Web Analytics Made Easy - Statcounter

موافقتنامه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی تجاری ایران و عمان عصر امروز (یکشنبه) به امضای «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی ایران و «علی بن مسعود السونادی»، وزیر تجارت و صنعت عمان رسید.

بر این اساس دو کشور ایران و عمان برای همکاری دوجانبه درباره حمل‌ونقل کالایی و تجارت دریایی و استفاده متقابل از فضای بندرها و پس کرانه‌های یکدیگر برای تبادل کالا و خدمات توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دو کشور در زمینه تجارت دو سویه خصوصا در آب‌های آزاد با یکدیگر توافق کردند.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم با اشاره به رابطه سیاسی دو کشور از دیرباز گفت: ایران و عمان از گذشته تاکنون روابط اقتصادی و سیاسی خوبی را تجربه کرده‌اند و هر دو کشور عزم جدی برای گسترش روابط اقتصادی دارند.

وی برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران را فرصت مناسبی برای همکاری در خصوص حمل و نقل دریایی خواند.

وزیر راه و شهرسازی درباره دستاوردهای این کمیسیون تصریح کرد: تفاهم در حوزه‌های بازرگانی و تجاری، گسترش گردشگری و توریسم سلامت حاصل برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است.

به گفته وی دو کشور امروز توافق کردند تا شرکت‌های ایرانی که مایل به صدور خدمات فنی و مهندسی به عمان هستند، فضای کار بیشتری بدست آورند.

اسلامی با اشاره به پرواز مستقیم چند شرکت هواپیمایی ایرانی به عمان و پروازهای ایرلاین‌های عمان به ایران، ابراز امیدواری کرد عمان با توجه به علاقه دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان برای پرواز به شهرهای این کشور، با درخواست مجوز پروازهای این شرکت‌ها به فرودگاه‌های عمان موافقت کند.

برچسب‌ها محمد اسلامی راه و شهرسازی تجارت عمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد اسلامی راه و شهرسازی تجارت عمان محمد اسلامی راه و شهرسازی تجارت عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت

شرکت فرابورس ایران از الزامی شدن «استقرار حاکمیت شرکتی» به عنوان شرط پذیرش شرکت‌ها در فرابورس خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در خصوص الزام تکمیل فرم های بررسی نظام حاکمیت شرکتی برای شرکت های متقاضی پذیرش به اطلاع کلیه مشاوران محترم پذیرش می‌رساند با توجه به مصوبه شماره2-379مورخ 23/12/1402 هیات مدیره محترم فرابورس ایران در خصوص متقاضیان پذیرش در بازارهای اول، دوم و نوآفرین فرابورس ایران و با عنایت به بند 6 ماده 23 مکرر 1 دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، مشاوران پذیرش موظفند مطابق با چارچوب مصوب درقسمت فرم های پذیرش مندرج در سایت فرابورس ایران (www.ifb.ir) "گزارش ریسک و حاکمیت شرکتی" اشخاص متقاضی پذیرش را در مقطع بارگذاری اطلاعات در سامانه فراسا ارائه دهند.

در این راستا، مدیرعامل فرابورس هم مساله «استقرار نظام حاکمیت شرکتی» را به عنوان یک معیار اساسی در پذیرش شرکت‌ها در هیئت‌های پذیرش بازار اول، دوم و نوآفرین اعلام کرد.

به گفته محمدعلی شیرازی، شرکت‌های مشاور پذیرش ملزم هستند گزارش وضعیت استقرار حاکمیت شرکتی را مطابق با استاندارد مصوب فرابورس ایران، تهیه و به هیئت پذیرش ارائه دهند.

مدیرعامل فرابورس همچنین عنوان کرد: اجرای نظام حاکمیت شرکتی منجر به تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، کنترل تضاد منافع میان مدیریت و مالکیت و تنظیم روابط و منافع ذی‌نفعان خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است