Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@00:31:45 GMT

50 درصد معلولیت‌ها وابسته به عوامل ژنتیکی است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۹۴۳

50 درصد معلولیت‌ها وابسته به عوامل ژنتیکی است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر مینو رفیعی در هشتمین همایش کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها افزود: اگر بتوانیم مشاوره ژنتیک صحیح انجام دهیم و نیز عوامل جهش زای ژنتیکی را بشناسیم، می‌توانیم از معلولیت‌ها پیشگیری کنیم.
وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد ازدواج‌های کشور، فامیلی است گفت: احتمال بیماری‌های ژنتیکی بهویژه از نوع مغلوب در ایران بیشتر است به همین دلیل لازم است که حتما این آگاهی‌ها به مردم برسد به این خاطر که ازدواج‌های فامیلی در خانواده‌هایی که معلولیت در ان‌ها تکرار می‌شود ممکن است پرخطر باشد بنابراین حتما نیاز به مشاوره ژنتیک وجود دارد نه اینکه ازدواج انجام نشود، اما حتما باید مشاوره ژنتیک انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر رفیعی افزود: حدود یک میلیون و 500 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی داریم البته این تعداد، معلولان در کشور نیست بلکه تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی درباره نوع معلولیت‌ها گفت:معلولیت‌های شایع ثبت شده، معلولیت‌های جسمی حرکتی هستند که عوامل اکتسابی همچون دارو، تصادف و سوانح و یا عوامل ژنتیک علت آن هستند.
رفیعی ادامه داد: عقب ماندگی‌های ذهنی، ناشنوایی و نابینایی چهار گروه اصلی ثبت شده در سازمان بهزیستی هستند.
هشتمین همایش کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها به مدت دو روز در مرکز همایش‌های بین اللملی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود.

تازه‌های علم ژنتیک و آخرین دستاورد‌های ژنتیک، جهش‌های شایع ژنتیکی و عوامل جهش‌های ژنتیکی در دوران بارداری از جمله محور‌های برگزاری این همایش هستند.

انتهای پیام/

20 / 20 دکتر مینو رفیعی معلولیت ژنتیک پیشگیری از معلولیت ها مشاوره ژنتیک ازدواج های فامیلی معلولیت‌ ناشنوایی نابینایی عقب ماندگی ذهنی معلولیت‌های جسمی حرکتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معلولیت ژنتیک پیشگیری از معلولیت ها مشاوره ژنتیک ازدواج های فامیلی معلولیت ناشنوایی نابینایی عقب ماندگی ذهنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم

به گزارش خبرگزاری علم و فناروی آنا، جواد محمدی، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در دیدار با وادین پتروویچ رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه اشاره کرد: این پژوهشگاه قطب مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران و منطقه است و ما در این پژوهشگاه در مرز های دانش و نیازهای ایران و منطقه در حال فعالیت علمی هستیم.

وی افزود: تا کنون فعالیت های فراوانی در حوزه تشخیص زود هنگام سرطان، مطالعات اصولی و بنیادین میوه زیتون، کشت غلات و گندم مقاوم به شوری، پروبیوتیک ها و حیوانات مدل بیماری با روش ویرایش ژن، ساخت کیت های تشخیصی انسانی و دام و طیور و ساخت واکسن HPV و واکسن آنفولانزا در پژوهشگاه انجام شده است.

رئیس پژوهشگاه ژنتیک در ادامه گفت: در جهان امروز علیرغم شعارهای فریبنده غربی ها، متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم و برای مقابله و عبور از این آپارتاید علمی باید با دانشگاه های کشورهای دوست و همسایه ائتلاف علمی تشکیل دهیم و با این ائتلاف در دانش و فناوری ایجاد قدرت نمائیم که با این ائتلاف علمی می توانیم تهدیدات آینده سلامت بشر و پاندمی هایی نظیر کرونا را شناسای و کنترل کنیم.

 محمدی ادامه داد: بر اساس سند روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران، ما در حوزه علمی و فناوری، به دنبال تعاملات بین المللی با دانشگاه های جهان هستیم و با توجه به روابط استراتژیک میان ایران و روسیه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقمند است با دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح ها و پروژه های مشترک همکاری های ارزنده ای داشته باشد.

در ادامه این نشست، وادین پتروویچ، رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا دانشگاهی با قدمت یک قرن است و در شاخه های مهم بیوتکنولوژی، ژنتیک پزشکی ، ژنتیک دام و طیور و آبزیان و کشاورزی و هوا و فضا فعالیت می‌کند و اشتراکات علمی بسیاری با پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دارد و مایه مسرت و افتخار ما خواهد بود که تعاملات علمی بالایی با پژوهشگاه شما داشته باشیم.

در پایان این نشست، هیئت روسی از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • عواملی که منجر به تشدید خسارات سیل در چین شده است
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد