Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در حالی لندن را پیش از موعد و بدون شرکت در نشست خبری ترک کرد که در واشنگتن اولین جلسه استیضاح او در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در جریان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در لندن برای شرکت در نشست «ناتو» روز بدی را سپری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سران دیگر کشورها دستش انداختند و در خانه هم استیضاحش یک مرحله دیگر پیش رفت.

ویدئویی که اوایل وقت چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌داد که سران کشورهای متحد آمریکا در ناتو دور از چشم ترامپ گعده گرفته‌اند و رفتار او را مسخره می‌کنند. «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا با خنده‌ای تمسخرآمیز برای «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس از پرگویی ترامپ و تعجب تیم رئیس‌جمهور آمریکا از اظهارات خلاف برنامه او تعریف می‌کند.   اگر اندک امیدی هم وجود داشت که نشست هفتادمین سالگرد تأسیس ناتو نمایشی از اتحاد اعضای این ائتلاف باشد، با همین ویدئو بر باد رفت.   رئیس‌جمهور آمریکا در حالی لندن را پیش از موعد و بدون شرکت در نشست خبری پایانی ناتو ترک کرد که در واشنگتن اولین جلسه استیضاح او در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در جریان بود.   روزنامه گاردین نوشت «متحدان، ترامپ را دست انداختند. او هم مذاکرات لندن را پیش از موعد ترک کرد». روزنامه «مترو» انگلیس هم تیتر زد: «ترامپ تُرش کرد و به خانه برگشت».   رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری در حاشیه نشست سران پیمان ناتو در کنار آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره تمسخرش در جمع سران چند کشور عضو ناتو گفت: « ترودو (نخست وزیر کانادا) آدم دورویی است البته آدم خوبی است ولی گمان می کنم چون قرار است پول بیشتری پرداخت کند برای همین دلخور شده باشد.»   اما فارغ از فضای حاشیه ای اجلاس ناتو کارشناسان نیز از افول آمریکا حتی فضای پساآمریکا در جهان سخن می گویند.    در همین رابطه، «ریچارد هاس» رییس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا گفت: « به خاورمیانه پساآمریکا خوش آمدید: اسرائیل به سوریه حمله کرد. عربستان به جنگ یمن ادامه می‌دهد.ترکیه برای حمله به کردهای سوریه آماده‌میشود. بشار اسد در قدرت است و داعش هم شکست نخورده‌است و ایران در حال توسعه نفوذ منطقه‌ای خود است. روسیه اکنون موثرترین قدرت خارجی در منطقه است.»   در همین راستا، یک اندیشکده معروف اروپایی با انتقاد شدید از سیاست‌های اختلاف‌انگیز آمریکا در روابط دو سوی اقیانوس اطلس، حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را دردسر اصلی پیمان‌ ناتو می‌داند.   اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا که مقر آن در لندن است و در هفت پایتخت اروپایی دفتر دارد در مقاله‌ای نوشت: هر چند که به نظر می‌رسد مقصران اصلی در شرایط بوجود آمده در اتحاد نظامی ناتو و دردسرسازان برای این سازمان پیمان آتلانتیک (اطلس) شمالی، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه باشند، اما این بحرانی آمریکایی است.   با این وجود موضوع استهزا ترامپ فقط شخصیت وی باز نمی گردد و موضوع افول آمریکا و بخصوص فرد اول این کشور در جهان را نشان می دهد.    انتهای پیام/    

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه نشست اعضای هیأت دولت با استانداران با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کابینه و استانداران به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ - ۸۰۰ روستا در استان خوزستان به صورت کامل آسفالت شده است که رضایت‌مندی صددرصدی مردم روستا را به همراه داشته است.

وی افزود: با مساعدت قرارگاه امام حسن (ع)، پتروشیمی‌ها و جذب بیشتر اعتبارات آلایندگی‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، در این نشست پیرامون برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مسائل مختلف کشور و سیاست‌های دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 6097650

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین