Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای تهران از شناسایی نقاط حادثه خیز و اعلام به استانداری خبر داد و گفت: تمام مشکلات ما در داخل شهرها و روستاها بوده و کانال‌ها و پل‌ها برای دبی بالا مهیا نیستند.

جواد غفاری مدیر دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت مجاری آب های سطحی در استان تهران اظهار کرد: 513 نقطه حادثه خیز در استان تهران شناسایی و به استانداری و شهرداری ها اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در استان تهران 3880کیلومتر رودخانه وجود دارد و طبق تعریف قانون گذار حفظ، نگهدرای و حراست مجاری آب های سطحی (رودخانه ها، انهار طبیعی و مسیل ها) به عهده وزارت نیرو بوده که رصد و پایش از رودخانه ها جزو وظایف ذاتی اداره امور آب است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران در همین رابطه بیان داشت:  که هرساله گشت و بازرسی ها متداول توسط 38 اکیپ مجاری آب های سطحی و زیر زمینی در استان تهران انجام می شود.

غفاری طبق ماده 2قانون توزیع عادلانه آب، تعیین بستر حریم را بر عهده وزارت نیرو دانست و گفت: از 3880 کیلومتر تقریبا نصف آن تعیین بستر حریم شده و مراتب به ادارات ثبت استان به منظور درج در سامکانه کادستر کشور و همچنین  و به رعایت بستر حریم اعلام شده است.

وی از شناسایی 513 نقطه حادثه خیز در استان تهران خبر داد و تصریح کرد: تمام مشکلات ما در داخل شهرها و روستاها بوده، پل ها و کانال های احداثی برای دبی بالا مهیا نیستند و اصلاح کانال ها و پل هل در دستور کار شهردارها و ادارات ذی ربط قرار گرفته است.

غفاری حفاظت از محدوده شهروروستاها را بر عهده شهرداری ها عنوان و تصریح کرد: براساس ماده 55 وظایف  شهرداری ها بند 14 اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق برعهده شهرداری بوده همچنین در قانون تشکیلاتی سازمان دهیاری ها مصوب 1379 ردیف 30 حفظ روستا از خطر سیل جزو وظایف دهیاری است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران بیشترین آزادسازی در کشور متعلق به استان تهران عنوان کرد و گفت: تمام استعلامات در بستر حریم در اسرع وقت پاسخ داده شده و در 7 ماه اول سال جاری 367 مورد تخریب داشتیم که بالغ بر 47 هکتار اراضی بستر حریم آزاد سازی شده است.

وی به عدم و جود مشکل حاد در خارج از شهرها و روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: طبق بررسی های به عمل آمده از مجاری آب های سطحی 43 کیلومتر از مسیل ها که بالغ بر 30 میلیون متر مکعب است لایروبی شده و در این محدوده ها هیچ خطر تهدید آمیزی وجود ندارد.

انتهای پیام/پ/م/ث30

منبع: فارس

کلیدواژه: استان تهران شناسایی آب وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به مشکلات پسماند این استان خبر داد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب رشت در دست انجام و عملیات اجرایی در منطقه فخب و سیاه اسطلخ با سرعت خوبی در حال انجام است.

او با تأکید بر تسریع در روند ساخت تقاطع غیرهمسطح در ۵ نقطه رشت افزود: ساخت این تقاطع‌ها یک اقدام جهادی است که بخش اعظمی از مشکلات ترافیک در رشت را برطرف می‌کند.

استاندار با بیان اینکه در خصوص ترافیک در منطقه مصلی و چند نقطه دیگر باید اقدام فوری انجام شود، تصریح کرد: در خصوص کنار گذر‌های رشت و خصوصا مسکن مهر این شهر باید کار‌های کارشناسی انجام شود.

عباسی با اشاره به انجام لایروبی رودخانه‌های رشت گفت: بخشی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود مربوط به آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی است که طرح‌ها در این ارتباط نیز آغاز شده ضمن اینکه لایروبی در ۵ نقطه این رودخانه‌ها از سوی شهرداری رشت در حال انجام است.

بازدید استاندار گیلان از اجرای پروژه‌های غیرهمسطح رشت

او همچنین به همراه مدیران شهرداری رشت از ۵ پروژه تقاطع غیرهمسطح در دست ساخت این شهر (طرح میثاق) در میدان امام حسین (ع)، نیروی دریایی، حمیدیان، باهنر و رودباری بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه