Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند تولید، صادرات و اشتغال این استان در سال جاری اظهار کرد: در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۸۴۰ هزار نفر شغل بیشتر ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: نرخ بیکاری روستایی استان در تابستان ۹۸ به ۳.۶ درصد رسیده که نسبت به تابستان سال ۹۷ به میزان ۵.۳ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: خالص اشتغالزایی خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان تابستان امسال ۵۰ هزار و ۷۷۷ نفر بوده و سهم اشتغالزایی استان نسبت به کشور ۱۴ درصد است.

رسولیان با اشاره به برنامه‌ریزی استان مبنی بر جذب ۱۸۰ میلیون دلار سرمایه خارجی تا پایان سال جاری، خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال ۲۵ طرح مصوب با مبلغ ۱۳۵ میلیون دلار توسط کشورهای افغانستان، آلمان، امارات متحده عربی، ترکمنستان، گرجستان، عراق و هندوستان در استان به تصویب رسیده که میانگین پیشرفت اجرایی آن‌ها ۴۵ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، هدف خراسان رضوی در سال جاری را تحقق ۲.۳ میلیارد دلار صادرات ذکر و بیان کرد: در مدت هشت ماهه امسال یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار صادرات کالا از استان انجام شد که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل در وزن ۲۴ درصد رشد داشت.

وی عنوان کرد: طی هفت ماهه سال جاری در راستای رونق تولید، بیشتر محصولات صنایع در استان رشد کرده‌اند به طوری که تولید کاغذ ۳۲ درصد، سیمان ۲۷ درصد، کنسانتره مس ۱۶۰ درصد، سموم آفات نباتی ۴۱ درصد، لوله و پروفیل ۳۶ درصد و ۱۰ قلم کالای دیگر نسبت به‌مدت مشابه سال قبل رشد تولید داشته است.

رسولیان رشد ۱۰ درصدی مصرف صنعت و معدن خراسان رضوی از گاز و رشد ۹ درصدی این بخش از برق را  طی هشت ماهه امسال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل دلیلی بر رونق تولید در استان دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: کلینیک صنعت خراسان رضوی با مسوولیت شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و توانمندسازی آنها در اردیبهشت ماه امسال راه‌اندازی شد و این کلینیک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی را بررسی کرده که منجر به عارضه‌یابی ۳۵۲ واحد و راه‌اندازی مجدد ۶۵ واحد با اشتغال ۶۵۲ نفر شده است.

وی گفت: در مجموع کلینیک صنعت خراسان رضوی در سال جاری موفق به ایجاد و تثبیت اشتغال در حوزه صنعت و تولید به تعداد هزار و ۱۲۳ نفر شده است.

رسولیان اضافه کرد: طی هشت ماهه امسال کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با گروه‌های کاری خود ۸۳ نشست برگزار کرده که در آن‌ها یک هزار و ۹۰۱ پرونده بررسی و منتهی به ۲ هزار و ۱۸۴ مصوبه شده و تاکنون هزار و ۷۸۹ مصوبه آن اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی حجم تسهیلات پرداختی سیستم بانکی استان در هفت ماهه امسال را ۲۰۲ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن و ساختمان، بازرگانی و خدمات، قرض‌الحسنه و امور صادراتی  ذکر کرد و اظهار کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از کل این تسهیلات ۳۷۱ میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی نیمه تعطیل، تعطیل و غیرفعال استان پرداخت شده است.

رسولیان بیان کرد: تعداد کل واحدهای تملیکی بانک‌های خراسان رضوی در پایان سال گذشته ۱۸۰ واحد بود که از این تعداد ۵۰ واحد در ۶ ماهه امسال واگذار شد و ۱۳۰ واحد دیگر باقیمانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تعداد شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی را ۲۶۰ واحد و تعداد واحدهای فناور را ۶۵۰ واحد ذکر و بیان کرد: این شرکت‌ها ۷۳۰ محصول داشته‌اند که از این تعداد ۱۹۶ محصول صادر شده است.

وی خواستار اعطای تسهیلات ثابت و افزایش اختیارات بانک‌ها در استان، صدور مجوز اجاره به شرط تملیک جهت واگذاری واحدهای تملیکی بانک‌ها، اصلاح ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی، واگذاری اختیارات کامل پارک آی.سی.تی کشور در حوزه استان، تخصیص ۱۰ میلیارد تومان به صندوق پژوهش و فناوری استان و افزایش اختیارات استاندار شد.

رسولیان ادامه داد: اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی از قلعه گنج توسط آقای رزم حسینی در استان کرمان آغاز شد و در پی تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری مبنی بر الگویی بودن این طرح، مثلث مزبور در خراسان رضوی نیز اجرا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در این راستا ۱۴۲ شرکت عمدتا مربوط به بخش خصوصی به عنوان معین اقتصادی، مسئولیت توسعه روستاهای خراسان رضوی را برعهده گرفتند و ائمه جمعه، استاندار، فرمانداران، رؤسای دادگستری و نمایندگان مجلس تفاهم‌نامه‌های منعقده با این معین‌ها را امضاء و حمایت خود از آن‌ها را اعلام کردند.

وی افتتاح دبیرخانه نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی برای رسیدگی به مشکلات معین اقتصادی و راه‌اندازی سامانه پیگیری و رصد طرح‌های سرمایه‌گذاری استان را از برنامه‌های جنبی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برشمرد و گفت: تاکنون هزار و ۱۲۹ تفاهم نامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۲۸هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱۶۳هزار شغل در چارچوب طرح مزبور به امضاء رسیده که از این تعداد هزار و ۷۲ طرح به ارزش ۱۲۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سامانه ثبت شده است.

رسولیان افزود: سهم بخش‌های مختلف از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان شامل صنعت ۳۶ درصد، خدمات و سلامت ۲۴ درصد، کشاورزی ۳۶ درصد و معدن چهار درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: موانع و مشکلاتی که معین‌های اقتصادی در مسیر توسعه روستاها و اجرای پروژه‌ها با آن مواجه شده‌اند شامل ۲۱ درصد مربوط به صدور مجوزها، ۶۳ درصد مربوط به تأمین مالی و ۱۷ درصد مربوط به امور زیربنایی است.

کد خبر 4791303

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد استانداری خراسان رضوي انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بسیج بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه ویروس آنفلوانزا مشهد بارش برف هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری

معاون اشتغال وزارت کار گفت: برای امسال ایجاد یک میلیون و ۴۴هزار شغل را در نظر گرفته ایم که به همه استانداران ابلاغ شده است و امسال برای اولین بار ۲۵درصد از این میزان به فارغ التحصیلان اختصاص می یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وعده ایجاد سالیانه یک میلیون شغل در دولت سیزدهم داده شد, آمار اعلام شده بیانگر این است که این موضوع در سال گذشته 100 درصد محقق شد و در کنار آن نرخ بیکاری روند کاهشی و نرخ اشتغال روند افزایشی به خود گرفته است.

مطابق با آمار سامانه رصد در سال 1401 بیش از یک میلیون و 350هزارفرصت شغلی بر اساس کد ملی، نوع شغل، جایی که در آن شغل ایجاد شده، دستگاهی که کمک کرده آن شغل ایجاد شود در این سامانه به ثبت رسید. در سال 1402 نیز مطابق آمارهای ارائه شده یک میلیون و 88هزارشغل ایجاد شده است.

تحلیلگران بازارکار معتقد هستند که دولت سیزدهم در زمینه اشتغال خوب عمل کرده است و کارنامه موفقی دارد, سیاست‌های دولت در احیای واحد‌های تولیدی نیمه‌کاره و نیمه‌تعطیل، راه اندازی پروژه‌های جدید صنعتی و واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه موردنیاز کارخانجات و بهبود فضای کسب‌وکار از طریق تسهیل صدور مجوز‌ها از مواردی است که موجب شده این کارنامه برای دولت سیزدهم ثبت شود.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار در آخرین اظهارات خود بیان کرده است: :برای امسال ایجاد یک میلیون و 44 هزار اشتغال در نظر گرفته‌ایم که ابه همه استانداران ابلاغ کرده ایم و  امسال برای اولین بار گفته‌ایم که 25 درصد این میازن باید حوزه فارغ التحصیلان باشد.

 وی گفت:  سال اول ما یک میلیون و 250 هزار تا تعهد در نظر گرفتیم، سال دوم یک میلیون و 88هزار شغل، سال سوم یک میلیون و تقریباً 44هزار شغل. ما  در ابتدا محاسبات را انجام می دهیم در صورتی که منجر به کاهش نرخ بیکاری شود, به استان ها ابلاغ می کنیم.

معاون اشتغال اظهار داشت:سال گذشته بیمه بیکاری روند کاهشی داشته است, نرخ اشتغال ناقص کاهش داشته است,عملکرد سازمان فنی و حرفه ای نسبت به سال گذشته خود در حوزه آموزش ها بیشتر بوده است, تسهیل راه اندازی کسب وکارو... بیانگراین است که پایداری مشاغل بیشتر شده است.نرخ مشارکت اقتصادی با افزایش چهار دهم درصدی به 41.3درصد رسیده است که نشان دهنده پایداری و کیفیت مشاغل است. اما به معنی این نیست که در وضعیت مطلوب هستیم, باید تلاش کنیم.

وی افزود: در راستای شعار سال یکی از برنامه‌های ویژه‌مان توسعه سامانه جستجوی شغل است، سال گذشته  سامانه جستجوی شغل را رونمایی کردیم، حدود8 ماه هم از عملکرد این سامانه گذشت، تقریباً در طول 8ماه حدود 300هزار فرصت شغلی را روی این سامانه بارگذاری شد، این اتفاق  توسط بخش خصوصی رخ داد, یعنی هیچ دخالتی دولت در این موضوع نداشت.

کریمی بیرانوند گفت: امسال به صورت ویژه ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداقل 400هزار فرصت شغلی جدید را بتوانیم در تعاملمان با بخش خصوصی روی سامانه عرضه کنیم که کارفرما‌ها و کارجویان نیازشان برطرف شود،  تمرکزمان روی سامانه جستجوی شغل برای حل مسئله بیکاری فارغ التحصیلان بکارگماری فارغ التحصیلان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • حالا وقت رفتن شاگرد سابق گواردیولا است؛ چرا آرسنال باید گابریل ژسوس را در تابستان بفروشد؟
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی