Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارغ از اینکه استانی برخوردار هست یا نیست، به هر استان هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال تخصیص دهیم ، این ۵۰ هزار تومان را به سفره مردم ندهیم بلکه هزار میلیارد تومان را با هدف اشتغالزایی به استان ها بدهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت،  بهروز نعمتی در نشست علنی امروز ( یکشنبه‌، 17 آذرماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: یکی از بحث‌هایی که این روزها خیلی در کشور مطرح است و افراد مختلفی هم به آن پرداخته‌اند، بحث این است که آیا مجلس در رأس امور هست یا نیست؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با طرح این سوال کسانی که  این موضوعات را مطرح می‌کنند چه انگیزه‌هایی دارند، ادامه داد: فارغ از اینکه بخواهیم از مجلس دفاع کنیم، باید بررسی شود چه افرادی دنبال تضعیف مجلس بوده‌اند و هستند و در واقع هدف آنها از طرح این موضوع که مجلس در این دوره ضعیف‌ترین مجلس است، چیست؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: اگر قبول کنیم که یکی از اصلی‌ترین وظایف مجالس بحث قانون‌گذاری است، در این دوره از مجلس شورای اسلامی بیش از 150 طرح و لایحه به قانون تبدیل شده است و از همه مجالس گذشته عدد متفاوت‌تر و بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحث‌های نظارتی هم به همین صورت است.

وی تاکید کرد: آمار مختصری را از اقدامات نظارتی که در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده ارائه می‌کنم، تعداد کل تذکرات به رئیس جمهور تا امروز 9 هزار و 492 فقره، سوال از رئیس جمهور یک مرحله و آن هم 5 سوال بود، بیش از 3 هزار و 336 سوال تاکنون از وزرای مختلف انجام شده است، تعداد تحقیق و تفحص‌ها بیش از 212 مورد بوده است، درخواست ماده 234 آیین‌نامه داخلی 99 مورد بوده است، گزارش‌های نظارتی ارائه شده توسط کمیسیون‌های ویژه  و کمیسیون اصل 90 بیش از 31 مورد بوده است، تعداد استیضاح‌ها که با هیچ دوره قابل مقایسه نیست 39 مورد بود که 6 مورد مطرح و 2 مورد وزرا موفق کسب رای اعتماد مجدد از مجلس نشده‌اند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به علت هجمه‌ها به مجلس گفت: حال چرا این مجلسی که وظایف خود را به نحو احسن هم از بُعد قانون‌گذاری و هم از بُعد نظارتی انجام داده است مورد حمله و هجمه است؟ با مرور خلاصه‌ای از موضوعات می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که عده‌ای از افرادی که به هر دلیلی در دور گذشته نتوانسته‌اند اکثریت مجلس را بگیرند و نمایندگان بیشتری را از جناح خود به مجلس بفرستند از همان روزهای اول مجلس به دنبال تخریب مجلس بودند، با تشکیل گروه‌های 7 نفره، با تشکیل جلسات متعدد در مراکز مختلف در مساجد و مخصوصا این اواخر هتک حرمت به مجلس توسط برخی از برادران روحانی که متاسفانه مجلس هم هیچ‌گونه عکس‌العملی نشان نداد این‌ها نشأت گرفته از آن بود عده‌ای که شکست خورده بودند، مانند موضوعات گذشته شکست را نپذیرفتند و تخریب مجلس را انجام دادند.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان صدا و سیما بیان داشت: اتفاقاتی که در صدا و سیما علیه نمایندگان و مجلس می‌افتد را ملاحظه کنید، در برنامه خبری 20:30 بیشتر موضوعات علیه مجلس است، دیشب خانم شبیری به عنوان یک خبرنگار اعلام کرد ما تصاویر افراد را منتشر نمی‌کنیم که محکوم به طرفداری نشویم اما بلافاصله سخنرانی شهردار سابق تهران در دانشگاه علامه طباطبایی را نشان می‌دهند، برنامه انتخاباتی و موضوع 100 درصد انتخاباتی بود.

مجلس جمهوری اسلامی را به توپ بستن

نعمتی تاکید کرد: شما در سخنرانی بعضی از عزیزان دیدید که مجلس را به توپ بستند، برادر بزرگواری که ردای روحانیت به تن دارید، آن مجلسی که به توپ بستن مجلس رضاخانی بود، نه مجلس جمهوری اسلامی، نه مجلسی که ماحصل خون شهدای بزرگوار ما است، پس هدف از تخریب‌ها و عملکرد نیز مشخص است و متاسفانه این تخریب‌ها توسط عده‌ای از برادران ما در مجلس هم تایید شد، یعنی به  نوعی خودزنی مجلس صورت گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیان داشت: شما عملکرد مجلس را نگاه کنید، از نظر قانونگذاری، از نظر نظارت بر اجرای قانون، از نظر تحقیق و تفحص، از نظر اتفاقات مختلف نظارتی که باید در مجلس انجام می‌شد، فعالیت شده است، بنابراین در این مدت همان افرادی که به صورت شبانه‌روز تخریب می‌کردند به صورت کاملا سیستماتیک و منظم در تمام شهرهای مختلف به همین مجلس ضعیف حضور پیدا کنند، مگر این برادران سه دوره چهار دوره در این مجالس نبودند، چرا آن زمانی که خودشان در مجلس بودند داد از تضعیف مجلس نمی‌زدند، حال که خودشان نیستند مجلس ضعیف است و اگر خودشان باشند مجلس قوی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگر از نطق میان دستور خود اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت بنزین مطلب دومی است که این روزها بسیار به آن پرداخته شده است، می‌دانید در جلسات علنی و غیرعلنی جز مخالفین اصلی بودم، الان هم نظرم بر این است که این کار نباید می‌شد اما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری این موضوع را پذیرفته و روی سر می‌گذاریم.

عضو هیات رئیسه مجلس پیشنهاد داد: اینکه 50 هزار تومان بدهیم به درد جوان نمی خورد، اصلی‌ترین موضوع این است که از این محل مسئله اشتغال را برای جوانان حل کنیم و فارغ از اینکه استانی برخوردار هست یا نیست، به هر استان هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال تخصیص دهیم و تحلیل کنیم چه کسانی در این اغتشاشات بازداشت و کشته شدند، اکثر افراد بیکار و جویای کار بودند، این 50 هزار تومان را به سفره مردم ندهیم بلکه هزار میلیارد تومان را با هدف اشتغالزایی به استان‌ها بدهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال مجلس شورای اسلامی مجلس بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه در هرمزگان با حضور ۵۰ خبرنگار

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین تور نظارتی قوه قضائیه صبح امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) با حضور بیش از ۵۰ خبرنگار و عکاس از ۳۵ رسانه مختلف جهت بازدید از اقدامات قضائی انجام شده در استان هرمزگان و پیگیری اجرای مصوبات سفر ریاست قوه قضائیه به این استان آغاز شد.

گفتنی است، پیش از این مرکز رسانه قوه قضائیه ۶ تور نظارتی را با حضور اصحاب رسانه برگزار کرده است.

اولین تور نظارتی قوه قضائیه، با حضور ۸۰ نفر از اصحاب رسانه جهت بازدید از زندان رجایی‌شهر برگزار شد و خبرنگاران در جریان روند تخلیه این زندان قرار گرفتند.

دومین تور نظارتی مرکز رسانه قوه قضائیه نیز با حضور بیش از ۲۰ رسانه اعم از صداوسیما، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های کشور، در استان گلستان برگزار شد و خبرنگاران در جریان اقدامات دستگاه قضا برای اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای زیارت قرار گرفتند.

سومین تور نظارتی مرکز رسانه قوه قضائیه با محوریت تبیین اقدامات قوه قضائیه در حوزه عدالت اجتماعی، یکپارچگی سامانه گمرک و بنادر، اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در راستای حل و فصل مشکلات کارخانجات و واحدهای تولیدی در استان هرمزگان برگزار و در این تور نیز ۶۰ نفر از خبرنگاران از ۴۵ رسانه کشور حضور داشتند.

اصحاب رسانه همچنین در چهارمین تور نظارتی قوه قضائیه و در راستای آشنایی با مأموریت‌ها و فعالیت‌های بنیاد تعاون زندانیان کشور در قالب ۳۰ رسانه مختلف که شامل ۴۵ نفر خبرنگار و عکاس بودند از مجتمع‌های مختلف بنیاد تعاون زندانیان فشافویه بازدید کردند.

پنجمین تور نظارتی قوه قضائیه نیز به میزبانی اداره کل زندان‌های استان قم برگزار شد که در این تور نیز ۴۵ خبرنگار و عکاس از ۲۰ رسانه حضور داشتند و از بخش‌های مختلف اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان قم بازدید کردند. همچنین در این تور نظارتی، خط تولید موتورسیکلت برای اولین‌بار در زندان قم راه‌اندازی شد.

زندانیان استان البرز میزبان ششمین تور نظارتی رسانه‌ای قوه قضائیه بودند و در این تور، ۳۵ خبرنگار و عکاس جهت بازدید و نظارت بر کارخانه دوچرخه‌سازی زندانیان قزلحصار عازم این زندان شدند و از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید کردند.

کد خبر 6097830

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه آغاز شد
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه در هرمزگان با حضور ۵۰ خبرنگار
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد