Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: بعضاً ممکن است مردم نسبت به برخی سیاست ها و تصمیمات نقد و اعتراض داشته باشند که حق آنهاست و ما موظف به شنیدن اعتراض و در صورت لزوم و کار کارشناسی پذیرنده نظرات مخالف خود هستیم؛ اما ایجاد اغتشاش و ناامنی بحث دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ناامنی‌های رخ داده در ماهشهر توضیح داد: در مقطع اعتراضات در طول سه چهار روز در ماهشهر عده‌ای به صورت سازمان یافته مسیرهای ارتباطی این شهر با اهواز، امیدیه، رامشیر، بندرامام و چند مسیر ارتباطی دیگر ماهشهر را مسدود کرده بودند و با توسل به اسلحه و آتش زدن لاستیک از تردد مردم ممانعت می‌کردند.

رئیس شورای تامین استان ادامه داد: این افراد حتی امکان تردد پرسنل پتروشیمی را نیز سلب کرده بودند و راه ارتباطی بندر امام که قطب غله‌ای و بندری کشور است را نیز بسته بودند و کامیون‌های باری امکان فعالیت نداشتند بنحوی که پیش از این جریانات تردد روزانه کامیون‌ها ۳ هزار وسیله بود که این رقم را به سیصد کامیون در روز رسانده بودند.

وی اضافه کرد: صنعت پتروشیمی هم به دلیل بروز این شرایط ناامن در معرض بروز مشکل و اختلال قرار گرفته بود و تداوم این شرایط کل استان و کشور را در معرض آسیب و مشکل قرار می‌داد.

شریعتی خاطرنشان کرد: اینکه ماهشهر با این پتانسیل اقتصادی و تجاری در چنین شرایطی قرار گرفته بود نشانده این است که این اقدامات سازمان‌دهی شده و برنامه ریزی شده و هدفمند بود و میخواستند اقتصاد کشور را مختل نمایند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: سه چهار روز این شرایط تدوام داشت و افرادی که در این ناامنی نقش داشتند حتی به کارخانه آرد ماهشهر و مرکز عملیات برق حمله کردند و ما در طول این چند روز بنا را بر صبر و مدارا گذاشته بودیم.

شریعتی افزود: پس از اینکه شرایط رو به وخیم‌تر سدن رفت ناچار به انجام وظیفه و تأمین امنیت بودیم و اینجا بود که نیروهای عزیز و فداکار در تامین امنیت جانفشانی به خرج دادند و شرایط را به حالت عادی برگرداندند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: هیچ کس از نیروهای انتظامی نظامی و امنیتی پیشقدم در ایجاد درگیری نبود و ما به دنبال صبر و مدارا و حداقل درگیری بودیم.

رئیس شورای تامین استان بیان داشت: تأمین امنیت از حقوق اساسی همه مردم است و جان همه ما که در مسؤولیت قرار گرفتیم فدای تامین امنیت مردم.

شریعتی با قدردانی از فداکاری های شهید صیادی گفت: این شهید والامقام در ایام اربعین نیز همه تلاش خود را برای تأمین امنیت و آسایش زائران به خرج داد و در این غائله ماهشهر نیز جان خود را در طبق اخلاص قرار داد.

استاندار خوزستان در پایان یادآور شد: شهدای گرانقدر و خانواده معظم آنها به فرموده امام خمینی(ره) چشم و چراغ ملت هستند و امیدواریم همه ما در مسیر آرمان های شهدای عزیز قرار داشته باشیم.

کد خبر 467935 برچسب‌ها اعتراضات - بنزین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اعتراضات بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت

عثمان خان جدون طی سخنانی در نشست شورای امنیت با موضوع فلسطین و خاورمیانه تاکید کرد که توقف نسل‌کشی در غزه، جلوگیری از تشدید جنگ و احیای روند صلح برای حل مساله فلسطین از وظایف اصلی شورای امنیت سازمان ملل است.

وی اظهار داشت: ما شاهد آنچه بیم آن را داشتیم، هستیم. اسرائیل درصدد گسترش جنگ غزه است که به شدت صلح و امنیت خاورمیانه و صلح جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سفیر پاکستان افزود که پس از تجاوزات اسرائیل به کرانه باختری، لبنان، یمن و عراق، تجاوز به سرکنسولگری ایران در دمشق نیز صلح منطقه‌ای را به خطر انداخته است.

وی خواستار خویشتنداری و تنش‌زدایی در خاورمیانه شد و تاکید کرد: تا زمانی که ماشین جنگی اسرائیل در کشتار مداوم مردم غزه متوقف نشود، خطر بزرگی برای گسترش خشونت و جنگ وجود خواهد داشت و نه تنها خاورمیانه بلکه فراتر از آن را فرا خواهد گرفت.

عثمان جدون افزود: عضویت فلسطین در سازمان ملل گامی در جهت اصلاح بی عدالتی تاریخی و تایید حق تعیین سرنوشت آنها خواهد بود. همچنین این یک واقعیت سیاسی ایجاد خواهد کرد که می‌تواند به حل و فصل مناقشه فلسطین شامل تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف کمک کند.

وزارت بهداشت غزه با انتشار تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر افزایش یافته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • چهارخطه شدن ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل 
  • مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت