Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مفخمی شهرستان گفت: توسعه، نظم و امنیت اجتماعی نیازمند مشارکت عمومی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ«حسن مفخمی شهرستانی» در نشستی قرارگاه امام علي (ع) فرماندهي انتظامي استان مركزي كه با حضور نمايندگان دستگاه هاي اجرايي استان برگزار شدف ضمن تقدیر از حضور و مشارکت مردمی در امور مختلف جامعه گفت: توسعه نظم و امنيت اجتماعي نیازمند مشارکت عمومی و مردمی از یک سو و ایفای نقش دستگاه های گونا گون فرهنگ ساز و نظارتی جامعه از سوی دیگر است

 

فرمانده انتظامي استان مركزي افزود: نیروی انتظامی همواره کوشیده است تا با به كارگيري کارشناسان و ديگر سرمايه ها و ظرفيت هاي اجتماعي، آموزش همگانی را با هدف توسعۀ شناخت افراد جامعه نسبت به تكاليف قانونی شهروندان در زندگي اجتماعي خود اعمال كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اهمیت قاون و تاکید بر طبعیت از آن بیان کرد: قوانين در كشور ما برگرفته از منابع و مبانی ديني است و این مهم سبب شده تا نیروی انتظامی وظیفه های قانونی خویش را اجرای قانون های مرتبط در حوزه های کاری خود دانسته و اقدام هایی مانند نظم عمومی، امنیت اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی را در چارچوب قانون های مصوب با جديت دنبال كند.

 

این مقام مسئول نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را یکی از نهادهای حکومت مشروع و مقبول زیر نظر ولایت فقیه و پذیرفته شده از سوی مردم دانست و بیان کرد: با این پشتوانۀ قانونی، این نیرو از اقتدار لازم برخوردار بوده و به عنوان ضابط قضائی و در راستای ایجاد نظم و امنیت اجتماعی فعالیت می کند.

 

فرمانده انتظامي استان مركزي با تاکید بر اینکه پليس در تراز انقلاب اسلامي از نظر مبنایی و اصولی نمی تواند در جایگاهی، جز پاسدار و نگهبان قانون و یکی از ضمانت های اجرایی قانون ها توصیف شود، افزود: جایگاه قانونی نیروی انتظامی ایجاب می کند که قانون گرایی رکن اساسی عملکرد این نیرو باشد.

 

سرهنگ مفخمي شهرستاني با بیان اینکه تمركز ناجا در آموزش و تربیت نیروهای عمل کننده در جای جای این نیرو است، ادامه داد:‌ هرگونه عمل غیر قانونی در این نیرو كه رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) آن را مظهر اقتدار ملي ناميده اند، سبب تضعیف جایگاه و اقتدار آن و کاهش اعتماد عمومی مي شود و اینامر خسارتی بزرگ است و جایگزینی برای آن متصور نیست.

 

این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: انضباط اجتماعی یکی دیگر از حوزه های ورود ناجا به عرصۀ مسئولیت پذیری و صیانت از قانون است چرا که انضباط اجتماعی، فرایندی پیچیده و محصول کارکرد دستگاه های گوناگون است.

 

وی با بیان اینکه ناجا رويكرد پيشگيرانه در ثبات نظم و انضباط اجتماعي را دنبال می کند، گفت:‌ نيروي انتظامي با این باور که پیشگری از جرم مقدم بر مبارزه با جرم است، تلاش می کند انضباط اجتماعی را جامعه به فرهنگ و موضوعی بایسته تبدیل کند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مجلس شورای اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان وزارت کشور انتخابات استان مرکزی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)

چند سال پیش قانونی در ایتالیا تصویب شد که به باشگاه های فوتبال اجازه می‌داد برای خرید بازیکنان و ستارگان خارجی دست بازتری در هزینه کردن داشته باشند، اما این قانون از ابتدای سال 2024 لغو شده است و باید دید آیا فعل و انفعال، بر کیفیت و نتیجه گیری تیم های ایتالیایی در سال های پیش رو تاثیری خواهد داشت یا خیر.

 

چند سال پیش قانونی در ایتالیا تصویب شد که به باشگاه های فوتبال اجازه می‌داد برای خرید بازیکنان و ستارگان خارجی دست بازتری در هزینه کردن داشته باشند. یکی از نتایج ملموس این قانون، عملکرد بسیار خوب ایتالیایی ها در میادین اروپایی بود، به طوری که نمایندگان این کشور در 4 سال اخیر، چهار فینال اروپایی را تجربه کرده اند. با این وجود، این قانون از ابتدای سال 2024 لغو شده است و باید دید آیا این فعل و انفعال، بر کیفیت و نتیجه گیری تیم های ایتالیایی در سال های پیش رو تاثیری خواهد داشت یا خیر.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)