Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد جوادی روز یکشنبه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این میزان تسهیلات از محل اعتبارات توسعه روستایی، عشایری و مشاغل خانگی به ۶۶۰ هنرمند و صنعت‌گر صنایع دستی واجد شرایط استان در قالب ۶۳۲ طرح پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از طریق بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادی تصریح کرد: روند پرداخت تسهیلات به برخی طرح‌های دیگر صنایع دستی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال برای اصلاح و رفع اشکال به متقاضیان بازگشت داده شد.

وی یادآور شد: پرونده‌های مربوط به این طرح‌ها پس از رفع اشکال و تکمیل از سوی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

انواع بافته‌های داری مانند فرش، گلیم، قالی‌بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه‌دوزی، خورجین‌بافی، گلیم‌بافی، بافت سیاه‌چادر، جاجیم‌بافی، قفل‌سازی، خاتم و مشتقات آن‌ها از مهمترین صنایع دستی شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ۱۲ هزار نفر هستند که از این تعداد تنها حدود ۳ هزار نفر فعالند.

برچسب‌ها صنایع دستی تسهیلات اشتغال چهارمحال وبختیاری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی تسهیلات اشتغال چهارمحال وبختیاری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی تسهیلات اشتغال چهارمحال وبختیاری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انسیه خزعلی با اعلام این خبر اظهار کرد: در این معاونت موضوع مشاغل خانگی به صورت ویژه حمایت می‌شود که صنایع‌دستی نیز در این موضوع قرار می‌گیرد. ما سعی می‌کنیم حمایت‌هایی را از این افراد داشته باشیم.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: به همین منظور تسهیلاتی را به بانوان فعال در مشاغل خانگی و نیز حوزه صنایع‌دستی تخصیص داده‌ایم و از این طریق از این بانوان حمایت می‌کنیم.

او با اشاره به فعالیت بانوان در حوزه صنایع‌دستی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد فعالان در حوزه صنایع‌دستی بانوان هستند. در همین راستا و با هدف حمایت از بانوان، در هر استان بازارچه‌هایی را پیگیری می‌کنیم و اعتبارات آن را تخصیص می‌دهیم و از این طریق به دنبال حمایت از بانوان هستیم.

خزعلی خاطرنشان کرد: حمایت از بانوان سرپرست خانوار می‌تواند باعث توانمند شدن آنها و تقویت بنیان‌های خانواده شود و خوشبختانه رشته‌های صنایع‌دستی در این موضوع نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲