Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه مرکز خبر حوزه، در نامه آیت‌الله علیرضا اعرافی آمده است:با عنایت به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در برخی از استان‌ها و شروع ثبت‌نام نامزدها و مقدمات فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی و ضرورت شفاف بودن نقش و رسالت حوزه‌های علمیه در تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش در جهت معرفی کاندیداهای اصلح نکات و ملاحظات زیر به استحضار می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه ادامه یافته است: مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی و اتکا آن بر رای ملت مومن و قهرمان ایران از برجسته‌ترین امتیازات این نظام مقدس بر همه حکومت‌های مدعی دموکراسی در جهان است چنانکه ایران اسلامی همواره افتخار بالاترین درصد شرکت مردم در انتخابات را نسبت به دیگر کشورها داشته.شایسته است کلیه حوزویان محترم اعم از مدیران و معاونان و اساتید و طلاب مراکز و مدارس کشور ترغیب امت حزب‌الله به شرکت فعال در انتخابات را در دستور کار خویش قرار دهند.

نامه حاکی است: با توجه به نگاه بلند امام خمینی (ره) به قوه مقننه و سخن گران‌سنگ (مجلس در رأس امور است)، لازم است شخصیت‌هایی به نمایندگی مردم در مجلس حضور یافته و زمام قانون‌گذاری را به دست‌گیرند که برترین‌های عرصه دیانت و ایمان، تفکر انقلابی و تلاش جهادی، تخصص و تعهد، دانش لازم و ابداع و خلاقیت، زهد و محرومیت‌زدایی از مستضعفین، صلابت در برابر قدرت‌های پوشالی استکبار و تواضع در برابر مردم و درنهایت دارای اعتقاد عمیق و التزام عملی به ولایت‌فقیه باشند.

در این نامه اضافه‌شده است: شایسته است حوزویان عزیز این شاخص‌های نمایندگی را به مردم عزیز اطلاع‌رسانی کرده تا ملت انقلابی ما بر اساس آن‌ها نمایندگان خویش را برگزینند.

نامه ادامه یافته است: روحانیت و حوزه‌های علمیه همواره نقش راهبری کلی و حمایت از کل نیروها و طیف‌های فکری و سیاسی امت اسلامی و انقلابی را به عهده داشته و باید از محدودشده در برخی از جریان‌های سیاسی و انتخاباتی پرهیز کنند.

در این نامه تاکید شده است: بر این اساس لازم است کلیه مدیران و مسئولان مراکز و مدارس حوزوی کشور از ورود در تشکل‌های حزبی و جناحی و تبلیغ له یا علیه اشخاص پرهیزکرده و از واگذاری فضای حوزوی به جریان‌های تبلیغی نامزدهای خاص یا جناح‌ها خودداری نمایند.

انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم‌ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها حوزه علميه قم انتخابات مجلس شورای اسلامی علیرضا اعرافی پروندهٔ خبری ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه علميه قم انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت  ۸ صبح یک روز قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت.
در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.
این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.
وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس