Web Analytics Made Easy - Statcounter

ه گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین طباطبایی شامگاه جمعه در آیین رونمایی از پوستر ‌ فصل چهارم یوزایرانی تحت عنوان یوز ایرانی و لولو خان و نشست خبری این نمایش اظهار کرد: وقتی مفاهیم تربیتی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی را در قالب نمایش برای کودکان و نوجوانان عرضه می کنیم بر افراد بزرگسال هم تاثیر خود را می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: وقتی پلیس راهور دید که در حوزه سیاست گذاری با وجود همه سخت گیری ها هنوز هم رانندگان متخلف وجود دارند و به رفتار خود ادامه می دهند از ظرفیت کودکان برای تأثیرگذاری بر کاهش رفتارهای ترافیکی نابهنجار و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات و حوادث جاده ای استفاده کرد. 

مدیرکل حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: در ادبیات کهن ایرانی نیز این مفاهیم در کلیله و دمنه در قالب مکالمات و زندگی حیوانات برای ما به یادگار مانده است.

طباطبایی گفت: در کتاب موش و گربه عبید زاکانی هم همین مفاهیم اخلاقی و تربیتی و آموزشی و اجتماعی بیان شده است .

وی ادامه داد: وجود این کتاب ها نشان می دهد که این نگاه ریشه در گذشته دارد و در قرآن هم این مفاهیم بیان شده است.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان بیان کرد: نمایش یوز ایرانی هم با همین محتوا ساخته شده است و مفاهیمی را که امروز به عنوان معضلات اجتماعی در فضای مجازی مطرح می شوند از زبان حیوانات و در قالب نمایش عروسکی بیان می شود.

طباطبایی اضافه کرد: همچنین اهمیت توجه به طبیعت و محیط زیست از دیگر جنبه های این نمایش است که همانطور که می دانیم یوزپلنگ آسیایی که در ایران است حیوانی در معرض خطر جدی انقراض و نیازمند حمایت ما است.

وی گفت: بسیاری از عناصر زیست محیطی کشور ما چه در گیاهان، چه در درختان و چه در حیوانات و طبیعت و هوایی که در اختیار ما است دچار آسیب هستند.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: ما از این عناصر آموزشی استفاده می کنیم تا بگوییم که مراقب طبیعت و محیط زیست باشید.

طباطبایی گفت: علاوه بر این از طریق پرداختن به این مفاهیم در قالب نمایش می توانیم صلابت ، فرهنگ دوستی و توجه به همنوع را ترویج کنیم.

وی افزود: در یک جامعه همه باید هوای همدیگر را داشته باشند و  در یک جامعه فرهنگ محور و هنرمحور همه افراد باید در همه ابعاد پشتیبان همدیگر باشند تا موفق شوند وگرنه یک دست صدا ندارد.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان بیان کرد: نمایش « یوز ایرانی» امتحان خود را پس داده و در سه قسمت قبلی توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

طباطبایی ادامه داد: متاسفانه طی سال های گذشته فاصله ای بین  حوزه هنری و هنرمندان خارج از فضای حوزه هنری به وجود آمده است و برخی هنرمندان احساس کردند که حوزه هنری فضایی دارد که هرکس نمی تواند وارد آن شود.

وی گفت: از همان روز نخست انتصاب به عنوان مدیرکل حوزه هنری اعلام کردم که در حوزه هنری به روی همه هنرمندان باز است که در حوزه موسیقی این کار را کردیم و اتفاقات خوبی در این حوزه در خوزستان افتاد.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان اضافه کرد: در حوزه های دیگر هم همین کار را کردیم اما در حوزه نمایش عروسکی تاکنون این مراجعه را نداشتیم و این اتفاق نیافتاده بود.

طباطبایی تصریح کرد:البته حوزه هنری هرکسی را حمایت نمی کند بلکه از کسانی حمایت می کنیم که حرفی برای گفتن در عرصه فرهنگ و هنر داشته باشد. 

وی گفت: البته این حرف به معنای این نیست که از اساس با این حوزه مشکل داریم بلکه نوع حمایت ما حمایت پیشتازانه است.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان افزود: بین ما و انجمن نمایش اهواز تفاهم نامه ای برای همپوشانی در حوزه نمایش امضا و مبادله شده که حوزه هنری و انجمن نمایش اهواز به یکدیگر خدمات رسانی داشته باشند.

طباطبایی بیان کرد: ما این تفاهم نامه را امضا کردیم تا این نگاه منفی نسبت به حوزه هنری از بین برود اما به رغم این هنوز هم این نگاه برای برخی هنرمندان وجود دارد که حوزه هنری از هر کاری حمایت نمی کند و  تنها افراد خاصی حمایت می شوند.

وی تصریح کرد: با صداقت می گویم که در حوزه هنری در هیچ کدام از قسمت های آن چیزی تحت عنوان مافیا و باندبازی نداریم و نیست. اگر هم بفهمم چنین چیزی در حوزه هنری وجود دارد به شدت با آن برخورد خواهم کرد.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان ادامه داد: استان در حوزه انیمیشن و پویانمایی ظرفیت های فراوان و عظیمی و حرف های زیادی برای گفتن دارد و ۱۱۰ انیماتور و گرافیست داریم که می توانند در حوزه انیمیشن با قدرت کار کنند.

کد خبر 4784093

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری فرهنگ خوزستان بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بسیج گرگان ایلام بارش برف قزوین بیرجند شهرکرد اصلاح قیمت حامل های انرژی خطبه های نماز جمعه قیمت بنزین بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان

عبدالرضا روشنی مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس ماده یک قانون این سازمان، توسعه و گسترش پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف با اولویت گروه‌های فاقد بیمه، با هدف استقرار عدالت اجتماعی و ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی افراد جامعه مأموریت اصلی این مجموعه تلقی می‌گردد، گفت: در همین راستا از سال ۱۴۰۱ طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به اجرا درآمده است و از استقبال خوبی برخوردار بوده و در سال جدید نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

او با بیان اینکه تمامی صاحبان حرف و مشاغل آزاد، دارندگان سوابق بیمه‌ای از گذشته که در حال حاضر به هر دلیل دارای ارتباط بیمه‌ای نیستند، زنان خانه‌دار و دختران بالای ۱۸ سال و تمامی دانشجویان می‌توانند در قالب انعقاد قرارداد‌های اختیاری و مشاغل آزاد تحت پوشش این سازمان قرار گیرند، می گوید: عدم نیاز به مراجعه حضوری و انتخابی بودن نرخ بیمه و سطح دستمزدی از ویژگی‌های این قرارداد‌ها می‌باشد.

روشنی ادامه داد: قرارداد‌های گروه مشاغل آزاد و زنان خانه دار در سه نرخ با امکان بهره مندی از دو درصد سهم دولت منعقد شده و مخاطبان میتوانند با انتخاب دامنه تعهدات مورد انتظار خود با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت قرارداد با امکان پرداخت آنلاین حق بیمه اقدام نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان گفت: نرخ حق بیمه اختیاری نیز ۲۷ درصد و مبنای پایه آن ۱/۲ برابر حداقل دستمزد سال می‌باشد.

در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر بیمه شده در گروه‌های حرف و مشاغل آزاد و اختیاری در سطح استان خوزستان تحت پوشش می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • افزایش دما و رطوبت در راه خوزستان
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری