Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دستگاه قضا گفت: جمعی از سیاسیون جامعه به ناحق از سفره دانشجویان ارتزاق می کنند و به دنبال بازداشت شدن دانشجویان برای فضاسازی علیه نظام هستند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در پانزدهمین نشست خبری خود گفت: روز دانشجو را به همه دانشجویان تبریک گفته و یاد همه دانشجویان شهید به این روز را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو مبنی بر آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی در حوادث اخیر گفت: در حوادث اخیر، از اقشار مختلف بازداشتی داشتیم و تعدادی از این افراد نیز دانشجویان بودند که از نظر دستگاه قضا در زمره معترضین هستند و نه از اغتشاشگران و اراذل و اوباش.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: در فرآیند مهار و کنترل این آشوب‌ها، تعدادی از دانشجویان بازداشت شدند، اما به لحاظ نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه به قشر دانشجو، دستور داده شد تا در مورد این قبیل از بازداشتی‌ها و بررسی آن‌ها نگاه ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی افزود: از تعداد دانشجویان بازداشتی، اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها آزاد شدند و دانشجویان بازداشتی فعلی، کمتر از عدد انگشتان یک دست است که امیدواریم که این تعداد محدود نیز آزاد شوند.

اسماعیلی تصریح کرد‌: همانطور که در موضوعات اعتراضات کارگری اعلام کردم برخی کارگر نیستند، اما به ناحق بر سر سفره کارگران نشسته‌اند و نان از سفره کارگران میخورند، امروز می‌گویم که جمعی از سیاسیون جامعه از سفره دانشجویان ارتزاق می‌کنند.  

وی افزود: خواست آن‌ها این است که تعدادی دانشجو دستگیر شوند تا از نمد برای خود کلاهی ببافند.  

اسماعیلی اظهار کرد: دستگاه قضا، حساب دانشجویان و فضای دانشجویی را از جریانات سیاسی که به دنبال سو استفاده هستند، جدا می‌کند.

وی افزود: برخی از جریانات سیاسی به دنبال این هستند که اعتراضات دانشجویی را به ناحق بزرگنمایی کنند تا به محض بازداشت جمعی از آشوبگران با اعلام بازداشت دانشجو، فضاسازی کنند.

اسماعیلی گفت: اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان آزاد شدند، اما سو استفاده گران و به ظاهر مدافعین حقوق دانشجو، هیچ خبری از آزادی این دانشجویان منتشر نکردند.  

وی در پایان گفت: زمانی که دانشجویان مورد رافت و عنایت نظام و دستگاه قضا قرار می‌گیرند، جریانات سیاسی سکوت اختیار می‌کنند به همین جهت دستگاه قضا تمام جریانات سیاسی را به انصاف و عدالت سیاسی دعوت میکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غلامحسین اسماعیلی دانشجویان بازداشتی اغتشاشات تهران قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهره گونه‌ای با تودیع وثیقه آزاد شد

انصاف نیوز از آزادی مطهره گونه‌ای با تودیع وثیقه خبر داد.

این خبرگزاری نوشت: منبع مطلع گفته است مطهره گونه‌ای، دبیر سابق سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تهران، که هفته‌ی گذشته بازداشت شده بود «یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳» با تودیع وثیقه آزاد شده است.

تاکنون اتهامات دقیق او به طور رسمی اعلام نشده است.

«مطهره گونه‌ای» دانشجوی رشته دندان‌پزشکی، دبیر سابق سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران است.

دیگر خبرها

  • مطهره گونه‌ای با تودیع وثیقه آزاد شد
  • تاسف عمیق رئیسی درباره شکستن حرمت دانشجو در خاک امریکا! | فیلم
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی