Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، محمود نیلی‌احمدآبادی روز شنبه در مراسمی به مناسبت ۱۶ آذرماه روز دانشجو در دانشگاه تهران اظهار داشت: در دانشگاه تهران بیش از ۱۰ هزار دانشجوی دکتری و ۲۰ هزار دانشجوی کارشناسی تحصیل می کنند و پایان نامه های آنها و ایده هایی که دارند می تواند سبب برون رفت کشور از مشکلات فعلی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه بین بدنه اجرایی با بخش فکر و اندیشه دانشگاه ارتباط خوبی وجود ندارد، تصریح کرد: این فقدان ارتباط در افزایش مشکلات تاثیر گذاشته و نیاز است بودجه ای برای همیاری دانشگاه و بخش اجرایی و تصمیم گیر کشور در نظر گرفته شود. 
نیلی با اشاره به اینکه دانشگاه بهترین مکان برای مفاهمه و گفت و گو است، افزود: دانشگاه تهران به عنوان قدیمی ترین دانشگاه و نهادی که در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تاثیر گذار بوده است، نقش بسیار مهمی در این راه می تواند ایفا کند. 
این مقام مسوول با بیان اینکه تنها در سال ۹۷ حدود ۴۰۰ نشست دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار شد، یادآورشد: البته از رهبر انقلاب و قوه قضائیه برای بخشش دانشجویان با اتهام امنیتی تشکر می کنم زیرا این اقدام نتیجه تفاهم و گفت و گو بین دانشگاه و سایر نهادهای اجرایی است و برای رسیدن به کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه تهران، نقش قوه قضائیه بسیار پر رنگ است. 
وی خاطرنشان کرد: نگرانی تشکل ها و دانشجویان برای بیان عقاید و نظرات خود در اتفاقات جاری کشور می تواند سبب کاهش مشارکت آنها در فعالیت های دانشجویی شود.

مراسم روز دانشجو اکنون با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در تالار شهید چمران دانشگاه تهران در حال برگزاری است./

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمود نیلی احمد آبادی روز دانشجو دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری روز دانشجو دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری روز دانشجو دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی

به گزارش تابناک ــ  تظاهرات دانشگاهی ایالات متحده به جنگ اسرائیل و غزه؛ گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست، در اعتصاب آب و هوایی جمعه ها؛ پرتاب یک پهپاد کوچک توسط یک سرباز اسرائیلی در جریان حمله به اردوگاه پناهندگان نور شمس؛ آتش‌سوزی که باعث فروپاشی بورس اوراق بهادار سابق در قرن هفدهم شد؛ ترامپ همراه با وکیلش تاد بلانچ، پس از اولین روز انتخاب هیئت منصفه برای محاکمه او در دادگاه جنایی منهتن؛ تجمع خانواده و حامیان اسرایی که در نوار غزه به اسارت گرفته شدند؛ اردوی دانشجویی در پردیس دانشگاه کلمبیا در اعتراض به روابط دانشگاه با اسرائیل و ... از جمله سوژه‌های ثبت شده توسط عکاسان در سرار جهان هستند.

                   هم اکنون برای دیدن این تصاویر از سراسر جهان با ما باشید.

تل آویو، اسرائیل ـ تجمع خانواده و حامیان اسرایی که در نوار غزه به اسارت گرفته شدند. آنان دست‌های خود را با رنگ قرمز به نشانه خون بالا می‌گیرند، تا خواستار آزادی اسرا شوند. بانک غرب ـ پرتاب یک پهپاد کوچک توسط یک سرباز اسرائیلی در جریان حمله به اردوگاه پناهندگان نور شمس نیویورک، ایالات متحده ـ دونالد ترامپ در اولین روز آغاز به کار در دادگاه جنایی منهتن وارد دادگاه جنایی منهتن شد. شهر نیویورک، ایالات متحده ـ ترامپ همراه با وکیلش تاد بلانچ، پس از اولین روز انتخاب هیئت منصفه برای محاکمه او در دادگاه جنایی منهتن نوار غزه ـ بسته‌های کمک‌های بشردوستانه بر فراز شمال نوار غزه رفح، غزه ـ اقامه نماز ظهر جمعه در کنار ویرانه های مسجد الفاروق خان یونس، غزه ـ حال و روز مردم در میان ساختمان های ویران شده ناشی از حملات اسرائیل استادان دانشگاه کلمبیا با لباس جشن و سایر حامیان خود در اعتراض به اقدامات اخیر دانشگاه علیه اردوگاه دانشجویان طرفدار فلسطین در محوطه دانشگاه، روی پله‌های کتابخانه Low Memorial در نیویورک اعتراض کردند. تظاهرات دانشگاهی ایالات متحده در انتقاد به جنگ اسرائیل و غزه؛ اردوی دانشجویی در پردیس دانشگاه کلمبیا در اعتراض به روابط دانشگاه با اسرائیل. استادان بارنارد در حمایت از دانشجویانی که به دلیل اعتراض به فلسطین در دانشگاه کلمبیا تعلیق شده بودند، کلاس را ترک کردند. تظاهرات معترضان طرفدار فلسطین در محوطه دانشگاه UC Berkeley دانشجویان طرفدار فلسطین و اساتید دانشگاه نیویورک با الهام از دانشگاه کلمبیا، میدانی را در محوطه دانشگاه اشغال و آن را اردوگاه همبستگی غزه اعلام کردند. معترضان با مداخله پلیس و دستگیری بیش از 100 دانشجو در دانشگاه نیویورک، نماز می خوانند. پلیس دانشجویان دانشگاه نیویورک را که به تظاهرات خود در محوطه دانشگاه در همبستگی با دانشجویان دانشگاه کلمبیا و مخالفت با حملات اسرائیل به غزه ادامه می دهند، دستگیر کرد. معترضان مؤسسه فناوری ماساچوست، هاروارد و دیگران در یک اردوگاه اعتراضی تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در کوگان پلازا در دانشگاه جورج واشنگتن دانش‌آموزان و اعضای جامعه در حمایت از معترضان حامی فلسطین در سالن زیمنس در Cal Poly Humboldt در آرکاتا، کالیفرنیا، رقص سنتی فلسطینی اجرا می‌کنند. دبی، امارات متحده عربی ـ آب های سیلابی ناشی از باران های شدید. برخی از ساکنان شهر که با پیامدهای باران های سیل آسا دست و پنجه نرم می کنند، داستان های دلخراشی از گذراندن شب در اتومبیل های خود و مسافرانی که صحنه های آشفته در فرودگاه ها را تحمل می کنند، نقل می کنند. گوانگدونگ، چین ـ ساختمان ها و خیابان ها پس از باران شدید در شهر Qingyuan در استان جنوبی گوانگدونگ چین دوشنبه، تاجیکستان ـ دیوید کامرون هنگام بازدید از پروژه برق آبی نورک مورد استقبال زنان با لباس های سنتی قرار می گیرد. مکزیکو سیتی، مکزیک ـ نامزد ریاست جمهوری حزب حاکم مورنا، کلودیا شینباوم، یک گردهمایی تبلیغاتی در محله تلالپان برگزار می کند. کپنهاگ، دانمارک ـ آتش‌سوزی که باعث فروپاشی بورس اوراق بهادار سابق در قرن هفدهم شد؛ از این لحظه به عنوان "لحظه نوتردام" در کشور یاد شده است. استکهلم سوئد ـ گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست، در اعتصاب آب و هوایی جمعه ها

دیگر خبرها

  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان