Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس شبکه نابینایان دوستدار کتاب شیراز تولید کتاب گویا و بریل برای نابینایان را در پویشی باعنوان "نوای مهربانی" هم‌زمان با روز جهانی افراد داری معلولیت شروع کرد.

مسئول دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز، شنبه 16 آذر در آیینی که به همین مناسبت در موسسه نابینایان توانگران کارآفرین برگزار شد، نابینایان را از اقشار بسیار مهم جامعه خواند و گفت: توان‌خواهان ‌از گروه‌های بسیار مهمی هستند که استعدادهای کم‌نظیری در میان آن‌ها پرورش می‌یابد؛ اما با این حال امکانات، به‌ویژه در حوزه کتاب‌های بریل و گویا برای استفاده آن‌ها بسیار محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن دهقان افزود: شبکه نابینایان دوستدار کتاب شیراز که ۲۵مهرماه هم‌زمان با روز جهانی عصای سفید آغاز به کار کرد، در اولین فعالیت خود، تولید کتاب‌های بریل و گویا را در اولویت قرار داده است.

سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد: سه کتاب گویای "محله سه‌انگشتی‌ها" اثر زهرا فردشاد، "من مترسکم ولی می‌ترسم" نوشته احمد اکبرپور و "داستان‌های زهرا و سارا" اثر زهرا سامانی با صدای نویسندگان آن‌ها در استودیو بخش نابینایان کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی ضبط و ویرایش شده و به‌زودی در اختیار مراکز نابینایان شیراز قرار می‌گیرد.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: موسسه نابینایان توانگران کارآفرین به یکی از چاپخانه‌های مدرن کتاب بریل مجهز است که امید است با تأمین کاغذ توسط شهرداری شیراز و همچنین همت خیرین تا پایان سال دست‌کم 50 عنوان کتاب را به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان تولید کند.

کم‌کاری‌های حوزه فرهنگ و هنر برای توان‌خواهان جبران می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور در این مراسم گفت: در حوزه فرهنگ و هنر برای افراد توان‌خواه و نابینایان کم کاری شده است.

مهدی امیدبخش با بیان اینکه میزان علاقه و استعداد نابینایان به مسائل فرهنگی و هنری مسئولیت مدیران را برای پرداختن به کمبودهای آن‌ها سنگین‌تر می‌کند، افزود: نابینایان در همه عرصه‌ها به‌ویژه علم و هنر توانمندی‌های خود را نشان داده‌اند و حالا نوبت ماست که برای آن‌ها گامی هر چند کوچک برداریم.

امیدبخش ابراز امیدواری کرد بتوان با تهیه کتاب‌های بریل تازه منتشرشده، به غنی‌سازی کتابخانه‌های مراکز نابینایان کمک کرد و همچنین در عرصه‌های مختلف هنری از ظرفیت‌های آن‌ها بهره‌مند شد.

در این مراسم با حضور لیلا دودمان عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از سه کتاب گویا رونمایی شد و پنج شهروند نابینا به شبکه نابینایان دوستدار کتاب شیراز پیوستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتاب کتاب بریل نابینایان شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی گفت: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهند.

مهرداد بذرپاش امروز جمعه هفتم اردیبهشت در مراسم افتتاح ۸۴۰۴ پروژه‌ به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، افزود: امروز آمار پروژه‌های ملی مسکن که مراحل آن آغاز شده یا به اتمام رسیده و یا در مرحله کار هستند از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرده است.

وی با بیان اینکه رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم، تاکید کرد: اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت‌ ملی مسکن، ماحصل زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امروز هم‌چنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش گفت: عزم دولت جدی بوده و یکی از کار های اصلی و قول دولت و قانون نیز تامین مسکن برای مردم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است