Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد روز پنجشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: در این طرح ملی که با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی، توسعه جنگل‌ها و ترویج فرهنگ جنگل‌کاری برگزار شد ۱۴ میلیون اصله نهال به نیت چهارده معصوم(ع) در کل کشور غرس می‌شود.

مجید پاتو افزود: در قالب این طرح در پارک جنگلی حاشیه سد مهاباد نیز ۴۰ هزار اصله نهال غرس می‌شود که در مرحله نخست این طرح یک‌هزار و ۵۰۰ اصله با همکاری دوستداران طبیعت کاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح از گونه‌های بومی مثمر و  غیرمثمر از جمله زالزالک، گلابی وحشی، کاج نقره‌ای و ... که سازگاری زیادی با شرایط آب و هوایی این منطقه دارد، استفاده می‌شود.

وی با اشاره اجرای عملیات پروژه آبیاری قطره ای در ۷۰ هکتار از جنگل‌کاری حاشیه سد مهاباد نیز اضافه کرد: برای این پروژه در مجموع بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است که شامل احداث استخر، لوله‌گذاری و فنس‌کشی محوطه است.

وی گفت: در فاز نخست این طرح علاوه بر کاشت نهال یک استخر با حجم ۶۰۰ مترمکعب احداث و ۶ کیلومتر لوله گذاری و ۲۰ کیلومتر فنس‌کشی محوطه جنگل‌کاری انجام می شود.

«پاتو» افزود: ۲۵ هکتار از جنگل کاری حاشیه سد مهاباد در ۴۰ سال گذشته احداث شده اما به دلیل آبیاری نامناسب تاکنون رشد مناسبی نداشته و در قالب این طرح ۴۵ هکتار دیگر توسعه جنگل‌کاری در سال‌های آتی پیش‌بینی شده است.

رییس اداره منابع طبیعی مهاباد گفت: در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یکهزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل های آن بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای «کاولان» و «کوران» واقع است. 
جنگل‌های حاشیه سد مهاباد با توجه به نزدیکی این سد به شهر در طول سال به تفرجگاهی برای اهالی مهاباد و مسافران و گردشگران تبدیل شده است.

طرح ملی نهضت سبز با شعار  «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» همزمان با سراسر کشور، با حضور جمعی از دوستداران و علاقه‌مندان به طبیعت، ورزشکاران، هنرمندان، خبرنگاران و بهره‌برداران منابع طبیعی این شهرستان در پارک جنگلی حاشیه سد مهاباد نیز برگزار شد.

برچسب‌ها کاشت نهال مهاباد منابع طبیعی و آبخیزداری سد مهاباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال مهاباد منابع طبیعی و آبخیزداری سد مهاباد کاشت نهال مهاباد منابع طبیعی و آبخیزداری سد مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر