Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@02:54:25 GMT

سرنوشت حیوانات آزمایشگاهی چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۶۴۲۶

سرنوشت حیوانات آزمایشگاهی چه می‌شود؟

ایران اکونومیست-رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: حیوانات آزمایشگاهی به منظور حفظ سلامت جامعه بشری اهمیت بسیار زیادی دارند.

مجید داداشپور رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره سرنوشت حیوانات دامی در آزمایشگاه‌ها گفت: حیوانات آزمایشگاهی به منظور حفظ سلامت جامعه بشری اهمیت زیادی دارند و در درجه اول برای تولید هر دارویی در جهت کاهش رنج و بیماری‌های انسان مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیوانات آزمایشی

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به حفظ اهمیت حقوق حیوانات در کشور اظهار کرد: همه ما انسان‌ها از پروتئین حیوانی به عنوان یک منبع مهم غذایی استفاده می‌کنیم و اگر کسی مانع آزمایش روی حیوانات باشد تنها به نیاز‌های بدن خود بد کرده است.

داداشپور تصریح کرد: هیچ حیوانی با شرایط سخت و دشوار از بین نمی‌رود و تیتر‌های داغ در صفحات مجازی به دلیل جذب مخاطب است تمامی حیوانات پس از انجام آزمایشات با روش‌های آسان کشی از چرخه مطالعات زندگی حذف می‌شوند.

او افزود: همیشه در مراکز تحقیقاتی و علمی، کمیته‌های اخلاق کار حیوانات آزمایشگاهی وجود دارند که قبل از کشتن آنان مطالعات گوناگونی را در خصوص کنترل آسایش و رفاه حیوانات و در نظر گرفتن کد‌های اخلاقی در کارگاه‌های حیوانات آزمایشی به گونه سخت گیرانه‌ای انجام می‌دهند.


حیوانات آزمایشگاهی تا چه میزان کاربرد دارند؟

این رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اقدامات انجام شده موسسه رازی در خصوص استفاده از حیوانات آزمایشگاهی اظهار کرد: بنده به عنوان رئیس بخش حیوانات آزمایشگاهی یکی از قدیمی‌ترین موسسات تحقیقی دولتی کشور به نام رازی شاهد این قضیه هستم که موسسه رازی از سال ۱۳۱۵ بخش پرورش حیوانات آزمایشگاهی را تاسیس کرد و تمام آنچه که امروزه در بحث جامعه دامی، طیور و انسان به عنوان واکسن شناخته شده است روی این حیوانات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

داداشپور تصریح کرد: توسعه دانش و تحقیقات در حوزه علوم حیوانات آزمایشگاهی ما را متوجه این نکته می‌کند که اگر هیچ حیوانی مورد آزمایش قرار نگیرد تمام انسان‌ها از نظر مواد پروتئینی کمبود پیدا خواهند کرد.

او افزود: در سطح دنیا برای سال ۲۰۲۰ به بعد برنامه ریزی‌های گوناگونی در جهت مطالعات مربوط به تجربی داروها، بیماری‌های گوناگون و ... در حال انجام است تا بتوانیم کمتر از حیوانات آزمایشگاهی استفاده کنیم.

داداشپور درباره تاثیر آزمایش حیوانات در رفع بیماری‌های زنان گفت: به عنوان نمونه از حیوانات مختلفی مانند موش در مطالعات باروری و ناباروری به منظور کاهش و رفع این مشکل‌ها استفاده شده است.

حیوانات آزمایشی

او افزود: واکسن فلج اطفال در موسسه تحقیقاتی رازی به منظور جلوگیری از ابتلا به فلج اطفال تولید شده است و همه ما از این واکسن استفاده کرده ایم، ولی قبل از ورود بدون خطر این واکسن و توزیع آن در بازار باید روی حیوانات گوناگون و خاصی تست شود در صورتی که این واکسن روی حیوانات انجام نشود ممکن است باعث ضرر و آسیب به انسان‌ها شود.
کاهش حیوانات آزمایشگاهی از چه سالی به بعد انجام می شود؟

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به کاهش استفاده از حیوانات دامی در آزمایشگاه‌ها اظهار کرد: به جرات می‌توانم بگویم که دانش بشری حدود ۹۰ سال تا حذف کاربرد حیوانات آزمایشگاهی در مطالعات بیولوژیکی فاصله دارد و تا سال‌های آینده برنامه‌های گوناگونی را در جهت محدود کردن حیوانات آزمایشگاهی به لطف خدا انجام خواهیم داد.

او افزود: بحث حیوانات آزمایشگاهی یک قضیه بسیار مهم، پایه ای، بنیادی و پر در آمد در سطح جهان است که با قوانین سخت گیرانه در کشور به منظور حفظ حقوق حیوانات در جهت کنترل، پرورش و تولید حیوانات در تلاش است.

داداشپور گفت: اگر موسسه رازی و موسسات مشابه در زمینه نگهداری از گونه‌های مختلف حیوانات پیشرو و فعال نباشند جامعه انسانی از نظر پزشکی و بهداشتی با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار تصویب توافق شورای حکام برای دور سوم تا سال ۲۰۲۴ بررسی پیوست اجتماعی طرح کنترل آلودگی هوا نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۴ آذر قیمت روز خودرو در ۱۴ آذر ایتالیا از VAR برای انتخابی جام جهانی استفاده می‌کند نرخ ارز در ۱۴ آذر/ دلار ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان شد در دفاع از کشور به خودکفایی کامل رسیده‌ایم آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از شنبه مذاکره وزیر اقتصاد قرقیزستان در ایران برای ایجاد کانال مالی دو طرف آمریکا 6 نفتکش حامل نفت ونزوئلا را در فهرست سیاه قرار داد تولید داروهای بیماران «تالاسمی» و «ام‌اس» در کشور برانکو:بازیکنان تیم ملی برای هر مربی در دنیا قابل توجه هستند گشت‌زنی شاهزاده ویلیام در تنگه هرمز قیمت مسکن تا پایان سال تغییر نمی کند کاهش مبادله کالا بین ایران و سوئیس نسبت به سال گذشته زنگنه برای شرکت در نشست اوپک وارد وین شد المپیک ۲۰۲۰ توکیو خطر ساز شد تولید افزودنی خنک‌کننده آب رادیاتور با نانوفناوری 6 تبهکار‌ سینمایی که از قهرمان‌ها محبوب‌تر هستند! پخش زنده فوتبال استقلال و شهر خودرو پربیینده ترین ها پربحث ترین ها نرخ ارزهای بین بانک در ۷ آذر آخرین آمار معترضان به عدم دریافت حمایت معیشتی| ثبت نام اول دی جنوب فرانسه در محاصره سیل طراحان بازی کارت علیه بشریت به جنگ هوش مصنوعی رفتند رونمایی از تهاتر کارت ثمین شهر/ تهاتر موجب رونق اقتصادی می شود ویدئو | موج آنفلوآنزا و تا چه حد جدی است ؟ تغییر برنامه مسافرگیری در خط ۷ اتوبوس‌های بی آر تی چگونه بفهمیم گیربکس سالم است ۷ویژگی جالب اندروید که شاید از آن‌ها اطلاعاتی نداشته باشید بررسی درخواستهای غیر مشمولین طرح حمایت معیشتی تکمیل بودجه 99 در روزهای پایانی| وابستگی بودجه به نفت قطع می‌شود؟ نرخ ارز در صرافی های مجاز ۷ آذر تا پایان سال قیمت مسکن تغییری نخواهد داشت پتانسیل صنعت مرغداری ۲ برابر نیاز داخلی است فاصله تورمی دهک‌ها در آبان ماه به ۲ درصد رسید خط و نشانی برای فرار مالیاتی پزشکان آنفلوآنزا را جدی تر از همیشه | 10 راه ساده برای نمردن برای جنگ اقتصادی نیاز به قانونی غیر از لایحه تجارت داریم دیدنی‌های امروز | از ازدحام خرید جمعه سیاه تا حمله تروریستی در لندن تصاویر|تهران در حسرت وزش باد صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب

«رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» عنوان سه کتاب جدید سوره مهر در حوزه نمایشنامه است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

«رازی بین من و تو»، به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی «علی»، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود. ...

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود. ...

خاطرات شنیدنی یک نفوذی

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان 300 نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان 500 نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان 500 نسخه در بازار کتاب موجود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • لاشخورهای مست را ببینید
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • گوزن سفید
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟