Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: کاش واژه اقتصادی در کنار نام تمام رشته‌های دانشگاهی قرار می‌گرفت تا نقش کاربردی بیشتری داشته باشند.

علی حقیقی در یازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران که امروز، ۱۳ آذرماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: رشته زمین‌شناسی یک رشته و تخصص بسیار پرظرفیت است و باید از این ظرفیت موجود دانشگاه شهید چمران اهواز به خوبی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه در شرکت‌های نفتی، بحث‌های زیست محیطی و مسایل مربوط به ریزگردها و منابع طبیعی که از جمله مسایل جدی استان هستند، اساتید و فعالان رشته‌های زمین شناسی حضور دارند و گام‌های بسیار خوبی را در این حوزه‌ها برداشته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه کاش واژه اقتصادی در کنار نام تمام رشته‌های دانشگاهی قرار می‌گرفت تا نقش کاربردی بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: وظیفه استاد دانشگاه فقط آموزش و چاپ مقاله نیست و ما به دنبال علمی هستیم تا در چنین شرایط دشوار اقتصادی ما را به سمت تولید ملی پیش ببرد و نتیجه آن رونق اقتصادی و حل دیگر مسایل و مشکلات کشور باشد.

به گزارش ایسنا، یازدهمین همایش انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران از امروز ۱۳ آذرماه به مدت ۲ ورز در محل دانشگاه شهید چمران اهواز برپا خواهد بود. از جمله محورهای این همایش می‌توان به زمین‌شناسی اقتصادی، اکتشافات ژئوشیمیایی، اکتشافات ژئوفیزیکی، گرانیتوئیدها و کانی‌سازی، دانش و انتخاب اهداف اکتشافی و همچنین اکتشافات معدنی و زیست محیطی اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زمین شناسی استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان شهریار گفت: معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی، ولایتمداری، آرمان خواهی، خودسازی، تولید فکر و توانایی تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشد که باید بدانیم معلم تراز در انقلاب اسلامی علامه شهید مرتضی مطهری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه شهادت علامه مرتضی مطهری و روز معلم نامگذاری شده است. شهید مطهری فقط یک فرد نبود. بلکه یک مکتب، گفتمان و جریان بود برای همین است که دشمن این شخصیت گرانقدر را ترور کرد. 

وی در ادامه افزود: دلیل تبدیل این عالم بزرگ به مغز متفکر جهان اسلام تقوا، تلکیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، اسلام‌شناسی و پایبندی به اسلام، موقعیت‌شناسی و میدان‌شناسی ایشان بود. 

حجت‌الاسلام حسینی نوری با اشاره به روز کارگر و دیدار اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با این عزیزان اظهار کرد: فرق بین ما و دیگر نظام‌های دنیا این است که آن‌ها کارگر را به عنوان یک ماشین کار تصور می‌کنند اما در اسلام نفس کار ارزشمند است و اگر کسی در مسیر کار شرافتمندانه و به دست آوردن رزق و روزی حلال جان خود را از دست دهد، ارزش یک شهید را دارد.

امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره به روز شوراها خاطرنشان کرد: ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها است. اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند. از وظایف مهم شورا در شهر، انتخاب شهردار، نظارت، پژوهش، برنامه ریزی و تصویب بودجه، ارائه خدمت به مردم و نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری‌ها است.

وی در پایان افزود: متاسفانه در کشور ما برخی از شوراها با اهداف اصلی و قانونی خودشان فاصله دارند و سیاست زده شده اند که باید از این فضا خارج شده و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور