Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@17:28:51 GMT

بورس های جهانی سبز پوش شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۷۳۳۰

بورس های جهانی سبز پوش شدند

پول نیوز - ابراز امیدواری رئیس جمهور آمریکا به حل و فصل اختلافات تجاری با چین باعث افزایش شاخص های بورسی شد.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از بلومبرگ، معاملات روز پنج شنبه بازارهای سهام جهان به مانند روزهای قبل کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و جنگ تجاری بین چین و آمریکا قرار گرفت: در حوزه جنگ تجاری پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت که عجله ای برای رسیدن به توافق تجاری با چین ندارد و این احتمال وجود دارد که رسیدن به فاز نخست توافق تجاری بین دو کشور به بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده موکول شود؛ در اظهار نظر جدیدی از پیشرفت در روند مذاکرات خبر داد هر چند که هنوز هیچ مقام چینی حاضر به تایید این ادعا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۵۳. درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷هزار و ۶۴۹.۷۸ واحد بسته شد، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۶۳ درصد افزایش تا سطح ۳۱۱۲.۷۶ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با صعود ۰.۵۴ درصدی در سطح ۸۵۶۶.۶۷ واحدی بسته شد.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۷۱ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۳۰۰.۰۹ واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با افزایش ۰.۵۹ درصدی به ۲۶هزار و ۲۱۷.۰۴ واحد رسید.

در چین شاخص " شانگ‌های کامپوزیت " با افزایش ۰.۷۷ درصدی در سطح ۳۸۷۹.۳۶ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۱۶ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۶۸۲.۹۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد مشابهی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ریزش ۰.۱۸ درصدی تا ۷۱۷۵.۶۶ واحد پایین رفت، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۰.۳۴ درصدی در سطح ۵۸۱۹.۵۱ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افت ۰.۱۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۱۱۷.۴۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۲۴ درصد بالا رفت و به ۹۲۹۳.۲۰ واحد رسید.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وال استریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۴۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۵۴۵  واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس