Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، نماینده ایالت فلوریدا در مجلس تیراندازی در پایگاه پنساکولا را «اقدامی تروریستی» خواند.

- در پی انفجار در یک بلوک آپارتمانی در شهر پرسوف در شرق اسوواکی دستکم هفت نفر کشته شدند.

- یک مقام ارشد ایالات متحده گفت که این کشور امیدوار است آزادی شهروندش در ایران بتواند به آزادی دیگر آمریکایی‌های زندانی در این کشور بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- مسعود سلیمانی شامگاه امشب در پروازی اختصاصی به همراه «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از آزادی ۱۵ ماه حبس در آمریکا، وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

- سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفت که در مذاکرات با آمریکا گزینه خلع تسلیحات نظامی دیگر محلی از اعراب ندارد.

- نظرسنجی مؤسسه یوگاو نشان از آن دارد که میزان حمایت مردم اسکاتلند از استقلال کشورشان کاهش یافته است.

- میزان حمایت مردم از حزب کارگر بریتانیا در آخرین نظرسنجی توانست چهار امتیاز افزایش یافت.

- رئیس‌جمهوری آمریکا از ایران به‌خاطر آزادی شهروند این کشور، تشکر کرد.

- منابع آگاه اعلام کردند که تحریم‌های آمریکا علیه پروژه انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان، موسوم به نورد استریم ۲، در مصوبه وزارت دفاع لحاظ شده است.

- کره‌شمالی امروز -یکشنبه- از انجام آزمایش موشکی جدید خبر داد.

- منابع خبری از وقوع آتش‌سوزی در کارخانه‌ای در هند خبر دادند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اسکاتلند ایران و آمریکا بریتانیا دونالد ترامپ کره شمالی و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز :

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن که به چین سفر کرده است، روز جمعه در پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد و گفت که در خصوص چگونگی نقش سازنده چین در «بازدارندگی حکومت ایران» و گروه‌های وابسته به آن در تشدید تنش‌ها در خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کرده است.

بلینکن تصریح کرد: «من فکر می‌کنم روابطی که چین [با حکومت ایران]دارد می‌تواند در تلاش برای آرام کردن تنش، جلوگیری از تشدید و گسترش آن مثبت باشد و ما توافق کردیم که به طور منظم در باره این موضوع در ارتبط باشیم و مطمئنم که این طور خواهد بود.»

وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در عین حال، چین را متهم کرد که با تداوم ارسال اقلامی که روسیه می‌تواند از آن‌ها در ساخت تسلیحات استفاده کند، به این کشور در ادامه حملات به اوکراین کمک می‌کند.

او مدعی شد: چین با تامین ریزتراشه‌ها و قطعات مکانیکی که می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.

بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز در پایان این سفر گفت که از دیدار خود برای مطرح کردن نگرانی‌های دولت بایدن در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه استفاده و تاکید کرده است که در صورت حمایت، اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن مانند گسترش تحریم‌های موجود علیه بیش از ۱۰۰ نهاد و فرد چینی انجام خواهد شد.

آمریکا ادعا می‌کند که حمایت چین، روسیه را قادر می‌سازد تا تولید تانک، مهمات و خودرو‌های زرهی را افزایش دهد و به حمله خود به اوکراین ادامه دهد.

بلینکن افزود: «ما به چین گفتیم که اگر این حمایت متوقف نشود، اقدامات را افزایش خواهیم داد و احتمالا سایر کشور‌ها نیز این کار را خواهند کرد. ما به دنبال این هستیم که آن‌ها این حمایت را متوقف کنند، و اگر این کار را نکردند، ما اقدام خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا از ارائه جدول زمانی برای اقدامات بیشتر خودداری کرد و گفت که همتایان چینی او نقش این کالا‌ها را در جنگ اوکراین بی اثر دانسته اند، اما این کالا‌ها را تجارت با روسیه توصیف کرده و گفته اند که موفقیت مسکو به چین بستگی ندارد.

پکن پیش از این از آمریکا به عنوان «اتهامات بی اساس» درباره «تجارت و مبادلات عادی اقتصادی» بین چین و روسیه انتقاد کرده بود.

چین مدت‌ها اعلام کرده است که در جنگ اوکراین بی طرف است و همچنان خود را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح در مناقشه معرفی می‌کند، درحالی که از زمان آغاز جنگ روابط اقتصادی، استراتژیک و دیپلماتیک خود را با روسیه تقویت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم