Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@22:35:31 GMT

نفت به تعطیلات رفت!

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۹۷۱۶

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت پنج سنت کاهش داشت و به ۶۳ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنج شنبه ۰.۳ درصد کاهش داشت.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با یک سنت افزایش، به ۵۸ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز گذشته که بسیاری از معامله گران آمریکایی به تعطیلات رفتند ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد رشد داشت.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند هفته آینده نشست رسمی در وین به منظور بازنگری سیاست تولید خود برگزار خواهند کرد.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی تریدر، اندکی شفافیت پیرامون نشست اوپک ایجاد شده است زیرا همه طرفین درگیر تلاش خواهند کرد پایبندی دقیقتری به توافق فعلی اعمال کنند.

این گروه با هدف تقویت قیمتها، تولیدش را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه از ابتدای ژانویه امسال محدود کرده است و تحلیلگران انتظار دارند تحت تاثیر ادامه رشد تولید آمریکا، پیمان فعلی تمدید شود.

شرکتهای نفتی روسیه روز پنج شنبه پیشنهاد کردند سهمیه تولیدش که بخشی از این پیمان است، تغییر پیدا نکند که اوپک پلاس را برای عدم تغییر این سیاست در دیدار هفته آینده در وین تحت فشار قرار خواهد داد.

تحلیلگران بانک جی پی مورگان پیش بینی کرده اند که اوپک پلاس ممکن است توافق کاهش تولید را تا پایان سال ۲۰۲۰ تمدید کند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین چین به آمریکا هشدار داد در واکنش به تصویب قانون حمایت از تظاهرکنندگان ضددولتی هنگ کنگ از سوی واشنگتن، به اقدامات متقابل قاطعی دست خواهد زد.

سرمایه گذاران نگران هستند که چین فاز اول توافق تجاری با آمریکا را که به مناقشه ۱۶ ماهه میان دو کشور خاتمه می دهد به تاخیر بیاندازد. روزنامه گلوبال تایمز که نشریه رسمی حزب کمونیست چین است پیش از این خبر داده بود چین و آمریکا به توافق درباره فاز اول توافق تجاری نزدیک شده‌اند. با این حال واشنگتن و پکن هنوز درباره جزییات مربوط به میزان کاهش تعرفه‌ها روی کالاهای چینی به توافق نرسیده‌اند و اصرار چین برای این که واشنگتن همه تعرفه‌ها را حذف کند، مانع عمده اصلی بوده است.

آمریکا و چین روی چشم انداز کوتاه مدت نفت تاثیر زیادی دارند. هنوز درباره میزان مازاد عرضه نفت در سال ۲۰۲۰ اتفاق نظر وجود ندارد اما بهبود روابط تجاری آمریکا و چین بلافاصله در تغییر پیش بینی‌های رشد اقتصادی، رشد تقاضا برای نفت و مهم‌تر از همه اعتماد تجاری منعکس خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: هرچقدر پنجره تعامل کشور با دنیا کاهش پیدا کند، فرصت‌ها برای ارتباطات حوزه کسب و کار هم کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آن‌ها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشورها در روزهای تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشورهای همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه