Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از فوت سه شهروند اردبیلی به علت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا پس از بررسی نتایج آزمایش‌های تخصصی خبرداد.

دکتر محمدرضا رضایی‌بنا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای اخیر سه نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا در مناطق مختلف استان جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: بیماری آنفلوآنزا حدود یک هفته طول می‌کشد و با علائم شدیدتر از سرماخوردگی همراه بوده و از طریق استراحت کافی، مصرف مایعات فراوان و در موارد حاد از طریق بستری و درمان ضدویروسی قابل کنترل است ولی در صورت اپیدمی می تواند تا ۲۰ درصد از جمعیت را درگیر کند.

وی از شهروندان خواست تا برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی و میزان مراودات حضوری به خصوص در فضاهای سربسته و اجتماعات، با تهیه واکسن آنفلوانزا از داروخانه‌ها، خود را در برابر این بیماری ایمن کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از افراد مبتلا خواست تا با رعایت موازین بهداشتی از جمله شستن مکرر دست‌ها، پرهیز از دست دادن و روبوسی و نیز استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه از درگیر شدن افراد دیگر به این بیماری جلوگیری کنند./ ایسنا

بیشتر بخوانید:

نظر وزارت بهداشت درباره تعطیلی مدارس به دلیل آنفولانزا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال