Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه برآورد کرد، برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس320 نفر در استان کاندیدا شوند.

به گزارش ایسنا محمد ابراهیم الهی تبار در نشست خبری امروز (7 آبان) با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه گفت: از 10 آذرماه روند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با دستور وزیر کشور آغاز میشود و از این زمان به مدت شش روز فرمانداران و بخشداران فرصت دارند تا هیات های اجرایی را که متشکل از 30 نفر از معتمدین منطقه است را تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همزمان با تشکیل هیات های اجرایی فرآیند ثبت نام کاندیداها از 10 آذرماه آغاز می‌شود و کاندیداها به مدت هفت روز تا 16 آذرماه فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در خصوص شرایط ثبت نامی کاندیداها گفت: این افراد باید حداقل 30 و حداکثر 75 ساله بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد و تابعیت ایرانی باشند.

وی افزود: این افراد باید در مهلت تعیین شده به یکی از فرمانداری های حوزه های اصلی از جمله فرمانداری کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، قصرشیرین، سنقر و کلیایی و پاوه مراجعه کنند، همچنین کاندیداها در خارج از استان می توانند به وزرات کشور مراجعه کرده و در خارج از کشور نیز امکان ثبت نام در سفارتخانه ها و کنسولگری ها فراهم شده است.

الهی تبار پیش بینی کرد در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 320 نفر در استان کرمانشاه کاندیدا شوند.

وی افزود: بعد از اتمام ثبت نام، هیات های اجرایی 10 روز و تا 26 آذرماه فرصت دارند کار بررسی صلاحیت اولیه کاندیداها را با استعلام از مراجعه چهارگانه انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه از تبلیغات زودهنگام کاندیدها به عنوان تخلف آشکار یاد کرد وافزود: اگر کاندیدایی بصورت مصداقی و بارز اقدام به تبلیغات زودهنگام در فضای واقعی و مجازی جامعه نماید، این امر در تایید و یا رد صلاحیت او لحاظ خواهد شد.

الهی تبار با تاکید بر اینکه بی طرفی و قانونمداری محور کار عوامل اجرایی انتخابات خواهد بود گفت: مهندسی انتخابات کذب محض است و هیچ یک از عوامل دولتی حق دخالت یا حمایت از کاندیدایی را با استفاده از ظرفیت های دولتی ندارد و از طرفی هم تمام عوامل اجرایی به بی طرفی توصیه شده اند و در این زمینه نظارت ها بصورت جدی اعمال میشود.

پیش بینی استقرار 1580 شعبه اخذ رای در استان

وی با اشاره به پیش بینی 1580 شعبه اخذ رای در این دوره انتخابات در سطح استان گفت: تمام تلاش ما این است که تمام شعب آنلاین بوده و به سامانه جامع انتخابات دسترسی داشته باشند.

وی در خصوص تامین امنیت این دوره انتخابات هم گفت: در حال حاضر اطلس امنیتی انتخابات استان تهیه شده که در این اطلس تمام تهدیدها و چالش های در هر حوزه انتخابیه متناسب با هر شهرستان احصا شده و برای رفع تهدیدها تصمیماتی اتخاذ شده  تا بتوانیم انتخابات این دوره را با کمترین چالش و در فضایی امن برگزار کنیم.

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه با اشاره به تلاش برای برگزاری یک انتخابات سالم در استان گفت: ستاد انتخابات در وزارت کشور و نیز به تبع آن در استان های مختلف کشور آغاز بکار کرده و از هم اکنون همه اقدامات برای برگزاری یک انتخابات سالم و امن در حال انجام است.

الهی تبار انتخابات را صحنه ای از حاکمیت اراده مردم بر سرنوشت خودشان دانست و افزود: امیدواریم فضای انتخابات این دوره بگونه ای باشد که همه سلایق، اندیشه و گرایش های سیاسی در آن حضور پیدا کرده و قدرت انتخاب مردم از بین کاندیداها افزایش یابد.

وی افزود: همه عوامل اعم از عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی تلاششان این است که فضایی در انتخابات شکل گیرد که مردم با هر سلیقه و گرایشی بتوانند در پای صندوق های رای حاضر شده و به کاندیدای مورد علاقه خود رای دهند.

الهی تبار با اشاره به جنگ تمام عیار استکبار علیه کشور گفت: امروز شاهد هستیم که استکبار جهانی از همه ظرفیت ها برای ایجاد مشکل برای مردم استفاده می‌کند و فضاسازی های مستمری علیه کشور و مردم انقلابی ایران دارد که خوشبختانه هر بار با حضور مردم این توطئه ها نقش برآب می‌شود.

وی از این دوره انتخابات مجلس نیز به عنوان مرحله ای حساس برای کشور یاد کرد وافزود: امیدواریم مردم این دوره نیز با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای بتوانند خط بطلانی بر اندیشه دشمنان بکشند.

الهی تبار در ادامه با اشاره به نقش وزارت کشور و شورای نگهبان به عنوان دو دستگاه متولی در امر انتخابات گفت: قانون گذار وظایف و حدود اختیارات هر یک از این دو نهاد را تعیین کرده و حق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان نیز مشخص شده است و قانون ملاک عمل همه ما خواهد خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در استان گفت: این ستاد شش کمیته از جمله کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی، کمیته امنیتی، کمیته حراست و استعلامات، کمیته فناوری و اطلاعات و کمیته حقوقی را در دل خود دارد.

الهی تبار تصریح کرد: در کنار این کمیته ها بخش "آموزش" نیز در ستاد انتخابات استان فعال است که وظیفه آموزش عوامل اجرایی انتخابات را برعهده دارد.

عمده مراحل انتخابات امسال الکترونیکی خواهد بود

وی با بیان اینکه عمده مراحل انتخابات این دوره مجلس بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود گفت: از 25 فرآیند انتخابات 24 مرحله آن بصورت الکترونیکی خواهد بود و تنها مرحله رای گیری وشمارش آرا بصورت دستی خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه  یادآور شد: تمام مراحل انتخابات این دوره بجز مرحله رای گیری و شمارش آرا از طریق سامانه جامعه انتخابات انجام می‌شود.

وی افزود: از مزایای این سامانه برگزاری هرچه سالم تر انتخابات است، چرا که هویت افراد رای دهنده در این سامانه ثبت و مشخص میشود و هیچ کس نمی‌تواند با شناسنامه فرد دیگر رای داده یا از چند شناسنامه برای رای دادن استفاده کند. همچنین افرادی که قبلا رای داده اند نمی‌توانند دوباره رای دهند و با وجود این سامانه تخلفاتی از این دست به حداقل خود خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كرمانشاه انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مرحله دوم مجلس در شیراز و زرقان

ایسنا/فارس فرماندار شیراز از درنظر گرفتن ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان خبر داد.

لطف‌الله شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و مرودشت، پاسارگاد، ارسنجان به مرحله دوم کشیده شد، گفت: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

وی با بیان اینکه در این حوزه انتخابیه ۴ نفر برای ۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند، افزود: در مرحله دوم علیرضا پاک فطرت، ابراهیم عزیزی، سیداسماعیل حسینی و رحمت‌الله مرزوقی رقابت خواهند داشت.

شیبانی زمان برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی را ۲۱ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و گفت: بر اساس توافق وزارت کشور و شورای نگهبان انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

فرماندار شیراز تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های شیراز و زرقان ۸۷۵ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شد اما به دلیل اینکه در مرحله دوم دیگر انتخابات مجلس خبرگان رهبری نداریم، صندوق‌ها را بر اساس تعداد آراء مأخوذه در مرحله اول خواهیم داشت که بر اساس پراکندگی در محلات و روستاها خواهند بود و در نهایت حدود ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان برای مرحله دوم انتخابات مجلس خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مجریان انتخابات در شعبات دو شهرستان مشخص شده‌اند، گفت: طبق تقویم برای مجریان انتخابات تعیین تکلیف شده است و بر اساس آن جلو می‌رویم.

شیبانی در پاسخ به اینکه در این مرحله هم شعب اخذ رأی سیار خواهیم داشت، افزود: بله صد درصد به منظور رفاه حال مردم، هم صندوق سیار هم صندوق ثابت خواهیم داشت.

فرماندار شیراز با بیان اینکه انتخابات مجلس در ۱۴ مرکز در شهرستان شیراز برگزار خواهد شد، گفت: از این تعداد ۱۱ مرکز در کلان‌شهر شیراز که ۱۰ مرکز مربوط به خود شیراز و یک مرکز در صدراست. ۳ مرکز هم مربوط به بخش ارژن و سیاخ دارنگون است و مجموعاً ۱۴ مرکز پشتیبان‌کننده شعبات اخذ رأی خواهند بود.

وی بیان کرد: در زرقان هم یک مرکز در فرمانداری شهرستان مستقر شده است که به طور کلی ۱۵ مرکز در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان انتخابات مرحله دوم مجلس را پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲۱ شعبه اخذ رای سمیرم و لنجان
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در شیراز و زرقان
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مرحله دوم مجلس در شیراز و زرقان