Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره فعالیت پردیس متمرکز این دانشگاه و همچنین حرکت به سمت تبدیل شدن به دانشگاهی کارآفرین توضیح داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در نشست خبری گفت: دانشگاه ما بزرگترین تولید کننده خدمات عرصه سلامت در کشور است که ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حدود ۷ درصد مردم در منطقه تحت پوشش دانشگاه سکنی دارند. همچنین در استان تهران ۴۰.۵ دهم درصد و در شهر تهران ۴۶.۵ درصد مردم تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند که نشان از جمعیت عظیم این دانشگاه دارد.
وی کارکنان دانشگاه در بخش‌های مختلف را ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: این دانشگاه دارای ۴ پژوهشکده ۷۲ مرکز تحقیقاتی و ۱۲ دانشکده است که جدیدترین آن‌ها علوم و فناوری نوین و قدیمی‌ترین آن دانشکده پزشکی است.   ۷۵ بیمارستان دولتی و غیردولتی تحت پوشش دانشگاه زالی با اشاره به ۷۵ بیمارستان دولتی و غیردولتی تحت پوشش دانشگاه اظهار داشت: حجم نظارتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بسیار قابل توجه است و در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دریافت کننده خدمات بهداشتی در این دانشگاه هستند. همچنین ۳ هزار و ۸۰۰ مدرسه شامل جمعیتی حدود ۹۰۰ هزار دانش آموز در مناطق تحت پوشش دانشگاه قرار دارند.
به گفته وی ۴۶۰ کارخانه تولید مواد غذایی ۹۰۰ مرکز درمان معتادین ۱۸۸ کارگاه تولید کننده مواد غذایی ۷۰۰ عطاری ۳۵ کارخانه تولیدی آرایشی بهداشتی و دارویی ۱۸۰۰ داروخانه و ۱۳۰ هزار نفر شاغلین خدمات آرایشی، بهداشتی و تغذیه‌ای در حیطه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: مناطق تحت پوشش دانشگاه از نظر شاخص‌های مختلف ناهمگون هستند؛ از این رو برنامه ریزی‌ها برای آن‌ها سخت است؛ با این وجود در آموزش پزشکی رتبه ممتاز را داریم و جایگاه ما در تراز‌های بین المللی خوب است؛ البته قصد داریم جایگاه خود را در رتبه بندی‌های بین المللی بیش از پیش ارتقا دهیم تا در عرصه جهانی جایگاه ممتازتری را نسبت به گذشته داشته باشیم.   حرکت پرشتاب به سمت نسل سوم شدن وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که طراحی عملیاتی و واقعی به سمت دانشگاه نسل سوم داشته باشم و نوآفرینی و کارآفرینی را در تراز اول خود قرار دهیم؛ بنابراین در آینده‌ای نزدیک حرکت شتابانی به سمت دانشگاه نسل سوم خواهیم داشت.
زالی افزود: در راستای تحقق واقعی بیانیه گام دوم انقلاب نیز گام‌های اساسی را نیز در برنامه ریزی‌های خود داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به حضور و تحصیل ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه گفت: قصد داریم بستری مناسب برای دانشجویان تدارک ببینیم؛ به گونه‌ای که دانشجویان به صورت چند وجهی تربیت شوند.   برنامه های خودجوش دانشجویان در روز دانشجو وی درباره برنامه ۱۶ آذر این دانشگاه گفت: برای روز دانشجو تلاش داریم برنامه‌ها را به گونه‌ای طراحی کنیم که حرکت خودجوش دانشجویان در آن به طور کامل نمایان باشد در حقیقت این برنامه‌ها کاملا از سوی دانشجویان طراحی و اجرا خواهد شد. در حال حاضر ۴ تشکل سیاسی و ۱۷ کانون فعال فرهنگی که همگی سرشار از ایده‌های نو هستند در حوزه دانشجویی دانشگاه فعالیت می‌کنند. هم چنین ۵۵ انجمن علمی در حال تکامل و شکل گیری هستند.
زالی با تاکید بر توسعه مهارت آموزی در طول دوره آموزشی دانشجویان عنوان کرد: خرسندیم که برای ۷ سال متوالی در جشنواره رازی رتبه اول کمیته داوران را به خود اختصاص دادیم. هم چنین تعداد زیادی از برنامه‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه در حال شکل گیری هستند که تا پایان امسال خبر‌های خوب آن‌ها را به همگان اطلاع رسانی خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: در تلاشیم که شرایط سخت و ظالمانه تحریم‌ها آسیب و فشار کمتری را بر مردم تحمیل کند در ۸ ماه ابتدای سال بالغ بر ۲۳۰ هزار بستری بیمارستانی داشتیم که معدل مجموعه تحت اشغال شده بیمارستان‌های تحت پوشش را به ۸۱.۶ تخت می‌رساند. هم چنین ۲۴۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی ما تاکنون انجام شده است.
وی با بیان اینکه ۱۷ خوابگاه این دانشگاه (۱۵ خوابگاه برای دانشجویان ایرانی و ۲ خوابگاه برای دانشجویان بین المللی) با ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو تاکنون خدمات مفیدی را به دانشجویان ارائه کرده است، گفت: با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی تلاش‌های دانشگاه و مساعدت وزارت بهداشت در حال برنامه ریزی برای فعالیت پردیس متمرکز دانشگاه هستیم؛ لذا امیدواریم در دهه فجر امسال شاهد شروع عملیاتی تبادل مبایعه نامه این پردیس با مساعدت فرماندهی ستاد کل قوا باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زالی علوم پزشکی معلولین دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد

به گزارش جام جم آنلاین، این اعتراضات در حالی برگزار شده که غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان بمباران می‌شود و اعتراضاتی دیگر هم در پردیس‌های ایالتی در آمریکا همچنان ادامه دارد.

به نقل از شبکه خبری المانیتور، دانشجویان دانشگاه «ساینس پو» مدیریت این دانشگاه را به فراخوانی پلیس برای سرکوب تظاهرات حامی فلسطین که توسط ده‌ها دانشجو در پردیس مرکزی پاریس تجمع کرده بودند، متهم کردند.

یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی این دانشگاه گفت: «مدیر دانشگاه با تصمیم برای فراخواندن پلیس به منظور سرکوب دانشجویان از خط قرمز رد شده است.»

سخنگوی این اتحادیه نیز گفت، دانشجویان با وجود سرکوب‌ها به دنبال ادامه تجمعات خود هستند.

این اتحادیه گفت که فعالان آن توسط بیش از ۵۰ نفر از نیروهای امنیتی از دانشگاه خارج شده‌اند و حدود ۱۰۰ افسر پلیس هم در بیرون منتظر آنها بودند.

سازمان دهندگان این اعتراضات خواستار «محکومیت آشکار اقدامات اسرائیل توسط ساینس پو» و برگزاری مراسم یادبود «به یاد مردم بیگناه کشته شده توسط اسرائیل» شده‌اند.

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود