Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:21:52 GMT

دستگیری ۵۵ شکارچی غیرمجاز در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۳۷۱۹

دستگیری ۵۵ شکارچی غیرمجاز در خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، محمد جواد اشرفی افزود: از این متخلفان ۳۰ قطعه ادوات شکار و صید به همراه ۱۵ قبضه سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز نیز کشف و ضبط گردیده است.

اشرفی اضافه کرد: در این مدت ۲۴ مورد جرم نگهداری و خرید و فروش  و نگهداری حیات وحش نیز کشف شده که گونه ها بعد از تیمار و اطمینان از سلامت در طبیعت استان رهاسازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از مجموع ۵۵ تخلف زیست محیطی،۴۰ پرونده در جریان و ۱۰ پرونده نیز مختومه ‌شده است.

پیش از این اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفته بود ۴۱۲ شکارچی و صیاد غیرمجاز در خوزستان در نیمه نخست امسال دستگیر شدند.

وی تعداد کل تخلفات در ۶ ماه نخست امسال در حوزه یگان حفاظت محیط زیست را ۲۲۷ مورد اعلام کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز شکار پرندگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز شکار پرندگان خوزستان اهواز محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز شکار پرندگان خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، بهروز محبی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر انجام حفاری در دره شهدا ارومیه موضوع به صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.
سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: در نهایت طی هماهنگی با اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران به‌ دلیل امنیتی بودن منطقه و نیز هماهنگی با نیروی انتظامی منطقه در یک عملیات منسجم حفاران حین متواری شدن از محل حفاری دستگیر شدند.
او گفت: در بررسی‌های به‌عمل آمده حفاران دارای سوابق قبلی تخریب آثار بودند و این گروه حفاری با تجهیزات بسیار پیشرفته اقدام به کاوش و جست‌وجوی آثار تاریخی و فرهنگی می‌کردند که در بررسی خودروی حفاران تعداد ۱۵ عدد مواد منفجره دست‌ساز بسیار پرقدرت کشف شد.
محبی تصریح کرد: در دره تاریخی نژ نیز انفجارهای بسیار بزرگی برای کشف آثار تاریخی توسط متهمان صورت گرفته که موجب تخریب گسترده شده است، همچنین تعداد زیادی آلات و ادوات حفاری غیرمجاز اعم از موتور برق، بیل وکلنک، بتن‎کن و دریل و ... کشف و ضبط شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899566

دیگر خبرها

  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر