Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@14:22:44 GMT

افزایش یک میلیونی حقوق معلمان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۶۰۹۲

افزایش یک میلیونی حقوق معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت با اجرای طرح رتبه بندی معالمان تا یک میلیون تومان به حقوق آنها اضافه خواهد شد.

قدس آنلاین: محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سیاستهای دولتهای یازدهم و دوازدهم حمایت از فرهنگیان و بهبود منزلت معلمان بوده است. طی این سالها علاوه بر افزایش‌های سالیانه حقوق، حقوق فرهنگیان متمایز از افزایش‌های سالیانه طی سالهای ۹۳، ۹۵ و ۹۶ حدود ۱۴ درصد بیش از سایر کارکنان دولت به ردیف‌های فوق‌العاده شغل و فوق‌العاده ویژه فرهنگیان افزوده شد و از سال ۱۳۹۴ مرتبه‌ای از نظام رتبه‌بندی اجرا شد که با حدود بیش از ۱۰ درصد افزایش حقوق فرهنگیان همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال ۹۸ نظام رتبه‌بندی معلمان به صورت کامل به تصویب هیات وزیران رسید. در این نظام پیش‌بینی شد فرهنگیانی که بیش از دو سال سابقه کار دارند به عنوان آموزگار، دبیر، مربی پرورشی، مراقب سلامت، مشاور واحد آموزشی، مدیر و معاون مرکز آموزشی متناسب با صلاحیت‌های عادی و تخصصی در رتبه‌های اول تا پنج از امتیازات پیش‌بینی شده در نظام برخوردار می‌شوند که

امکان افزایش حقوق تا یک میلیون تومان

وزیر آموزش و پرورش افزود: همچنین پیش‌بینی شد تا معلمان با ۶ ساعت اضافه تدریس بتوانند حقوق بیشتری دریافت کنند. که این مبلغ با احتساب ۴۲۰ هزار تومان فوق‌الاشاره به یک میلیون تومان در ماه افزایش می‌یابد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارتخانه برنامه‌های جدیدی به اجرا گذاشته می‌شود، گفت: تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی و حق‌التدریسی‌ها در سال جاری تبدیل وضعیت می‌شوند. این عزیزان باید در دوره یک سال متناسب با جنس، رشته، منطقه و نیاز آموزش و پرورش و در سقف ردیف‌های سازمان امور استخدامی تا پایان برنامه ششم توسعه به استخدام وزارتخانه در می‌آیند.

وی ادامه داد: آموزشیاران نهضت سواد آموزی و آموزش دهندگانی که با این نهاد همکاری داشتند نیز برای استخدام در آموزش و پرورش باید در یک آزمون شرکت کنند و اگر بیش از ۵۰ درصد نمره را کسب کردند در یک دوره آموزشی یک ساله شرکت می‌کنند و پس از موفقیت در این دوره به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تامین سامانه گرمایشی کلاس‌های درس را خبر خوش دولت برای مدارس دانست و افزود: با مصوبه‌ای که دولت در نشست امروز هیات وزیران به تصویب رساند دغدغه سیستم گرمایشی کلاس‌های درس رفع می‌شود. براساس این مصوبه وزارت نفت مکلف شد در سال ۱۳۹۹ تعداد۱۰۰ هزار کلاس درس را به سیستم گرمایشی مجهز کند.

حاجی‌میرزایی از جبران کسری نیروی انسانی مدارس خبر داد و افزود: مدیران وزارتخانه قبل از وزارت بنده روش‌هایی را برای تامین کمبود ۱۰۸ هزار نفری معلم اتخاذ کرده بودند که ما هم همان روش‌ها را ادامه دادیم؛ بر این اساس معلمانی که به سن بازنشستگی رسیده بودند اما می‌توانستند بازنشستگی‌شان را به تاخیر بیندازند در خدمت آموزش و پرورش نگهداشتیم علاوه بر آن معلمانی که می‌توانستند با یک سوم ساعت به خدمت خود ادامه دهند را در خدمت نگهداشتیم. دسته دیگر از معلمان رسمی که می‌توانستند ساعت اضافه‌تری در مدارس باشند را در همکاری نگهداشتیم و دسته دیگر نیز از ناحیه معلمان پیش‌دبستانی تامین نیرو شدند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش طرح رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است

ایسنا/مازندران عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی از مشخص شدن اولویت‌های جذب معلمان درسال ۱۴۰۳ خبر داد.

رضا حاجی پور به خبرنگار ایسنا در آمل گفت: درسال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ هزار معلم در قالب ماده  ۲۸ در آزمون‌های متوالی که برگزار شد در راستای کمبود نیروهای آموزشی در آموزش و پرورش جذب شدند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار معلم درمقاطع مختلف تحصیلی درکشور کمبود و نیاز جدی است، افزود: برای سال جاری نیز همانند روال انجام شده سال ۱۴۰۲ با برگزاری آزمون‌های جذب معلم اقدام خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اولویت جذب با معلمانی هست که در قالب پیش دبستانی‌ها، حق التدریسی، نهضت سوادآموزی، برون سپاری، غیرانتفاعی، معلمان طرح امین و سربازمعلم و افرادی که سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش داشتند.

حاجی پور اضافه کرد: درماه اردیبهشت نیز یک آزمون استخدامی معلمان برگزار شد که تعداد جذب آنها نیز از سوی آموزش و پرورش مشخص خواهد شد.

وی ابرازامیدواری کرد: حداقل بخشی از کسری و نیاز معلمان درمقاطع مختلف تحصیلی درسال جاری و تا پیش از سال تحصیلی ۱۴۰۳ و۱۴۰۴ جذب آموزش و پرورش شوند.

اعتراض مجلس به احکام صادرشده در رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: این طرح همان گونه که انتظار می‌رفت انجام شد و برای معلمانی که به صورت رسمی مشغول به کار بودند، در سطح کشور مشمول این طرح شدند.

حاجی پور با بیان اینکه قانونی که نمایندگان مجلس دراین دوره مصوب کردند، درزمان اجرا در شیوه و چگونگی اجرای آن به آن ایراد وارد شد، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب مطالبه‌گری معلمان، به احکامی که در رتبه بندی معلمان صادر شده اعتراض دارند و باید درشروع کار مجلس جدید حتما تجدید نظر و اصلاح شود.

وی توضیح داد: دراحکام صادره برای برخی از معلمانی که سالها به عنوان معلم جذب شده بودند، پس از اعلام رتبه بندی به ناچار به عنوان کارمند اداری ومدیریت در واحدهای مختلف ستاد و ادارات آموزش و پرورش به کار گرفته شدند.

حاجی پور ابرازامیدواری کرد که درتجدید نظر مجلس، همه در قالب رتبه بندی درست و عادلانه قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه