Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) پارلمان و در پاسخ به سوال علیم یارمحمدی نماینده زاهدان در خصوص دلایل عدم توجه به پسکرانه‌های ریلی و جاده هوایی که در چند ماه گذشته موجب افزایش ۴۰۰ ، ۵۰۰ درصدی حوادث منجر به فوت و نقص عضو در این محدوده شده است اظهار داشت: طرح توسعه سواحل مکران جزو معدود مواردی در کشور است که به صورت نگاه یکپارچه و با پرهیز از بخشی نگری بر اساس مصوبه ستاد توسعه صنایع مکران در دستور کار قرار گرفته و به عنوان سند راه توسعه سواحل مکران شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح جامع حمل و نقل و لجستیک، چابهار به عنوان شهر لجستیکی تعریف شده و اقتضای این شهر ایجاب می‌کند که برای کشتیرانی و ظرفیت بنادر آماده سازی صورت گیرد. در همین راستا فاز یک بندر چابهار تمام شده و مراحل تکمیلی فاز دو در حال گذراندن است.

وزیر راه ادامه داد:‌ در چابهار مهمترین پروژه‌ای که در دستور کار قرار گرفته خط آهن چابهار به زاهدان است که با برآورد ۴۰۰۰ میلیارد تومان ۴۲ درصد پیشرفت داشته است. همچنین مقام معظم رهبری موافقت کردند که اعتبارات صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یابد تا ان‌شاءالله شاهد رشد قابل ملاحظه در وضع چابهار و سیستان و بلوچستان باشیم.

وزیر راه با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دچار عقب ماندگی تاریخی در حوزه‌ی جاده‌ای بوده اضافه کرد:‌ احداث راه‌های اصلی در دستور کار ما قرار دارد. در مورد محور زاهدان به خاش اعتبار مصوب در سال ۹۷ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون بوده در حالی که حجم پروژه چند ده برابر این عدد است. ما توانستیم این عدد را به ۳۹ میلیارد تومان برسانیم و امسال هم ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد:‌ امیدواریم بتوانیم باندهای دوم را در مناطقی که تردد بیشتری دارند در اولویت قرار دهیم. تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌های استان اضافه کنیم.

اسلامی با اشاره به پدیده حاشیه نشینی در چابهار نیز گفت:‌ ما بنیاد مسکن را در زاهدان و چابهار مستقر کردیم و شروع به ساماندهی کردیم تا یک بار برای همیشه تا پایان سال آینده پدیده حاشیه نشینی را در چابهار خاتمه دهیم. ما به دنبال این هستیم که کیفیت زندگی و کسب و کار را با توسعه زیر ساخت‌ها افزایش دهیم.

وزیر راه ادامه داد: حجم تردد جاده‌ای در این منطقه حداکثر ۲۰۰ کامیون است و تلفات جاده‌ای ۸ درصد افزایش یافته در حالی که ترددها نسبت به سال ۹۶ رشد ۱۵۰ درصدی داشته است. همچنین مسافرت هوایی در چابهار ۴ درصد افزایش یافته در حالی که در کل کشور مسافرت هوایی کاهش یافته است. در واقع تحرک اقتصادی، رفت و آمد و تخلیه و بارگیری اضافه‌تر در چابهار رخ داده و آرزوی دیرینه برای خروج چابهار از محدودیت در دستور کار قرار دارد.

اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما در شرایطی قرار داریم که برای محور ۶۷۰ کیلومتری بودجه ۳.۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و آن را در لایحه سال ۹۸ به ۳۹ میلیارد تومان تبدیل کردیم و تخصیص آن را به ۶۲ میلیارد تومان رساندیم که نشان از اهتمام ما دارد و اگر بتوانیم از محل صندوق توسعه منابعی را به آن اختصاص دهیم سرعت بیشتری را در توسعه آن شاهد خواهیم بود.

وزیر راه چابهار را از قطب‌های اقتصادی کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که گام‌ها برای توسعه چابهار مستحکم تر برداشته شود.

وی ادامه داد: در شش ماه گذشته پیگیری طاقت فرسایی داشتم تا امروز اعتبار راه آهن از صندوق توسعه تخصیص داده شود. ما همچنین مکان‌های پر تردد مانند باند دوم زاهدان به خاش و ایرانشهر به چابهار را در اولویت قرار دادیم تا کریدور شمال به جنوب که از مشهد به زابل، زاهدان ایرانشهر و خاش می‌آید تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم تا به موازات آن برای راه آهن اقدام کنیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه

امتداد -بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،‌ نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانالهای متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

درگام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استانها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

۱۰۰همت به سرمایه بانک مسکن تزریق میشود

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

واریز ۱۹ میلیارد دلار به صندوق توسعه

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود  ۱۹  میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکتهای دولتی نیز از دیگر کانالهای اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی