Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@19:30:04 GMT

پیام وزیر بهداشت به مناسبت 16 آذر

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۹۲۷۸

پیام وزیر بهداشت به مناسبت 16 آذر

وزیر بهداشت نوشت: در ایامی که بیرحمانه همه راه ها را بر ملت ایران بسته اند تا در تامین اصلی ترین نیازهایش فروماند بیش از پیش همگان محتاج نقش آفرینی دانشجو و دانشگاه در راستای خودکفایی ملی و ارائه راهکار جهت برون رفت از این شرایط سخت و دشوارند و دانشجو و دانشگاهی نیز بیش از گذشته نیازمند همدلی، وفاق و درک شرایط این ایام حساس در تاریخ کشورست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید نمکی روز شنبه در پیامی که به مناسبت ۱۶ آذر (روز دانشجو) منتشر کرد، افزود: ایمان دارم که با همدلی و وفاق بین دانشجویان، اساتید، هیات رئیسه دانشگاهها و مدیران ارشد نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی می توانیم با جامعه محور نمودن آموزش و استفاده از ظرفیت نیروی عظیم دانشجویی در عرصه هایی چون تحول در شیوه زندگی، گسترش عدالت در سلامت، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریهای واگیر و  غیر واگیر، استقرار هرخانه به عنوان یک پایگاه سلامت و جلب مشارکت ۲۰ میلیون سفیر سلامت از بطن جامعه، گام های موثری برداریم.


وی در این پیام نوشت: با ژرف نگری در تحولات دهه های اخیر کشورمان نقش تاثیرگذار دانشگاه را در همه دگرگونی ها می توان دید. دانشجو به عنوان عنصری پویا، متعهد، مطالبه گر، آزادیخواه و بیدار همواره محور اصلی در نقش آفرینی تحول گرایانه بوده است و در فراز و نشیب های تاریخی این سرزمین، صدای دانشجو نه به نیت بازتاب تمناها و فقدان های روزمره اش بلکه رساندن پژواک دردمندی جامعه اش و مطالبات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم کشورش به گوش همگان بوده است و ایستادگی دانشجو و دانشگاهیان در سالهای قبل و پس از انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و روزگار فشار تحریم های ظالمانه و گره گشایی از مشکلات مردم، نماد گویایی از این ادعاست.

نمکی در این پیام نوشت: در ایامی که بیرحمانه همه راه ها را بر ملت ایران بسته اند تا در تامین اصلی ترین نیازهایش فروماند بیش از پیش همگان محتاج نقش آفرینی دانشجو و دانشگاه در راستای خودکفایی ملی و ارائه راهکار جهت برون رفت از این شرایط سخت و دشوارند و دانشجو و دانشگاهی نیز بیش از گذشته نیازمند همدلی، وفاق و درک شرایط این ایام حساس در تاریخ کشورست.


نمکی تاکید کرد: باید به رفع تبعیض و استحکام شایسته سالاری در دانشگاه همت گماریم، زیرساخت های آموزشی و رفاهی دانشگاه ها را توسعه دهیم، با تغییر ساختار، مجموعه ای چابک تر جهت اعتلای آموزش و پژوهش فراهم کنیم، دانشجو را نه به عنوان ابزار بلکه به مثابه اصلی ترین رکن موثر در اداره امور دانشگاه و نظام سلامت به مشارکت و همراهی بطلبیم، در پذیرش دانشجو استعداد ذاتی و تلاش بی وقفه را بر رانتجویی و فرصت طلبی و در ارتقاء اساتید، دانش، صداقت، وطن دوستی، تلاش در تربیت دانش آموختگان ماهر و متعهد و گره گشایی از مشکلات کشور را بر ویترین آرایی بی محتوا ترجیج دهیم و با هم در ساخت ایرانی آزاد، آباد و سرافراز بکوشیم.

بیشتر بخوانید:

نقد، مطالبه دانشگاه

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان با صدور پیامی، فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه روز شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی در روستاها، بخش‌ها و شهرهای لرستان تبریک گفت.

 متن پیام ابوطالب شفقت به شرح زیر است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم:
ما تَشاوَرَ قَومٌ إلاّ هُدُوا إلى رُشدِهِم؛ 
امام حسن عليه السلام : هيچ قومى با يكديگر مشورت نكردند مگر آن كه به راه پيشرفت خود رهنمون شدند.(تحف العقول، ص ۲۳۳)

نهم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نامگذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکاء بر خرد جمعی در حل مشکلات جوامع محلی دارد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس خواست و اراده مردم؛ تعامل و گفت‌وگو را یکی از پایه‌های بنیادین خود قرار داد و اصل شورا که یک اصل مترقی و روشن در قانون اساسی و از تأکیدات دین مبین اسلام است به برکت این نظام الهی به خوبی به آن توجه شد و مورد عمل قرار گرفت.

بی شک تعامل، همفکری و مشورت از مسائل مهم و ارزشمند در گستره زندگی اجتماعی انسان‌ها بشمار می‌روند. شوراها، یکی از عالی ترین نمونه‌های تجلی اراده و مشارکت مستقیم مردم در اداره و مدیریت جامعه اس که در صورت ارائه کارکرد درست و قانونمند خویش، می‌توانند مهم‌ترین بازوی توسعه متوازن اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و آبادانی شهرها و روستاهای میهن عزیز باشند.

اینجانب فرارسیدن نهم اردیبهشت، روز ملی شوراها را خدمت برادران و خواهرانی که در جایگاە شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای لرستان به خدمتگزاری مشغول و با وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش‌محوری در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می‌کنند را تبریک گفته و امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان در تحقق شعار سال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» با اهتمام و جدیت بیشتر در مسیر توسعه و بالندگی شهرها و روستاهای این استان در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی موفق و موید باشید.

 

دیگر خبرها

  • توضیحات رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در مورد احتمال تعطیلی واحد گلباف
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن