Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران-معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد شدید از وزارت کشور و پلیس گفت: ما برای رفع آلودگی هوا نیاز به اطلاعات خودروهای تهران داریم اما پلیس و وزارت کشور این اطلاعات را در اختیار ما قرار نمی‌دهند و به همین راحتی سلامت مردم به خطر می‌افتد.

به گزارش صدای ایران  محسن پورسیدآقایی در چهل‌ویکمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: شهرداری تهران برای این که بتواند مساله آلودگی هوا را رفع کند لازم است که معاینه فنی تمام خودروهای در حال تردد در شهر را دائماً چک کند و بتواند آنها را جریمه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر دوربین‌های ما طی روز حدود ۴ میلیون خودرو را ثبت می‌کنند و تمام این تعداد را برای سامانه سیمفا ارسال می‌کنیم که به ما اعلام کند که خودرو معاینه فنی دارد یا خیر.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که تا حدود دو ماه گذشته تنها اطلاعات دو میلیون خودرو را برای ما ارسال می‌کردند، تصریح کرد: در حال حاضر این رقم افزایش پیدا کرده و ما تقریباً روزانه به اطلاعات سه میلیون خودرو دسترسی داریم. این در حالی است که دوربین‌های ما در حدود چهار میلیون خودرو را روزانه ثبت می‌کنند و این به معنی آن است که برخی از خودروهای فاقد معاینه فنی بدون جریمه و اعمال قانون در سطح شهر تردد می‌کنند.

او با تاکید بر این که وزارت کشور باید تعداد پاسخ به استعلامات را برای شهرداری تهران افزایش دهد، تصریح کرد: نکته دیگر این است که زمانی که پلاک خودرو را برای وزارت کشور می‌فرستیم، این وزارتخانه فقط به ما اعلام می‌کند که خودرو معاینه فنی دارد یا خیر. در حالی که ما نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه داریم.

پورسیدآقایی ادامه داد: برای مثال نوع خودرو و نوع سوخت آن و این که خودرو کاربراتوری است یا انژکتوری برای ما مهم است و در ایام آلودگی هوا در تهران اعلام می‌شود که ورود کامیون‌ها به شهر ممنوع است و این در حالی است که شهرداری تهران پس از ثبت پلاک خودرو نوع آن را در دست ندارد. از سوی دیگر ما اطلاعاتی نسبت به سن خودروهایی که پلاک آنها توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود، نداریم. بنابراین نخواهیم توانست جلوی ورود خودروهای فرسوده را بگیریم.

به گفته پورسیدآقایی «تمام این اطلاعات را پلیس در اختیار وزارت کشور قرار می‌دهد و در سامانه سیمفا تمام اطلاعاتی که ما به آن نیاز داریم، وجود دارد. شهرداری تهران یک سال است که از وزارت کشور خواهش می‌کند که این اطلاعات را در اختیارش قرار دهد اما وزارت کشور می‌گوید که پلیس این اجازه را به من نمی‌دهد. به همین سادگی هوا را آلوده می‌کنیم و جان مردم را به خطر می‌اندازیم.»

در ادامه این جلسه قنبری، مسئول فناوری پلیس راهور ناجا در پاسخ به این اظهارات گفت: اطلاعات همه دوربین‌ها به صورت خام و برخط به پلیس ارجاع داده می‌شود اما ناجا یک ظرفیت مشخصی برای پردازش دیتاها دارد. در حال حاضر نیز تمام سرورهای ناجا با فشار تمام به سیمفا جواب می‌دهند اما در نهایت تنها می‌توانیم اطلاعات سه میلیون خودرو را به سیمفا ارسال کنیم.

مسئول مرکز فناوری پلیس راهور ناجا ادامه داد: این در حالی است که از ما توقع دارند که در شهرهای دیگر نیز اطلاعات خودروها را به سیمفا بفرستیم. ما در حال حاضر اطلاعات سه میلیون خودرو در تهران را با تمام توان و سختی به وزارت کشور می‌دهیم. از این رو نیاز داریم تا با افزایش بودجه بتوانیم سرورهای خود را بیشتر کنیم.

به نوشته ایسنا در ادامه این جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پلیس اظهار کرد: شما تمام این اطلاعات را به سیمفا ارسال می‌کنید. این که یک نامه برای وزارت کشور ارسال کنید و بگوید که این اطلاعات را در اختیار شهرداری تهران هم قرار دهید، ربطی به ظرفیت سرورها ندارد. این اطلاعات در حال حاضر در سامانه سیمفا موجود است اما پلیس اطلاعات را به شهرداری تهران نمی‌دهد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران وزارت کشور پلیس کارگروه ملی ترافیک پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه پاسداران با شاخص ۱۵۴، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۶، باغستان شهریار با شاخص ۱۱۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۷، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۲، رباط‌کریم با شاخص ۱۳۲، سلامت با شاخص ۱۲۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۱۱، شهریار با شاخص ۱۰۳، قرچک با شاخص ۱۳۲، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۱، امام خمینی با شاخص ۶۹، پارک رازی با شاخص ۶۴، پاکدشت با شاخص ۶۱، پردیس با شاخص ۸۴، پونک با شاخص ۵۱، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۷، پیشوا با شاخص ۸۲، دانشگاه تهران با شاخص ۷۷، دماوند با شاخص ۶۵، ژئوفیزیک با شاخص ۶۳، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۸۸، سرخه‌حصار با شاخص ۵۳، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۵، شریف منطقه دو با شاخص ۹۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۹۷، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۹۴، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۰، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۷، فرمانداری شهرری با شاخص ۹۲، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۶۱، لواسانات با شاخص ۹۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۷، ملارد با شاخص ۸۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۰، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۵ و ورامین با شاخص ۷۴ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب ایستگاه آتی‌ساز با شاخص ۴۶، چشمه با شاخص ۴۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۰، علم و صنعت با شاخص ۳۲، قدس با شاخص ۴۹ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۴۲ در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 749281

دیگر خبرها

  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس)
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند