Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،   مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در دیدار با اعضای هیات مدیره اتحادیه موسسات مردمی قرآن و عترت استان گفت: فعالیت‌های قرآنی باید بیش از گذشته به سمت روستاها، مناطق عشایری و حاشیه نشین سوق داده شود.

احمد حسین فتایی،  در این دیدار ضمن تبریک هفته بسیج و تاکید بر لزوم اشاعه تفکر بسیجی در تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی، گفت: کاهش تصدی گری و واگذاری اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی به موسسات تخصصی این حوزه‌ها از مهمترین برنامه‌های دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در سطح استان‌ها توسط ادارات کل پیگیری و دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با تاکید بر اینکه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به سمت سیاست گذاری و نظارت حرکت کرده و اجرا را به موسسات تخصصی واگذار کنند، افزود: با توجه به نزدیکی وظایف فرهنگی، هنری و قرآنی در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی، حرکت به سمت برگزاری مشارکتی برنامه‌ها می‌تواند ضمن جلوگیری از موازی کاری، در هدفمند کردن و کاهش هزینه‌ها نیز مفید به فایده بوده و تاثیرات اینگونه برنامه‌ها در سطح جامعه را بیشتر کند.

فتایی در پایان خاطر نشان ساخت: در راستای تحقق عدالت فرهنگی، هنری و قرآنی در سرتا سر استان، فعالیت‌های قرآنی باید بیش از گذشته به سمت روستاها، مناطق عشایری و حاشیه نشین سوق داده شود و موسسات قرآن و عترت با توجه ظرفیت‌های تخصصی و همچنین پراکندگی جغرافیایی در سطح استان بهترین مجری برای این کار هستند.

انتهای پیام/ب

فعالیت‌های قرآنی به سمت روستاها، مناطق عشایری و حاشیه نشین سوق داده شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم(ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن(ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم(ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره هایی که برگزار می کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می کند و برنامه فرهنگی برگزار می شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه است
تاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه ای در نظر می گیریم.
 
 مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد