Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، معصومه محمدی به مناسبت روزجهانی معلولین درنشست خبری با اصحاب رسانه افزود  از ۳۲ هزار فرد معلول تحت پوشش  سازمان ۱۶ هزار ششصد وشصت نه نفر مستمری بگیر  هستند که مستمری  ماهیانه دریافت می کنند .

وی با اشاره به فعالیت ۸۰ مرکز روزانه حرفه وکارگاه  در سطح استان افزود :  یکی از سیاستهای بهزیستی کشور  ،گسترش مراکز روزانه  می باشد که باهدف  تکریم معلولین ،حرفه آموزی واموزش مسائل فرهنگی  وپیگیری مسائل  درمانی   مشغول فعالیت می باشند ،  بعد از برنامه آموزشی ودرمانی  به  محل زندگی خود مراجعه می نمایند  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان گفت :  ۵۰۷ نفر ضایعه نخاعی تحت پوشش  بهزیستی دراستان داریم که با پیگیری انجام شده میزان مستمری این افراد افزایش یافته است.

وی  ادامه داد :  تا امسال سه نمونه  مستمری به مبالغ ۱۸۰ هزارتومان  و۲۰۰ هزارتومان و۲۳۰ هزار تومان  به انها  پرداخت می شده است ، با لطف دولت تدبیر وامید وپیگیریها اقای قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور این رقم افزایش ومبلغ  ۵۵۴ هزارتومان  به حساب  افراد ضایعه نخاعی  واریز می گردد.

وی با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری  حقوق مستمری  مددجویان  درسال ۹۸  گفت : اخرین روش پرداخت حقوق افرادیکه دارای معلولیت شدید وخیلی شدید وجزء  ۳دهک پایین جامعه هستند علاوه برمستمری ماهیانه ، کمک هزینه معیشت که بسته به بعد خانوار  از ۱۲۰  تا۱۶۰ هزارتومان متغیر پرداخت می گردد.

 مدیر کل بهزیستی استان گفت :  طبق لایحه حقوق معلولین مصوب اسفندماه ۹۶ کلیه دستگاهها  وادارات دولتی ملزم به جذب واستخدام نیرو ۳درصد از سهمیه خود را به معلولین اختصاص دهند وبه محض مطلع شدن واحد اشتغال سازمان وارد عمل شده وبا ان دستگاه مکاتبه مینماید و روزهایی که مدارک را تحویل می دهند کارشناس این سازمان حضور پیدا  می کند وبه ان افراد معلول گواهی سه درصد داده می شود وامیدواریم که دستگاههای دولتی این سهم ۳درصدی را رعایت کنند .

وی افزود :  کارافرینانی  که فرد معلول تحت پوشش بهزیستی  به کارگیری کند به ازای هر  فرد ۵۰ میلیون تومان  تسهیلات باسود ۲تا۴ درصد پرداخت می گردد که تا  ۵ نفر به سقف ۲۵۰میلیون تومان  قابل پرداخت می باشد وبیمه ان نیز توسط سازمان پرداخت می شود .

وی ادامه داد : افراد تحت پوشش درصورت ارائه  پروانه کسب بین۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان  ومدارک فنی حرفه ای به  سقف ۲۰  میلیون تومان  با سود  ۲تا ۴درصد تسهیلات اشتغالزایی  پرداخت می گرددوبه کسب وکارهای موفق در زمینه توسعه کسب وکار کمک های بلاعوض پرداخت می شود.

وی اظهارداشت : از ابتدای سال تاهفته قبل  ۹۲۰ نفر مراجعه کننده به بانک داشته ایم که ازاین تعداد ۸۰۰ نفر وام  اشتغال دریافت نموده اند  و۱۲۰ نفر درنوبت پرداخت وام قراردارند

گفتنی است ، روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر ساله در ۳ دسامبر برگزار می‌شود. وشعار امسال ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر وعادلانه وپایدار می باشد.

۴۶

کد خبر 1326904

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علیرضا بیرانوند انتخابات مجلس یازدهم سهمیه بندی بنزین باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال عراق استان البرز بنزین فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه زمانی می‌تواند نیروی مهارتی را تربیت کند که در کنار دانشگاه، صنعت هم حضور داشته باشد ‌و این دو هم‌افزای یکدیگر باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد مومنی امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در نشست خبری، اظهار کرد: دانشگاه فنی‌حرفه‌ای قدمت پنجاه ساله دارد و از سال ۱۳۶۵ با یک مرکز با نام آموزشگاه فنی در چهارمحال‌وبختیاری آغاز به کار کرده است و در حال حاضر شش مرکز فنی و حرفه‌ای با سه هزار دانشجو در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه با توجه به مهارت محور بودن دانشگاه فنی ۴۰ درصد دروس عملی و ۶۰ درصد علمی است، افزود: ۳۸ رشته محل از جمله ۱۹ رشته کاردانی و ۱۹ رشته کارشناس در این دانشگاه وجود دارد و دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل مدارس فنی و حرفه‌ای و کار دانش اکثریت دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

مهارت محوری ماموریت ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری با بیان این‌که مهارت محوری یک از ماموریت‌های ویژه‌ای این دانشگاه محسوب می‌شود، تصریح کرد: مسئولیت این دانشگاه از سال ۱۳۹۰ از آموزش‌وپرورش به وزارت علوم منتقل شد و در حال حاضر وظیفه اصلی تربیت نیروی کار و تکنسین کارآمد و دارای مهارت برای کشور و صعنت است.

مومنی ادامه داد: امروز به دو دلیل کشور نیازمند تربیت نیروی ماهر است، اول آن‌که باتوجه به زیرساخت‌های کشور جهش لازم در تولید شکل گیرد و دوم با توجه به فشارهای اقتصادی بر کشور، کالاهای مور نیاز کشور تولید شود.

وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد: زمانی دانشگاه می‌تواند نیروی مهارتی را تربیت کند که در کنار دانشگاه صنعت هم حضور داشته باشد و این دو هم‌افزا یکدیگر باشند.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و موقت و تفاهم با صنایع مختلف و معرفی محصولات دانشجویان دانشگاه فنی از جمله برنامه‌هایی است که این دانشگاه در راستای افزایش مهارت‌آفرینی در دستور کار دارد.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای

مومنی گفت: در همین راستا امسال به واسطه پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه هفتمین نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان و دومین نمایشگاه کار از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت با شعار «فردای بهتر از امروز» برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه از صنایع مختلف دعوت شده و دستاوردهای دانشجویان به آن‌ها معرفی می‌شود، سعی شده در همین رابطه هم تفاهم‌نامه‌هایی به وجود آید؛ همچنین محصولات و دستاوردهای دانشجویان که قابلیت تولید انبوه داشته باشند به پارک علم و فناوری معرفی خواهند شد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: بازید دانش‌آموزان از این نمایشگاه و اجرای رویدادها و کلاس‌های آموزشی از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

وی عنوان کرد: تعامل صنعت و دانشگاه می‌تواند زمینه‌ساز انعقاد قرارداد میان بخش‌های صنعتی و دانشگاه‌ها به‌صورت دوطرفه جهت رفع نیازهای صنعت و دانشگاه شود و می‌تواند شامل موارد زیادی مانند تامین و آموزش نیروی انسانی ماهر در صنعت، کمک در امور تحقیقاتی صنایع با ایجاد فرصت‌های مطالعاتی شود و همچنین برپایی رویدادهای مشترک کار با بخش صنعت می‌تواند موجب ایجاد کنسرسیوم‌ها و مشارکت‌هایی شوند که نیازهای آموزشی را احصا و مرتفع کنند.

کد خبر 749003

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت