Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:00:52 GMT

پساب ۲ کارخانه شیروان برای مردم مشکل‌ساز شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۶۰۸۳

پساب ۲ کارخانه شیروان برای مردم مشکل‌ساز شده است

 این معضل که ناشی از پساب و تصفیه فاضلاب سیستم ۲ کارخانه است در فصول سرد سال و با افزایش فعالیت آنها بیشتر آزار دهنده است هر چند مسافران به هنگام گذر از این مسیر، شیشه های خودروهای خود را بسته نگه می دارند اما، بوی پساب باز هم به مشام می رسد.

مردم روستاهای همجوار این دو کارخانه گفتند: هر چند آنها به این وضعیت عادت کرده اند اما گذر سالانه حدود ۲۰ میلیون زائر و مسافر و استشمام بوی آزاردهنده پساب کارخانه ها زیبننده استان باب الرضا (ع)، گنجینه فرهنگ ها

نیست و باید مسئولان برای چاره جویی تلاش گسترده ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهالی روستای توده از توابع بخش مرکزی گفت: بوی ناشی از پساب کارخانه قند، سکونت در روستا را سخت کرده است.

راضیه احمدی اظهار داشت: بوی آزاردهنده پساب در تمامی فصول سال است صبح ها هنگام بیدار شدن به خاطر بوی بد نمی توان پنجره خانه را باز و هوای سالم را تنفس کرد از سویی وقتی به داخل حیاط هم که می رویم این بوی آزاردهنده، ساکنان را از ماندن در هوای آزاد منصرف می کند.

یکی دیگر از ساکنان این روستا گفت: بوی غیرقابل تحمل سلامت ساکنان را تهدید می کند زیراکه  در تابستان و فصول گرم سال به خاطر این بو باید در و پنجره خانه ها بسته باشد.

حسین طالبی افزود: سه سال پیش اهالی روستا به خاطر بوی نامطبوع با اداره محیط زیست مکاتبه کردند که مسئولان گفتند سیستم تصفیه فاضلاب بزودی اصلاح  و موضوع حل می شود.

وی تصریح کرد: علیرغم گذشت چندین سال از این موضوع و پی گیری های فراوان اهالی روستا برای رفع این مشکل، هنوز مسوولان برای مشاهده عینی و صحت موضوع روستاهای اطراف مراجعه نکرده اند که این نشان از بی توجهی آنان به سلامت شهروندان است.

یکی دیگر از ساکنان تصریح کرد: بوی ناشی از پساب کارخانه قند، در شب های سرد سال بیشتر احساس می شود اما بخاطر مسائل مالی و نداشتن توان مالی برای مهاجرت همچنان این بوی آزار دهنده را تحمل می کنیم.

عیسی زاهدی نیا با بیان اینکه انتظار می رود تا مسئولان با بازدید از روستا، شرایط ساکنان را درک و موضوع را با جدیت دنبال کنند اظهار داشت: تعدادی از بچه های مدرسه روستا به خاطر بوی بد سیستم فاضلاب، در زنگ تفریح خود به جای بیرون آمدن از کلاس و تنفس هوای سالم، ماندن در کلاس را ترجیح می دهند.

یکی از کارمندانی که هر روز برای کار خود در مسیر بجنورد- شیروان و بالعکس رفت و آمد می کند عنوان کرد: مینی بوس کنار کارخانه بهنوش برای پلیس راه توقف می کند و در همان چند دقیقه ماندن کنار کارخانه، مسافران بناجار باید بوی بد را استشمام کنند.

احمد رحمتی بیان داشت: رسیدگی به کارخانه های خارج شهر به خاطر سلامت شهروندان باید در اولویت نخست کار مسوولان قرار گیرد و یا حداقل نسبت به جریمه کردن آنان برای بی توجهی به این موضوع و یا روش های دیگر اقدام کرد.  
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: سیستم تصفیه فاضلاب کارخانه قند و بهنوش شیروان در مسیر اصلاح است.

سید اصغر مطهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستم تصفیه فاضلاب کارخانه قند شیروان تبخیری است در فصول سرد، شب ها بوی نامطبوعی در اطراف متوجه ساکنان می شود.

وی با بیان اینکه بازدیدهای زیادی از کارخانه ها صورت گرفته است گفت: تاکنون برای رفع مشکل چندین بار اخطار به کارخانه ها داده شده است که در این خصوص هم اینک فاضلاب آن در حال احیا و بهسازی است که پرهزینه و زمان بر است.

کارخانه قند شیروان یکی از قدیم ترین واحدهای تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی تبدیل این واحد مصرف چهار هزار تن چغندر قند در شبانه روز است.

مطهری افزود: همچنین کارخانه انواع آبمیوه بهنوش شیروان جزو صنایع آلاینده محسوب می شود که عوارض آلایندگی را پرداخت می کند و بر سیستم فاضلاب آن نظارت می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی بدون اشاره به میزان اعتبار مورد نیاز برای اصلاح سیستم فاضلاب دو کارخانه گفت: تاکنون بخشی از اصلاح سیستم فاضلاب آنها انجام شده و بخشی به خاطر کمبود اعتبار نیمه کاره مانده است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت مردم و نگرانی و دغدغه و گلایه آنان از این موضوع گفت: تاکنون مکاتبات بسیاری انجام شده و همچنان ادامه دارد امید می رود تا هر چه زودتر با اصلاح سیستم های فاضلاب ۲ کارخانه، مشکل حل شود و رضایتمندی ساکنان را به همراه داشته باشد.

 در ۱۹ بهمن ماه سال ۹۱، با حضور محمد جواد محمدی زاده رییس اسبق سازمان حفاظت محیط زیست، آیین بهره برداری از طرح تصفیه خانه فاضلاب شرکت بهنوش و کارخانه قند شیروان آغاز شد.

کارخانه آبمیوه بهنوش شیروان، تولید کننده ماءالشعیر، آبمیوه، انواع کنسانتره میوه و عصاره مالت است.

شرکت بهنوش، سالانه ۵ هزار تن انواع ماء الشعیر، دوغ، آبمیوه و نوشابه گازدار تولید می کند و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای طرح توسعه آن ۸۷۷ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها پساب کارخانه خراسان شمالی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پساب کارخانه خراسان شمالی شیروان پساب کارخانه خراسان شمالی شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند

سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت: اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم. هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

رئیس‌جمهور امروز در جمع مردم جنوب غرب تهران گفت: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است. آنچه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود دارد بر اساس عدالت توزیع شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موضوع انرژی گفت: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

رئیس‌جمهور همچنین در زمینه اشتغال و مسکن بیان کرد: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم، امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم. هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود