Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رضایی عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور آیت الله رئیسی برگزار شد، با بیان اینکه ۱۰ درصد شهدای کشور متعلق به استان اصفهان است، اظهار داشت: مجموعه‌های بزرگی در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند، صنایع هسته ای نطنز مجموعه یو سی اف، ذوب آهن و صنایع فولاد مبارکه، پالایشگاه و پتروشیمی که ۲۶ درصد از نیازهای کشور را برآورده می‌کنند و صنایع نساجی و فرش دست بافت، از جمله دستاوردها و خدمات استان اصفهان به کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی با اشتغال بیش از ۲۶۱ هزار نفر در استان مشغول به فعالیت هستند، فولاد و محصولات فولادی، فرش دست بافت و ماشینی، خودرو و لوازم یدکی از جمله این صنایع استان اصفهان هستند و برخی از اینها در کشور دارای رتبه برتر است.

استاندار اصفهان با اشاره به دستاوردهای استان اصفهان در عرصه کشاورزی و تولید محصولات گلخانه‌ای، تصریح کرد: برنامه اصلی ما در عرصه کشاورزی توسعه سیستم‌های نوین آبیاری برای تهیه اطلس آبیاری استان اصفهان است، پس از ۱۲ سال در سال ۹۷ و ۹۸ در تابستان آب رودخانه زاینده رود جاری بود و در سال پر آبی اگر ما آب داشته باشیم حداقل ۲۷۰ هزار تن محصول و سطح زیر کشت در کشور خواهیم داشت.

ظرفیت‌های بسیاری در عرصه توریسم درمانی در اصفهان وجود دارد

رضایی با بیان اینکه محصولات گلخانه‌ای در استان اصفهان به میزان ۱۸۴۶ هکتار وجود دارد که دستاورد مهمی محسوب می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیاری در عرصه توریسم درمانی در اصفهان وجود دارد که نسبت به آن غفلت شده است، حدود ۴۰ هزار نفر هنرمند صنایع دستی در حدود ۲۰۰ رشته مشغول به فعالیت هستند و ۲۰ هزار اثر تاریخی از دیگر ظرفیت‌های استان اصفهان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های اصفهان ۲۶۲ هزار دانشجو در ۲۳۱ مرکز علمی فرهنگی و دانشگاهی با بیش از ۶۲۰۰ عضو هیأت علمی مشغول هستند که این یکی از ظرفیت‌های ویژه و مؤثر استان اصفهان است که باید نسبت به آن توجه داشت. اصفهان بالاترین تعداد نخبگان در کل کشور به نسبت جمعیت محسوب می‌شود.

بحران کمبود آب در حوضه زاینده رود مهمترین چالش‌ استان اصفهان است

استاندار اصفهان با تأکید بر ضرورت فروش فناوری و جذب سرمایه گذاری در عرصه تجاری سازی تکنولوژی و استفاده از ظرفیت‌های این عرصه، اظهار کرد: مهمترین چالش‌ها و مشکلات استان اصفهان بحران کمبود آب در حوضه زاینده رود است، عدم تخصیص و تأمین حق آبه زیست محیطی رودخانه و تالاب بین المللی گاوخونی از مشکلات مهم استان اصفهان است.

رضایی در ادامه افزود: متأسفانه برخی مسئولان تالاب گاوخونی را تنها از نظر توریستی می‌بینند، اما تالاب گاوخونی یک مسأله زیست محیطی است و بنابر اذعان کارشناسان اگر این تالاب خشک شود، به دلیل ریزگردها و آلاینده‌ها زندگی را در استان اصفهان و استان‌های مجاور ناممکن خواهد ساخت و این موضوع باید مورد توجه تمام مسؤولان واقع شود.

بحران حوضه آبریز زاینده رود یک موضوع ملی است

وی با بیان اینکه بحران حوضه آبریز زاینده رود یک موضوع ملی است نه موضوعی استانی، تصریح کرد: کمبود آب در حوضه آب ریز زاینده رود در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع و تولید و کشاورزی در چند استان مشکلات بسیاری را پدید خواهد آورد و مردم این استان ها به ویژه استان اصفهان خواسته‌ای جز تأمین آب که یک حق اولیه و مسلم و قانونی است ندارند.

کد خبر 4789708

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اصفهان عباس رضایی زاینده رود تالاب گاوخونی بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بسیج قزوین مجلس شورای اسلامی هفته بسیج بیرجند شهرکرد مشهد ویروس آنفلوانزا صفحه اول روزنامه های استان ها استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نجم الدین شریعتی مجری کارشناس رسانه ملی درباره رویداد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روز‌ها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که ابعاد فرهنگی و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم شدن فرزندآوری در کشور شده، اما بی تاثیر هم نیست. شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعار‌های مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه‌مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند، این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم. وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • (عکس) زاینده رود، سی و سه پل و پل خواجو؛ سال ۱۹۲۷
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود