Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، افسردگی، یاس و ناامیدی نوعی اختلال رفتاری شناخته شده به شمار می‌رود که امکان دارد طی دوره‌های کوتاه مدت و یا طولانی برای بسیاری از افراد در سنین مختلف مشکلات روحی و روانی به همراه داشته باشد.

احساس ناراحتی بیشتر در هنگام غروب یا از دست دادن توجه و علاقه به زندگی و از طرفی عدم توانایی در لذت بردن فرد مبتلا، موجب بروز افسردگی خواهد شد و به دنبال آن تصمیم گیری و اراده برای هر فعالیتی را مشکل می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرد نمی‌تواند به چیز‌هایی که دوست دارد بپردازد و به راحتی می‌توان خستگی را در وجود آن احساس کرد.

فرد افسرده در بیشتر اوقات احساس بی‌قراری و اضطراب دارد و در این رابطه هیچگونه تمایلی به خورد و خوراک ندارد و رفته رفته وزن کم می‌کنند و برعکس مشاهده شده این روند در برخی افراد با وجود بروز افسردگی پراشت‌های و چاقی به همراه دارد.

راه شناخت و مقابله با افسردگی

افسردگی موجب می‌شود تا دید فرد نسبت به اطرافیان خود منفی و خلق و خوی آن با اضطراب یا پرخاشگری و بیقراری همراه شود.

در این رابطه زندگی اطرافیان از جمله خانواده همسر و فرزندان با این دسته افراد بیمار دستخوش تغییر فاحش خواهد شد.

خشم و ناتوانی از روی ناکارآمدی، از عوامل رفتاری فرد افسرده و از طرفی باعث احساس گناه افراد خانواده فرد افسرده خواهد شد و از این رو برای مقابله با پیشرفت و یا گستردگی این بیماری نیاز است که در وهله نخست ارتباط گیری فرد افسرده با دیگران را به نحو صحیح برقرار و باب معاشرت و صحبت با اطرافیان را وسعت بخشید چراکه اگر به این نیاز روانی فرد بیمار پاسخ درستی داده شود قدم بزرگی در مسیر افزایش حس همدلی و احساس امنیت برای فرد مبتلا و خانواده آن برداشته خواهد شد و از سوی دیگر تفکرات منفی و خطا‌های شناختی اطرافیان از فرد افسرده، برطرف خواهد شد.

فعالیت‌های انسان دوستانه، تفریحی و ورزشی، هنری و خلاقانه همواره موجب خواهد شد که فرد بیمار و یا کسی که به یاس و ناامیدی دچار شده احساس توانمندی آن تقویت و ضمن کمک به همنوع انگیزه‌های لذت و هوشمندی در آن بطور چشمگیر افزایش خواهد یافت.

مطالعه کتاب، بازی‌های هوشمندانه، نوشتن ایده‌های نو، ایجاد تغییرات جدید در محیط اطراف، آشپزی، ورزش‌های هوازی مانند شنا، ایروبیک، پیاده روی، عملکرد هورمون‌های شادی را در مغز فرد افسرده تسهیل می‌کند.

تحرکات روزانه موجب خواهد شد تا فعل و انفعالات شیمیایی مغز از جمله فرد افسرده به سمت انگیزه‌مند شدن پیش رود برای این منظور پیشنهاد می‌شود هر چیزی که برای فرد بیمار زمینه هیجانی برای نمونه بازی کردن، مهمانی رفتن، خرید و فیلم دیدن از سوی خانواده و اطرافیان ایجاد کنند که این موارد گام موثر برای پیشگیری از افسردگی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرات مقاومت در آن سوی آتلانتیک

دیپلمات پیشین کشورمان اعتراضات دانشجویان نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی را نشانه بسیار مهمی دانست که عنصر مقاومت در آن سوی آتلانتیک هم اثرات خود را به ثمر نشانده است.

به گزارش ایسنا، هشتمین ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌گذرد، موج حمایت از مردم غزه و محکوم کردن تجاوزات اسرائیل تقریبا در اکثر کشورها به راه افتاده و این رژیم را مستاصل کرده است. دامنه حمایت از فلسطین و اعتراضات دانشجویی که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و علاوه بر آمریکا،‌ در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه نیز شکل گرفته است. 

در حال حاضر تحولات بسیاری در خاورمیانه  و غرب آسیا شکل می‌گیرد که آینده آن‌ها نا معلوم است از تلاش‌هایی که بلینکن در جریان سفر به عربستان برای سازش با رژیم صهیونیستی انجام داد تا قطع روابط تجاری ترکیه با این رژیم، بخشی از این اتفاقات است که تا نتیجه جنگ غزه روشن نشود معلوم نیست این جریانات به کدام سمت و سو می‌رود.

«سید علی سقائیان» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات اخیر منطقه اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه و بعد از انجام عملیات وعده صادق؛ شاهد هستیم که میوه‌های عنصر مقاومت در منطقه در حال عرصه و عرضه است، نمونه‌ آن اتفاقی است که در شبه جزیره عربستان با تلاش‌های رژیم جنایت‌کار آمریکا در ارتباط سازش با رژیم صهیونیستی افتاد که موفق به تحقق اهداف‌ و خواسته‌شان نشدند، از سوی دیگر در پی فشارهای سیاسی زیادی که در منطقه شکل گرفت ترکیه نهایتا وارد عمل شد و ارتباط تجاری خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد. 

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق نقطه عطف و عنصر مقاومت در منطقه است و از این پس باید به دنبال کسب موقعیت‌های برتر باشیم و چنین اقداماتی با تدبیر صحیح و پیش‌بینی دقیق صورت گیرد. 

اعتراضات دانشجویی که تقریبا در اکثر دانشگاه‌های غرب شکل گرفته از آمریکا آغاز شد، آمریکا متحد نزدیک رژیم صهیونیستی است و دانشجویان به دلیل حمایت‌های سیاسی و مالی ایالات متحده از این رژیم در پی تداوم جنایت‌ها علیه مردم غزه، دست به اعتراض زدند، این اعتراضات واکنش تندی را از سوی نتانیاهو به دنبال داشت و او دانشجویان را «اوباش یهودستیز» خطاب کرد و مدعی شد که این دانشجویان دانشگاه‌های برتر را تصرف کرده و خواستار نابودی اسرائیل هستند. 

سقائیان دیپلمات پیشین کشورمان یادآور شد: تظاهرات دانشجویان آمریکایی در دانشگاه‌های مختلف که از دانشگاه کلمبیا آغاز شد، خود نشانه بسیار مهمی است که نشان می‌دهد عنصر مقاومت در آن سوی آتلانتیک هم اثرات خود را به ثمر نشانده است.

وی همچنین یادآور شد این اتفاقات از برکات خون شهدا به ویژه شهدای مقاومت است که این راه همچنان ادامه دارد و علی رغم تمام تلاش مذبوحانه رژیم صهیونیستی در ترور سردارانی چون سردار زاهدی و یارانش در بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، عنصر مقاومت سرلوحه تمام شعارها، گفتارها و خواسته مردم مظلوم فلسطین و سایر نیروهای مقاومت قرار دارد. 

وی خاطرنشان کرد: اگر نیم نگاهی به آن سوی کشورها مانند آمریکا بیندازیم، موج جدید مقاومت علی‌رغم تفاوت‌های هویتی و مذهبی شکل گرفته و شاهد آزادی خواهی و دفاع از مردم مظلوم غزه و مسلمانان  هستیم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • آتش در خانواده نیکا شاکرمی
  • اثرات مقاومت در آن سوی آتلانتیک
  • روزهای سخت مهاجم جوان برزیلی در بارسلونا؛ ویتور روکه ناامید و افسرده است!
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • ادعای میرسلیم درباره حرکت اطرافیان خلخالی برای ریختن در خانه مردم
  • ادعای میرسلیم درباره حرکت اطرافیان خلخالی
  • اطرافیان توماس توخل: احتمال ماندن این سرمربی در بایرن مونیخ وجود دارد
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود