Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران اظهار داشت: محورهای ولیعصر(عج)، وحدت اسلامی و شوش هسته های تاریخی شهر را به بافت جدید و توسعه های نوین شهری مرتبط می سازند.

وی با بیان اینکه محور ولیعصر(عج) به عنوان شاخص ترین و طولانی ترین خیابان تهران ثبت ملی نیز شده است گفت: محدوده مورد مطالعه ولیعصر به طول چهار کیلومتر در حد فاصل میدان راه آهن تا خیابان نوفل لوشاتو و در محدوده حصار ناصری قرار دارد که شامل برخی بناهای ارزشمند تاریخی و درختان چنار کهنسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشراقی افزود: محور حافظ - وحدت اسلامی نیز یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران است و محدوده مورد مطالعه آن به طول ۵ کیلومتر در تهران ناصری حد فاصل خیابان جمهوری تا خیابان شوش بوده و شامل بناهای ارزشمند و تاریخی است.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج گفت: محور شوش نیز در حوزه جنوبی حصار ناصری به عنوان محور کار و فعالیت استفاده می شده و محدوده مورد مطالعه آن پنج کیلومتر بوده است.

وی ادامه داد: در کارگروه فنی با حفظ وضع موجود محورهای ولیعصر (عج) و حافظ–وحدت اسلامی موافقت و تصمیم گیری درباره محور شوش به ارائه مطالعات جامع ترافیکی موکول شد درنهایت و پس از توضیحات مشاور طرح تفصیلی شهر تهران و بحث و بررسی اعضاء، با عدم تعریض و حفظ وضعیت کنونی هر سه محور به دلیل حفظ هویت تاریخی شهر تهران موافقت شد.

اشراقی بیان داشت: هم چنین مقرر شد عرض کنونی کالبدهای دو طرف خیابان های مذکور حفظ و طرح موضعی ساماندهی محور ولیعصر(عج) و پهنه بندی محور حافظ–وحدت اسلامی بر مبنای حفظ هویت تاریخی شهر اصلاح و ارائه شود.

 وی در خصوص ساماندهی میدان ولی عصر (عج) نیز گفت: اعضا با طرح ساماندهی و ارتقاء کیفی میدان ولی عصر(عج) واقع در منطقه ۶ مطابق نقشه مصوب و ضوابط و مقررات موافقت کردند.

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری و اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران تشکیل شد. در این جلسه حفظ سه محور تاریخی ولیعصر (عج)، وحدت اسلامی و شوش بدون تعریض تصویب شد.

برچسب‌ها شهرداری تهران شوش خیابان ولیعصر خیابان وحدت اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شوش خیابان ولیعصر خیابان وحدت اسلامی شهرداری تهران شوش خیابان ولیعصر خیابان وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک ۱۲ کیلومتری در محور رشت - قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی نیک فهم با اشاره به وضعیت تردد در محورهای استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به پایان تعطیلات و بازگشت مسافران شاهد ترافیک در محورهای خروجی استان هستیم.

وی با بیان اینکه در محور رشت - قزوین محدوده سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتر است، افزود: در ورودی شهر رودبار نیز شاهد ترافیک سنگین ۱۰ کیلومتری هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به ترافیک روان سایر محورهای استان، گفت: محور پونل - خلخال نیز مسدود است.

کد خبر 6096713

دیگر خبرها

  • ببینید | قابل توجه زاکانی و دوستان؛ وضعیت خطرناک پله برقی متروی میدان ولیعصر تهران!
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • ترافیک ۱۲ کیلومتری در محور رشت - قزوین
  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد
  • محور هراز یک‌طرفه شد
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود