعنوان شهری با قدمت تاریخی در زمینه صنایع دستی از گذشته دارای راسته بازارهای قدیمی بوده است که افرادی با همکاری و در نزدیکی همدیگر به فعالیت در یک رشته خاص می پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یارمحمدی افزود: در شرایط کنونی  راه اندازی مکان هایی به این منظور هزینه بر باشد که راه اندازی انجمن ها می توان همان نقش را ایفا کند و بعبارتی جایگزین مناسبی برای راسته بازارهای قدیمی باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: معرفی بروجرد بعنوان شهر ملی ورشو سازی که ابتدای سال جاری صورت گرفت ، کاری اتفاقی نبود بلکه نتیجه کارهای پژوهشی و تلاش هایی که توسط معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان و با دعوت از کارشناسنان و اریابان وزارت مربوطه صورت گرفت.

وی افزود: معرفی بروجرد بعنوان شهر ملی ورشو سازی می تواند مقدمه ای برای ثبت جهانی آن باشد که راه اندازی و ایجاد تشکل های مردمی در زمینه صنایع دستی یکی از شرایط برای ثبت جهانی است .

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بروجرد یادآور شد: در یک زمان هایی حدود ۲۰۰ کارگاه ورشو سازی در بروجرد فعال بوده است که در هر کدام از آنها بین ۳ تا ۱۲ نفر مشغول به کار بودند امروزه اما این کارگاه ها بصورت متفرقه فعالیت می کنند و در یک جای واحد نیستند.

یارمحمدی گفت: بروجرد یکی از با استعداد ترین شهرهای کشور در زمینه صنایع دستی است و راه اندازی انجمن صنایع دستی نیز می تواند به هم افزایی اندیشه در این خصوص بی انجامد .

هم  اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی در بروجرد فعال است که حدود ۱۰ هزار نفر نیز در رشته های مختلف مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها بروجرد صنایع دستی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تنظیم بازار میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد صنایع دستی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تنظیم بازار میراث فرهنگی بروجرد صنایع دستی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تنظیم بازار میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور