Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:56:22 GMT

لکه‌های صنعتی استان تهران ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۸۲۰۹

لکه‌های صنعتی استان تهران ساماندهی می‌شوند

محمد امامی امین عصر یکشنبه در حاشیه پانزدهمین جلسه رفع موانع سرمایه گذاری استان تهران که به ریاست انوشیروان محسنی بندپی در محل استانداری تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اعلام کرد: موضوع زیرساخت از جمله آب، برق، گاز، معابر عمومی و روشنایی یکی از مشکلات جدی شهرک های صنعتی در استان است که در سال های گذشته در حاشیه شهرها واحدهای صنفی بدون اخذ مجوز اقدام به ساخت واحدهای صنعتی کرده که این واحدها به لکه های صنعتی تبدیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرونده این لکه های صنعتی برای تعیین و بررسی وضعیت به هیات دولت رفته تا مشکلات حقوقی و زیرساخت های این واحدهای صنعتی مرتفع شود.

معاون استاندار تهران ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز هیات دولت در این زمینه اقدام نکرده برای ساماندهی این واحدهای صنعتی مقرر شد با همکاری فرمانداران و شهرداران انشعابات لازم به این واحدها تخصیص یابد و مشکلات آنها در زمینه تولید و اشتغال رفع شود.

محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری به نفع صنعت استان تهران نیست

وی با بیان اینکه محدودیت احداث واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت یک محدودیت بزرگ برای صنعت و اقتصاد استان تهران ایجاد کرده گفت: با این محدودیت مشکلاتی برای سرمایه گذاران ایجاد شده و معتقدیم با رعایت استانداردهای زیست محیطی و استفاده از تکنولوژی روز و هایتک می توانیم صنعت استان تهران را ارتقا دهیم.

امامی امین با بیان اینکه استان تهران ظرفیت های خوبی برای جذب سرمایه گذاری دارد، خاطرنشان کرد: برای تشویق سرمایه گذاران باید این محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری از استان تهران برداشته شود تا بتوانیم با استفاده از دانش و تکنولوژی روز موفقیت های خوبی در این زمینه داشته باشیم.

به گفته وی، در پانزدهمین کارگروه رفع موانع تولید به مشکلات برخی واحدهای تولیدی با حضور استاندار و مدیران اجرایی رسیدگی شد.

برچسب‌ها صنعت و معدن استانداری تهران استان تهران شهرک های صنعتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن استانداری تهران استان تهران شهرک های صنعتی صنعت و معدن استانداری تهران استان تهران شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

مسعود ایرانی بیان کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

او افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است