Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:57:09 GMT

۱۸ هزار مازندرانی صاحب مسکن ملی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۲۹۴۰

۱۸ هزار مازندرانی صاحب مسکن ملی می‌شوند

دولت تدبیر و امید طرح مسکن ملی را زمستان سال گذشته مطرح کرد و از شهریور ماه امسال هم اجرای آن با ثبت نام از متقاضیان در کرمان کلید خورد.در این طرح قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای افراد واجد شرایط ساخته شود که ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای طرح مسکن ملی از آبان ماه امسال با ثبت نام از متقاضیان در ۱۰ استان دیگر حالت جدی به خود گرفت.

سیدمحمد نظری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۲۳ شهر مازندران اراضی شناسایی شد که با شروع ثبت نام به متقاضیان معرفی می شود.
وی افزود که ساخت این واحدهای مسکونی در اختیار انبوه سازان قرار داده می شود و تسهیلات اولیه نیز برای این واحدهای مسکونی مطابق با مصوبه هیات دولت به متقاضیان واجد شرایط تعلق می گیرد.

نظری گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط از نیمه دوم آذر ماه سال جاری شروع می شود و سامانه مورد وثوق نیز برای ثبت نام به متقاضیان بز.دی اعلام خواهد شد.
شرایط اولیه برای متقاضیان مسکن ملی 
سایت طرح ملی اقدام مسکن وزارت راه و شهرسازی ۸ شرط را برای متقاضیان این نوع مسکن اعلام کرده است که یکی از آنها این است که متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.زنان سرپرست خانوار به شرط داشتن حداقل ۳۵ سال سن می توانند متقاضی شوند.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی مانند چک برگشتی و تسهیلات معوقه ، تامین تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی هم از دیگر شروط متقاضی شدن در طرح ملی مسکن است.

همچنین بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، متقاضی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین سال ۸۴ بوده باشند و همچنین از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

افرادی که قصد دارند از شهر خاصی متقاضی مسکن ملی شوند، بدانند که باید دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت اخیر در شهر مورد تقاضا باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان انقلاب اسلامی زمستان زنان مسکن وزارت راه و شهرسازی زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته براساس تکلیف شورای شهر تهران برای شهرداری حدود ۵۹۰۰ پلاک در تهران نوسازی شد.

وی افزود: کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکن با همکاری نهادها صورت گرفته و این اقدام با رویکرد نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار و اراضی ناکارآمد است.

هدایت با اشاره به اینکه عقب ماندگی در حوزه مسکن داریم گفت: تهیه مسکن استطاعت پذیر هدف ما برای افراد نیازمند مسکن است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: زمین ۲ هزار متری در گلابدره برای اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی امسال مد نظر قرار گرفت و اجرای آن آغاز شد. همچنین به طور کلی ۷۳ طرح در ۹ هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6098153 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال