Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@15:05:23 GMT

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۵۳۰۳

ساعت24-مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از سمت غرب و جنوب غرب طی امروز (۱۵ آذرماه) خبر داد.

صادق ضیاییان با بیان اینکه  طی امروز (۱۵آذرماه) به سبب گذر موجی از شمال کشور و جریانات شمالی روی دریای خزر بارندگی در سواحل دریای خزر به‌ویژه نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از اواسط امروز با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب کشور، بارش در این مناطق آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف و در جنوب غرب گاهی رگباری به همراه رعد و برق خواهد بود. در برخی نواحی شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی ارتفاعات البرز نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان افزود: فردا (۱۶آذرماه) ضمن تقویت سامانه بارشی گستره بارش برف و باران کل نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب و مرکز را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: بارش در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور به‌صورت رگبار گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع به‌صورت برف خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه ضمن بیان اینکه شدت بارش فردا (۱۶آذرماه) در جنوب غرب و غرب کشور و در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه در ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می شود، گفت: پس فردا (۱۷ آذرماه) در اغلب مناطق کشور آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران و درمناطق جنوبی کشور رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه دوشنبه (۱۸ آذرماه) رگبار و رعد و برق در استان‌های جنوبی کشور شامل استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و بخش‌هایی از کرمان پیش‌بینی می‌شود،اظهارکرد: در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش پراکنده خواهیم داشت همچنین از اواخر وقت در غرب، شمال غرب و شمال کشور بارش مجدد آغاز می‌شود.

ضیاییان افزود: روز سه شنبه (۱۹آذرماه) بارش در استان‌های جنوبی تقویت می‌شود. در مناطق غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور نیز بارندگی خواهیم داشت همچنین از بعدازظهر فردا (۱۶آذرماه) و در روز یکشنبه (۱۷آذرماه) خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا(۱۶آذر) ابری و مه‌آلود همراه بارش پراکنده و در بعدازظهر بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۷آذر) همچنان ابری و مه‌آلود اما همراه بارش باران و احتمال رعد و برق در بعضی ساعات بارش باران و برف با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای  ۱۰درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سامانه بارشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899698

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان