Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز یکشنبه در نشست ستاد بحران استان کرمان افزود: مبارزه با آفت ملخ نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی دارد و بخشی از سموم نیز باید در اختیار کشاورزان قرار داده شود تا با آموزش های لازم از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا دار کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه ما تخصص لازم را در برخورد با این بیماری را نداریم، بنابراین اختیار تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفلوآنزا را به آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی دادیم تا اگر نیاز بود مدارس تعطیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان نیز گفت: اعتبار مبارزه با آفات در کرمان 2 میلیارد تومان بوده که برای مبارزه با این آفت ناچیز است و نیروها و ماشین آلات در شرایط کنونی زمینگیر هستند.

سعید برخوری افزود: سال گذشته رمز موفقیت ما در مبارزه با این آفت این بود که رفتار ملخ ها را می شناختیم و علمی با آن برخورد کردیم اما امسال  با بحران جدی روبرو خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته برنامه و تلاش‌ زیادی شد و با کمک سازمان حفظ نباتات و سایر دستگاه‌ها به شکل خوبی مبارزه صورت گرفت که خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نشود، اما امسال شرایط متفاوت است.

رییس سازمان جهاد و کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار داشت: امسال تقریبا نسبت به سال گذشته سه برابر شیوع ملخ را داریم زیرا در سال گذشته ملخ ها در استان تخم گذاری کردند و  همچنین ملخ های صحرایی از سمت کشورهای پاکستان و هند و بخشی نیز از شبه جزیره عربستان وارد استان کرمان خواهند شد که این امر کار مبارزه را سخت تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش سازمان فائو اولین دسته‌های ملخ به زودی وارد ایران خواهند شد تاکید کرد: از هم اکنون باید آماده باشیم و با برنامه پیش‌ برویم تا جلوی خسارت‌ها و بحران را بگیریم و باید بین دستگاه ها تقسیم وظایف انجام شود.

برخوری گفت: در حال حاضر حدود چهار تا پنج هزار لیتر سم موجود داریم و ملخ به دلیل شرایط دمایی فعلا نمی‌تواند تخم‌ریزی کند و 2 ماه فرصت داریم تا  اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه این آفت سال گذشته هیچ خسارتی به محصولات کشاورزی در استان کرمان وارد نکرد افزود: اما امسال اولین دسته آن از سمت پاکستان چند روز قبل به سمت ایران حرکت کرده است که بخشی از آن وارد جازموریان می شود.

برچسب‌ها کرمان ملخ های صحرایی کشاورزی سموم دفع آفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ملخ های صحرایی کشاورزی کرمان ملخ های صحرایی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند

رضا مراد صحرایی با اشاره به اینکه طبق قانون این افراد باید امتیازاتی بدست بیاورند تا مشمول رتبه بندی شوند افزود: تلاش می‌کنیم از همان ابتدا این افراد مشمول رتبه‌بندی شوند.

وزیر آموزش‌ و پرورش درباره برنامه‌های استخدامی سال آینده وزارتخانه متبوعش گفت: برنامه‌های سال ۱۴۰۴ و کار برنامه‌ریزی سال آینده، بعد از اجرای آزمون‌ها و اواسط فصل پاییز شروع می شود.

بنا به این گزارش، ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار