Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی «صندوق توسعه مشاغل نوین و دانش‌بنیان» در کمیته امداد اظهار کرد: بیش از 150 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد شامل دانشجویان، دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان نخبه، مستعد فعالیت در حوزه دانش‌بنیان هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بر ضرورت توسعه همکاری میان دو نهاد با هدف حمایت از مشاغل نوآورانه در میان مددجویان تاکید کرد و گفت: کمیته امداد در بخش دانش‎بنیان دو هدف را دنبال می‌کند که یکی توسعه اشتغال و دیگری گسترش استارت‌آپ‌های حوزه نیکوکاری و خیر و احسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر استارت‌آپ‌های حوزه خیر و احسان در کشور شکل گرفته و در حال توسعه است، افزود: ساختار تشکیلاتی کمیته امداد را بر همین مبنا بازبینی کرده‌ایم و در اقدامی دیگر، توسعه زیست‌بوم را دنبال می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بیش از 150 هزار مددجوی کمیته امداد مستعد مشاغل نوآورانه و دانش‌بنیان هستند، خاطرنشان کرد: در همین راستا صندوق شتاب‌دهنده نوید با هدف حمایت از مشاغل نوین و دانش‌بنیان با همکاری کمیته امداد و موسسه دانش‌بنیان برکت راه‌اندازی شده است.

بختیاری اضافه کرد: در نخستین فراخوان برای جذب ایده‌های نوآورانه مددجویان، بیش از 130 طرح و ایده خلاق و نو ارائه شد که نشان‌دهنده ظرفیت خوب مددجویان در حوزه دانش‌بنیان است.

وی اظهار کرد: از دیگر اقدامات کمیته امداد برای حمایت از طرح‌های نوآورانه مددجویان، تفاهم‌نامه فراصندوق ستارگان است؛ کمیته امداد 10 درصد از این صندوق را در اختیار گرفته و سرمایه‌گذاری کرده است که نتایج  و اثرات مثبت آن در آینده مشخص خواهد شد.

رئیس کمیته امداد از تفاهم همه دفاتر استانی کمیته امداد با پارک‌های علم و فناوری استان‌ها خبر داد و گفت: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم کمیته امداد تا دو سال آینده به یکی از بازیگران اصلی در حوزه دانش‌بنیان در کشور تبدیل شود.

بختیاری وجود 78 هزار دانشجو و بیش از 370 هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد را یک ظرفیت بزرگ برای توسعه مشاغل نوین دانست و افزود: به تازگی سازمان مردم نهادی با مشارکت نخبگان تحت حمایت کمیته امداد، از وزارت کشور مجوز فعالیت گرفته که گویای توان بالای مددجویان است.

وی عنوان کرد: پنج کارخانه نوآوری در حوزه اجتماعی در تهران و چهار شهر دیگر در حال راه‌اندازی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه بازسازی و صدور مجوزهای لازم، می‌تواند همکاری کند.

انتهای پیام/4046/

منبع: آنا

کلیدواژه: سورنا ستاری سید مرتضی بختیاری مددجوی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور

به منظور هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و با حمایت بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی، نخستین برنامه راهیان پیشرفت در خانه فناوری و نوآوری ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، خانه نوآوری و فناوری ایران با هدف ترویج و دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آگاهی جامعه استعدادهای برتر و نخبگان، نخستین برنامه راهیان پیشرفت را برگزار می‌کند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، این رویداد، مسیر ارتباط و تعامل هرچه بهتر اقشار دانش آموز و دانشگاهی را با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار کرده و در ترسیم افق پیش روی نقش آفرینان اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

این فصل از رویداد راهیان پیشرفت با حضور جمعی از مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی با بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران

(IHIT) زمینه را برای اطلاع‌رسانی و آشناسازی جامعه مخاطب با دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گام نخست این برنامه با نقش آفرینی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برای آشنایی دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان ۱۴۰۲ و در قالب برگزاری هفت برنامه بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران، نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور، بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا، شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تبلیغات و برندینگ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، گروه دارویی سیناژن و یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در خانه نوآوری و فناوری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همچون مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست‌فناوری و سایر محصولات و خدماتی که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند به نمایش درآمده است.

در جریان این بازدید، مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی حاضر ضمن بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی