Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرکزی گفت: از این پس مواد اولیه و زیر کار تولید مینا و قلمزنی در استان تأمین می‌شود و این یک ظرفیت و فرصتی خوب برای بها دادن و توسعه بیشتر به این صنایع است.

 قاسم کاظمی صبح امروز اظهار داشت:  از آنجائیکه هنرمندان رشته مینای فلز و مینای نقاشی و قلمزنی بخش عمده ای از مواد اولیه خود را از استانهای همجوار و به خصوص اصفهان تهیه می کردند و  تامین مواد اولیه یکی از  دغدغه اصلی این حوزه بود ، در راستای حمایت از تولید صنایع دستی استان، کارگاه دوات گری سنتی و ساخت ظروف مسی راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی افزود: این کارگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و در راستای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی در ساختمان قلعه وکیل راه اندازی شد.»
وی افزود: هنر قلمزنی و میناکاری حدود ۸ سال است که به صورت جدی در استان تولید می شود و هنرمندان بسیار خوبی پرورش یافته اند که یکی از دغدغه های هنرمندان تهیه مواد اولیه و زیر کار و ظروف مسی خام بود که با راه اندازی این کارگاه برای تهیه مواد اولیه نیازی به  استانهای همجوار نیست.»

کاظمی تصریح کرد: البته تهیه مواد اولیه همچنان در حوزه صنایع دستی اولویت دارد و  در تلاشیم دو کارگاه لعاب سفید زیر کار مینا و مینای خانه بندی هم  راه اندازی  کنیم.»

وی اظهار داشت: «حمایت از هنرمندان صنایع دستی تولید ملی را رونق می‌دهد و اگر بخواهیم تولید ملی رونق بگیرد باید از هنرمندان این حوزه حمایت کافی انجام شود.»

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه گل و گیاه همزمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع دستی از امروز (پنجشنبه) در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار می‌شود.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین نمایشگاهی که در سال ١٤٠٣ برگزار خواهد شد، نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی، سوغات با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور است.

وی افزود: این نمایشگاه با محوریت موضوعاتی از قبیل گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوغات برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: این نمایشگاه از ششم تا دهم اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ١٥ تا ٢١ در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار خواهد شد.

طحانیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مکان نمایشگاه بین‌المللی روشن دشت با نمایشگاه واقع در پل شهرستان حدود شش کیلومتر فاصله مکانی دارد، تمهیداتی برای سهولت در تردد بازدید کنندگان با شرکت مسافربری اسنپ به عمل آمده است.

وی افزود: طبق تفاهم نامه انجام شده با شرکت اسنپ یک کد تخفیف برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است، همچنین با شرکت واحد اتوبوسرانی برای تسهیل در خدمات‌رسانی به بازدید کنندگان تمهیداتی انجام شده است.

کد خبر 747705

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی