Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@18:19:06 GMT

15 درصد از جمعیت کاشمر را معلولان تشکیل می‎دهند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۲۴۳۸

15 درصد از جمعیت کاشمر را معلولان تشکیل می‎دهند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره بهزیستی کاشمر گفت: حدود 12 تا 15 درصد از جمعیت 170 هزار نفری شهرستان کاشمر را معلولان تشکیل ‎می‎دهند.

اعظم حسن‎زاده در همایش معلولان عنوان کرد: به دلیل اینکه تاکنون برای برخی از خانواده‌ها این مسئله فرهنگ نشده که معلول باید همانند سایر افراد در جامعه حضورداشته باشد به همین دلیل هنوز بخشی از جمعیت معلولان شناسایی نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: "مشارکت افراد معلول برای دستیابی به توسعه فراگیر، پایدار و عادلانه"  به‌عنوان شعار امسال روز جهانی معلولان اعلام‌شده است.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر افزود: همه ساله بین 15 تا 20 میلیون نفر معلول به جمعیت معلولان جهان و نزدیک به 40 هزار نفر معلول به جمعیت ایران اضافه می‏‌شود که اغلب به علت تصادف، بیماری‎های ژنتیکی و مادرزادی هستند.

وی اظهار کرد: در این راستا اداره بهزیستی شهرستان کاشمر برخی برنامه‏‌های تخصصی را با هدف شفاف‎سازی، آگاه سازی، پیشگیری و شناسایی در سال جاری آغاز کرده و یا ادامه داده است.

حسن‎زاده گفت: امسال برنامه طرح غربالگری ژنتیکی معلولان با هدف اینکه کلیه معلولان دارای پرونده‎های ژنتیک باشند در حال اجراست، بدون شک این اقدام برای توسعه آینده کشور بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

وی مطرح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و محدودیت‎های شدید مالی، سرفصل جدید پرداخت مستمری مربوط به ماده 27 قانون جامع حمایت از معلولان برای معلولان شدید و بسیار شدید از ابتدای هفته آینده در سیستم مالی اعمال و اجرا می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر بیان کرد: طی سال جاری براساس ماده 9 قانون حمایت از معلولان مبنی بر معافیت فرد معلول در پرداخت هزینه دانشگاه برای یک مقطع با قوت بیشتری در حال پیگیری است، همچنین اکنون بدون محدودیت و سقف معافیت‎های حق بیمه کارفرمایی، برای کارفرمایانی که فرد معلول را به کارگیری کنند اجرا می‏‌شود.

کارکنان برای رفع مشکلات معلولان ویلچر سوار می‎شوند

در این مراسم همچنین شهردار کاشمر گفت: در راستای رفع مشکلات معلولان مقرر شد دو نفر از کارشناسان شهرداری کاشمر با ویلچر تمامی خیابان‌ها را تردد کرده و نواقص جدی را که وجود دارد، شناسایی و پس از اولویت‌بندی رفع کنند.

جعفر سلیمانی افزود: متاسفانه برخی غفلت‌ها و کوتاهی‎ها منجر به معلولیت‎ شده و افراد را دچار مشکل می‎کند، تعداد کشته‎های ناشی از سوانح شهری سال گذشته 12 نفر بود و امسال 11 نفر شده است.

وی عنوان کرد: شهرداری وظیفه دارد زیرساخت‎ها از جمله پیاده‌روسازی‎ها، سرعتکاه‌ها، بلوارها و... را ایمن‎سازی کند، در همین راستا یک صد هزار متر مربع پیاده‌روسازی انجام شده و تلاش می‎شود با اصلاحاتی در معابر کم عرض خط ویژه نابینایان اجرا شود.

شهردار کاشمر بیان کرد: برای افرادی که متاسفانه با بی‎دقتی، خود و یا شهروندی را قربانی می‎کنند؛ بیش از 400 سرعت گیر که برخی شهروندان نیز از وجود آن‌ها ناراضی هستند، ایجاد شده است.

عذرخواهی فرماندار از معلولان

فرماندار کاشمر به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: همه موظف هستیم حداقل امکانات را برای معلولان فراهم آوریم، نباید محدودیت مانعی برای پیشرفت این قشر از جامعه باشد.

مسلم ساقی افزود: هرچند همه ما با یکدیگر تفاوت‎هایی داریم اما اگر کسی به دلیل مشکلات جسمانی محدودیتی دارد موجب جلوگیری از تعالی فرد نخواهد شد.

وی عنوان کرد: به دلیل تمامی محدودیت‎ها و کمبودهایی که در کاشمر وجود دارد و موجب بروز مشکلاتی برای معلولان شده به عنوان نماینده عالی دولت عذرخواهی می‎کنم و تلاش می‏‌شود با کمک مسئولان و خیرین مشکلات رفع شوند.

هنوز موانع بسیار است

در ادامه رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان کاشمر اظهار کرد: به رغم اقدامات صورت گرفته هنوز موانع بسیاری سر راه معلولان وجود دارد، ما همگی شهروند این جامعه هستیم و حق شهروندی داریم.

سید ابوالفضل بابکی افزود: اگرچه معلولان هیچ فرقی با دیگر اقشار جامعه ندارند اما جامعه برای حضورشان مناسب‌سازی نشده است.

وی عنوان کرد: مناسب‌سازی اولین خواسته و نیاز برای جامعه معلولان است و اگر ما معلولان را باور داریم باید این فرصت را برای حضور آن‌ها در جامعه و امکان استفاده جامعه از آن‌ها و نیز امکان بروز و ظهور استعدادهای معلولان را فراهم سازیم.

بابکی تصریح کرد: در کاشمر درباره مناسب‌سازی برای معلولان اقدامات خوبی توسط شهرداری انجام شده ولی این حرکت نیازمند تکمیل شدن است و به ویژه در پیاده‌روها لازم است با اجرای مسائل فنی شرایط مطلوب ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهزيستي معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان