Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:02:54 GMT

هشدار سفیر چین نسبت به تلاش نیروهای مخرب

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۲۶۹۸

هشدار سفیر چین نسبت به تلاش نیروهای مخرب

سفیر چین در ایالات متحده تاکید دارد، دو کشور در تلاش بودند تا اختلافات خود را درباره تجارت حل و فصل کنند اما او بدون ذکر جزئیاتی نسبت به تلاش نیروهایی که تقلا می‌کنند شکاف ایجاد کنند هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سفیر کویی تیانکایی در سخنرانی در شامی به میزبانی شورای بازرگانی ایالات متحده - چین گفت، روابط آمریکا و چین به دلیل اصطکاک تجاری در یک مرحله مهم قرار دارد اما بازگشت به یک مسیر بهتر امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کویی تیانکایی، سفیر چین در آمریکا گفت: «در عین حال باید هوشیار باشیم چرا که برخی از نیروهای مخرب از این اصطکاک تجاری کنونی (از طریق) لفاظی شدید مانند "جداشدن"، "جنگ سرد جدید" و "برخورد تمدن‌ها" سوء استفاده می‌کنند.»

او از شرکت‌های آمریکایی و چینی خواست تا تجارت بین دو کشور را گسترش دهند تا در مقابل آنچه که او "گسترش خصومت و حتی ایجاد اختلاف بین ما" می‌خواند و همچنین "اخبار جعلی" درباره اوضاع هنگ‌کنگ و سین‌کیانگ که محل زندگی اقلیت بزرگ مسلمانان اویغور است، ایستادگی کنند.

اظهارات سفیر چین بعد از سخنان دونالد ترامپ مطرح می‌شود که گفته بود عقد توافق تجاری با پکن احتمالا تا بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۲۰ به تعویق می‌افتد. همچنین مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را در حمایت از اویغورهای مسلمان در سین‌کیانگ به تصویب رساند که خشم چین را برانگیخت.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ تجاری چین و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر شنبه در مراسم روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد گفت: از جمله تاکیدات قرآن کریم توجه به امر خرد جمعی در پیش برد برنامه‌ها است.

استاندار قم بیان کرد: طبیعت انسان به گونه ای است که می بایست مشکلات خود را به صورت گروهی و اجتماعی مرتفع کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: شورا ها از جمله نهادهایی است که ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم و آشنایی با مشکلات دارند.

آقامیری تصریح کرد:مسوولان باید توجه داشته باشند که هدف اصلی خدمت به مردم است و باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم را به عنوان خادمان آنان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: نحوه واگذاری زمین به مردم از مواردی است که رضایت بخش نیست و در صورت تسهیل در این امر مهاجرت معکوس از شهرها به روستا محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه هویت روستاها باید حفظ شود گفت: باید شرایطی فراهم شود که روستاها خودگردان باشند و محصولات و مایحتاج روستاییان در روستا تامین شود.

آقامیری تاکید کرد: مدیران باید در انجام وظایف و مصوبات توجه لازم را داشته باشند و این مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان است که در صورت بروز کم کاری با مدیران برخورد می شود.

وی اضافه کرد: عملکرد ۱۱ مدیر در استان قم مورد ارزیابی بازرسان قرار گرفته و احتمال دارد برکناری و جایگزینی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشند و مدیری که در اتاق خود را به روی مردم ببندد جایی در استان نخواهد داشت.

کد خبر 6090218

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن