Web Analytics Made Easy - Statcounter

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در خصوص انتخابات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که حزب ژنرال‌ها بر حزب نتانیاهو پیشی خواهد گرفت. ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، این نظرسنجی از پیشتازی حزب کاحول لاوان(آبی سفید) به ریاست بنی گانتس بر حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو با ادامه پیچیدگی در تلاش‌های تشکیل دولت حکایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی که روزنامه عبری معاریو انجام داده است، دوازده روز پیش از پایان مهلتی صورت گرفته است که روبین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی به کنست(پارلمان) داده است تا یکی از اعضای خود را که حداقل رای اعتماد 61 عضو از 120 عضو خود را کسب کند، برای تشکیل دولت انتخاب کند. در صورتی که این مهلت بدون موفقیت در انتخاب شخصی برای تشکیل دولت جدید به پایان برسد، رژیم اسرائیل بار دیگر به سمت برگزاری انتخابات کنست حرکت خواهد کرد تا پس از انتخابات آوریل و سپتامبر، شاهد برگزاری سومین انتخابات کنست باشد.

رژیم اسرائیل|کودتای داخلی علیه نتانیاهو در لیکود/ اعتراف تل‌آویو به توانمندی حزب الله در ایجاد بازدارندگی

این نظرسنجی نشان داد در صورت برگزاری انتخابات کنست، حزب کاحول لاوان(آبی سفید) به ریاست بنی گانتس به 35 کرسی دست خواهد یافت و حزب لیکود به ریاست نتانیاهو تنها 33 کرسی کسب خواهد کرد.

این نظرسنجی در عین حال به این نکته اشاره کرده است که در صورتی که جدعون ساعر وزیر سابق کابینه اسرائیل، ریاست حزب لیکود را به جای نتانیاهو برعهده بگیرد، این حزب به 31 کرسی دست خواهد یافت، ولی ساعر می‌تواند سهم فراکسیون راستگرایان را به 56 کرسی افزایش دهد، در حالی که اگر نتانیاهو همچنان ریاست لیکود را در اختیار داشته باشد، این فراکسیون به 54 کرسی دست خواهد یافت.

ولی ساعر اعلام کرده است که تصمیم گرفته است در انتخابات مقدماتی حزب که حدود شش هفته آینده برگزار خواهد شد، برای ریاست حزب لیکود رقابت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که فهرست مشترک با کسب 13 کرسی در مکان سوم، حزب راستگرای شاس با هشت کرسی، حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن(وزیر جنگ اسبق)، هشت کرسی، حزب یهودوت هتوراه با هفت کرسی، حزب راستگرای جدید با 6 کرسی، حزب کار-جشر، پنج کرسی و حزب اردوگاه دموکراتیک میانه هم پنج کرسی در رده‌های بعدی قرار دارند.

اعتراف ژنرال آیزنکات به ناتوانی رژیم صهیونیستی در برنامه ریزی طولانی مدت

ژنرال گادی آیزنکات رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اسرائیل از نداشتن برنامه ریزی سیاسی طولانی مدت و بلندپروازی استراتژیک رنج می برد.

وی افزود حقیقت این است که ما هیچ نظریه سیاسی امنیتی رسمی نداریم و این عیب و نقص و فرار از مسئولیت است.

بر اساس گزارش روزنامه یسرائیل هیوم، آیزنکات افزود مسئله به وضع نظریه سیاسی امنیتی رسمی مربوط است تا رهبران موسسه امنیتی از آن بهره ببرند. اما در خصوص اظهارنظر رسانه ای و عناوین درباره فروپاشی بازدارندگی باید بگویم که بازدارندگی طی سالها ایجاد می شود و در یک روز فرو نمی پاشد.

آیزنکات در جریان کنفرانسی که به موضوع ارتش و جامعه صهیونیستی پرداخت، مدعی شد که اعتقادی به اینکه تهدیدی موجودیتی علیه اسرائیل وجود دارد، ندارد و عنصر مهمتر امنیت و انسجام جامعه اسرائیل است.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بنیامین نتانیاهو اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنیامین نتانیاهو اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

سندرز ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

سندرز بار‌ها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی