Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@23:13:46 GMT

موضع حزب‌الله و المستقبل درباره نامزدی «سمیر خطیب»

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۹۴۳۸

به گزارش فارس، پنج هفته پس از استعفای «سعد الحریری» روز چهارشنبه برخی منابع خبری لبنان از توافق اولیه احزاب و گروه‌های مختلف این کشور بر سر کاندیداتوری «سمیر خطیب» -نزدیک به سعد الحریری- خبر دادند.

شبکه خبری اسکای نیوز هم به نقل از منابع لبنانی مدعی شد که نمایندگان «حزب‌الله» و جنبش «امل» و جریان «المستقبل»، با نامزدی سمیر خطیب برای تصدی سمت نخست‌وزیری لبنان موافق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان نیز دیروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با سمیر خطیب گفته بود که این کشور روزهای آینده شاهد تحولات مثبتی خواهد بود.

«سعد الحریری» رهبر جریان المستقبل و نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز دیروز از نامزدی سمیر الخطیب برای تصدی پست نخست‌وزیری حمایت کرد و گفت: «قصدی برای نخست‌وزیری ندارم. ولی از سمیر خطیب برای تصدی نخست‌وزیری حمایت می‌کنم؛ ولی جزئیاتی وجود دارد که نیازمند مشورت و گفت‌وگو است».

خطیب از تاجران سرشناس و مدیر کل شرکت مهندسی و ساختمانی «خطیب و علمی» لبنان است و با سعد الحریری روابط نزدیکی دارد.

لبنان از اواخر شهریور ماه شاهد اعتراضات مردمی به نحوه عملکرد دولت و وضعیت اقتصادی است؛ تداوم این اعتراض‌ها سعد الحریری را مجبور به استعفا کرد. با این حال، میشل عون، از او خواست تا تشکیل دولت جدید ریاست دولت پیش‌برد امور را بر عهده بگیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مرجعیون در جریان درگیری های اخیر حزب‌ الله لبنان و رژیم صهیونیستی در معرض بمباران شدید قرار گرفته است. علاوه بر مرجعیون صدها ساختمان در شهر کفرکلا نیز در اثر حملات اسرائیل بطور جزئی یا کامل تخریب شدند.

کفر کلا در امتداد نبرد غزه، پیکر پانزدهمین شهید مقاومت اسلامی لبنان در عملیات «در مسیر قدس» را بر دوش مردم این شهرک تشییع می‌کند. این شهرک از سال ۱۹۴۸ شهدای بسیاری را در نبرد با رژیم اشغالگر تقدیم کرده است.

یکی از ساکنین شهرک کفرکلا به خبرنگار تسنیم می‌گوید: خسارات وارده بسیار زیاد است، ولی همه چیز فدای ناخن های جوانانمان در مقاومت.

دیگر خبرها

  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان