Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@20:14:36 GMT

شورای عالی مساجد در همدان تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۹۵۷۳

شورای عالی مساجد در همدان تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با تشکیل شورای عالی مسجد در استان می توان تمام برنامه ‌ریزی‌های در مورد مسجد را مدیریت کرد. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌ الله حبیب‌الله شعبانی پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با تاکید بر اهمیت توجه به مساجد اظهار داشت: اگر بخواهیم در زمینه اهمیت مسجد سخنی نقل کنیم باید به یاد داشته باشیم که مسجد اولین پایگاه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در اسلام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترویج فرهنگ اسلامی در گرو توجه به مساجد است و از آنجایی که این امکان وجود دارد تا کانون‌های فرهنگی و هنری از مساجد کمک بگیرند بنابراین نباید از تاثیر بازسازی فرهنگی مسجد غافل شویم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: مسجد پایگاه محکمی برای حل معضلات جامعه اسلامی استزنجان| طرح هر مسجد یک حقوقدان به ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی منجر می‌شودیادداشت|یادی از نشان «پایگاه انقلاب» بر سینه­ مسجد قبا

 

امام جمعه همدان با تقدیر از برگزاری این جلسه ابراز کرد: نتیجه این جلسات باید فراهم کردن زمینه ساز احیا مساجد و فعالیت‌های فرهنگی باشد.

وی خواستار تشکیل یک مرکز جامع در زمینه برنامه ریزی امور مساجد شد و گفت: نهاد های مختلفی در امور مساجد درگیر هستند که موضوع ناهماهنگی‌هایی را در اداره امور مربوط مساجد به همراه دارد بنابراین نیاز ایجاد مرکزی جامع که وظیفه‌اش ایجاد انسجام بین نهادهای مختلف باشد بسیار احساس می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: با تشکیل شورای عالی مسجد در استان می توان تمام برنامه ‌ریزی‌های در مورد مسجد را مدیریت کرد و همچنین کانون های فرهنگی نیز زیر نظر این مرکز به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با گلایه از اینکه ورود نهادهای مختلف زمینه ساز اختلاف خواهد بود، عنوان کرد: هیأت امنا مساجد، بسیج کانون‌های فرهنگی و هنری همه و همه باید زیر مجموعه شورای عالی مساجد باشند تا بتوانیم به آن اهداف موجود در زمینه احیا مساجد دست پیدا کنیم.

شعبانی توجه به فعالیت‌های فرهنگی در مساجد را موثر در کاهش مشکلات خانواده ها عنوان کرد و گفت: اگر بتوان با زبان روز با خانواده ها در محلات ارتباط بگیریم خیلی از مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم حل خواهد شد.

وی انسجام مجموعه‌های فعال در امور مساجد را ضروری خواند و گفت: کار اصلی بنده خدمت در عرصه مسجد است و خادمی در این راه را یک افتخار بزرگ برای خود می‌دانم و هر چه جلسات مربوط به مساجد بیشتر باشد می توان انتظار خروجی خوب و نتیجه کارآمد را داشته باشیم.

انتهای پیام/741/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش جماران؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه  کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند