Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران ضمن محکوم کردن تهدیدهای اخیر مقامات آمریکایی علیه دیوان بین‌المللی کیفری و قضات، دادستان و کارکنان آن، این تهدیدات را مانع برقراری عدالت و در عین حال آزمونی برای دیوان در جهت نمایش استقلال و کارآمدی خود دانست. ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هجدهمین نشست مجمع دولت‌های عضو دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) روز دوشنبه 11 آذرماه در لاهه آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کشورمان در سخنرانی خود در روز دوم نشست، ضمن بیان اصول و اهداف مندرج در اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری بر ضرورت استقلال، بی‌طرفی و اجتناب از تأثیرپذیری سیاسی این نهاد کیفری بین‌المللی تأکید کرد.

وی همچنین ضمن محکوم کردن تهدیدهای اخیر مقامات آمریکایی علیه دیوان بین‌المللی کیفری و قضات، دادستان و کارکنان آن، این تهدیدات را مانع برقراری عدالت و در عین حال آزمونی برای دیوان در جهت نمایش استقلال و کارآمدی خود دانست.

رضا پورمند تهرانی معاون حقوقی بین‌المللی سفارت کشورمان در لاهه همچنین از رویکرد اخیر دیوان در بررسی و تحقیقات نسبت به جنایات ارتکاب یافته علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار، فلسطین و افغانستان استقبال و در عین حال بر بی‌طرفی و ایستادگی در برابر فشار‌های سیاسی در این پرونده‌‌ها تاکید کرد.

وی همچنین برخی پیشرفت‌های کشورمان در زمینه حقوق بین‌المللی کیفری در حوزه قانونگذاری، دانشگاهی و پژوهشی را برشمرد.

مجمع دولت‌های عضو دیوان بین‌المللی کیفری بالاترین رکن تصمیم گیر این نهاد است که هر ساله برای تعیین سیاست‌های غیرقضایی دیوان با حضور نمایندگان کشورهای عضو و ناظر این دیوان تشکیل جلسه می‌دهد. جمهوری اسلامی ایران عضو ناظر دیوان بین‌المللی کیفری می‌باشد.

در حاشیه اجلاس امسال همچون اجلاس‌های قبلی، تعدادی زیادی نشست‌های جانبی تخصصی راجع به مسائل و موضوعات مختلف و چشم انداز آتی حوزه حقوق بین‌الملل کیفری و فعالیت‌های این نهاد برگزار شده که تا روز پایانی اجلاس یعنی 15 آذر ادامه خواهند یافت. مضافاً در اجلاس امسال هیأت اعزامی فلسطین نیز به مناسبت شکایت به دیوان علیه جنایت رژیم صهیونیستی در غزه نمایشگاهی توسط هنرمندان فلسطینی برگزار کرده است.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,89,95,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه خبری آکسیوس امروز یکشنبه در گزارشی به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی ادعا کرد که آمریکا هفته گذشته (به وقت محلی) انتقال مهمات به اشغالگران قدس را متوقف کرده است.

آکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی که نامشان فاش نشده در این باره اعلام کرد: هفته گذشته، دولت بایدن یک محموله مهمات ساخت آمریکا به اسرائیل را متوقف کرده است.

این رسانه می نویسد: مقامات اسرائیل اعلام کردند که ایالات متحده برای اولین بار پس از ۷ اکتبر، ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرده است.

به گزارش آکسیوس، مقامات رژیم صهیونیستی گفتند که این رخ‌داد نگرانی های جدی داخل کابینه اشغالگران قدس ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته است تا بفهمند چرا محموله مذکور ارسال نشده است.

این وبگاه خبری اضافه کرد: رئیس جمهور «بایدن» در میان آمریکایی‌ هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقادهای شدید مواجه است. دولت آمریکا در ماه فوریه از اسرائیل خواسته بود تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت ایالات متحده توسط نیروهای اسرائیل در غزه مطابق با قوانین بین المللی استفاده می شود!

تلاش این رسانه آمریکایی برای تبرئه آمریکا از همدستی با تداوم جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل در حالی است که مقامات ارشد واشنگتن بارها اذعان کرده اند که به حمایت های همه جانبه از تل آویو ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است