Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با همتای قرقیزستانی خود، طرفین بر توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه مبادلات پایاپای و مبادله مالی و عقود اسلامی تاکید کردند. تاریخ انتشار: 21:43 - 13 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۰۵۰

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)،فرهاد دژپسند طی سخنانی در این دیدار، با اشاره به سوابق و روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان، بر لزوم ارتقای حجم تجارت خارجی فیمابین، متناسب با سطح روابط سیاسی دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد با اعلام حجم کم روابط تجاری غیر نفتی ایران و قرقیزستان و از سوی دیگر پتانسیل‌های دو کشور، اظهار داشت: خوشبختانه موافقتنامه‌های اقتصادی پایه‌ای در زمینه هایی، چون سرمایه گذاری، مالیاتی و گمرکی، بین دو کشور لازم الاجرا شده است و این اسناد، بستر حقوقی مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی دو کشور را فراهم می‌آورد.   وی با اشاره به اجرایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از پنجم آبان ماه سالجاری، گفت: در این چارچوب باید دو طرف تلاش کنیم که این موافقتنامه، باعث افزایش تعاملات اقتصادی و به ویژه حجم روابط تجاری ایران با اتحادیه مزبور، کشور‌های منطقه و از جمله جمهوری قرقیزستان شود.   در بخش دیگری از این دیدار، وزیر اقتصاد کشورمان با بیان اینکه یکی از ملزومات توسعه سریع‌تر روابط اقتصادی دو جانبه، وجود یک نظام تبادل پولی دو جانبه است، گفت: در این زمینه، ما برای انعقاد قرار داد دو جانبه پولی و مالی با گرجستان آمادگی داریم.   تاسیس بانک مشترک تامین مالی صادرات و سرمایه گذاری و افزایش روابط کارگزاری بین دو کشور از جمله دیگر پیشنهاد‌های دژپسند برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و قرقیزستان بود.   وی با بیان اینکه صنعت بیمه ایران، به توسعه و بلوغ کافی دست یافته است، پیشنهاد تاسیس شرکت مشترک بیمه و بیمه اتکایی برای حمایت از تجارت بین دو کشور را مطرح کرد که مورد استقبال وزیر اقتصاد قرقیزستان مواجه شد.   وزیر اقتصاد، در شرایط فعلی یکی از راهکار‌های عملی برای توسعه روابط اقتصادی و افزایش تجارت بین ایران و قرقیزستان را استفاده از مکانیزم تهاتر کالا به کالا عنوان کرد.   این گزارش حاکی است، "هوکان بتوف" وزیر اقتصاد جمهوری قرقیزستان نیز طی سخنانی در این دیدار، با استقبال از پیشنهاد وزیر اقتصاد کشورمان برای تهاتر کالا بین دو کشور، خواستار انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتشار و مکانیزم‌های استفاده از اوراق بهادار اسلامی به قرقیزستان شد.   وی همچنین در زمینه تبادل اوراق اسلامی بین دو کشور اعلام آمادگی کرد و گفت: در زمینه همکاری‌های بیمه‌ای و ایفای نقش در توسعه و تسهیل روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه منطقه‌ای اوراسیا و جمهوری خلق چین به عنوان همسایه شرقی خود آماده همه گونه همکاری هستیم.     بیشتر بخوانید تهران محدودیتی برای توسعه مناسبات با بیشکک ندارد   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر اقتصاد قرقیزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901272

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی